/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Porten lukket, men synlig..;-)
Fra : hovhow
Vist : 390 gange
100 point
Dato : 03-02-07 01:25

Hej....

Jeg har kørt Shields Up fra Gibson Research.

Resultatet var, at port 113 var "lukket", og jeg blev anbefalet at stealthe den...

Spørgsmål: Hvordan stealther man en specifik port?

På forhånd megen tak!

M.v.h.
HowHov

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 60 point
Dato : 03-02-07 01:40

Hvis du har en router, så er forklaringen, og løsningen, her http://www.grc.com/port_113.htm

Godkendelse af svar
Fra : hovhow

Dato : 06-02-07 14:14

Der står godt nok en masse uvedkommende ævl i dét link synes jeg, og ingen konkret vejledning til hvordan port 113 lukkes (jeg ku' ihvertfald ikke se nogen step-by-step vejledning som jeg kunne bruge) - og faktisk står der næsten, at det er ligegyldigt at port 113 er lukket og ikke stealthed - men det kan være, at jeg lige skal nærlæse det hele. Men mange tak for svaret stl_s!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-02-07 17:04

Jah, der følger ofte noget uvedkommende med. Sådan er det jo ofte. Løsningen er at forwarde porten til en ikke eksisterende IP. En bedre og mere rigtig måde, er nok bare at gå ind i din routers konfiguration, og forbyde den at svare på ping. Det må stå et sted i vejledningen hvordan du gør.

Men ellers rigtigt. Det er ikke noget decideret problem at porten "kun" er lukket.