/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Kan man gemme en hel homepage?
Fra : psyreged
Vist : 855 gange
50 point
Dato : 02-02-07 12:23

Jeg har ikke Internet hjemme, men vil gerne gemme en hel hjemmeside med alle undersider på min memorystick, så jeg kan læse indholdet på min bærbare derhjemme. Kan det lade sig gøre i et hug, eller skal man gemme alle sider enkeltvis?

På forhånd tak!

Molle

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-02-07 12:55

Programmet FrontPages kan hente og gemme hjemmesiden, på memorystick.
Og du kan så åbne og læse de forskellige sider med en browser som er i windows.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-02-07 16:00

Man kan gemme en hel hjemmeside (..undersider inkl.): HVIS; man selv har lavet siderne ... ELLER den 'fremmede' side er lavet med Frontpage (...med hovedet under armen, kikkerten for det blinde øje og alle døre åbne!)

Hjemmesider som inkluderer afvikling af serverside scripts ( ASP, PHP, Perl eller AJAX ) kan du ikke hente det fulde indhold af. KUN det aktuelle indhold som du bliver præsenteret for

Hvis det er et site, som du selv har lavet er det imidlertid intet problem. Blot skal du omskrive alle http:// adresser til relative eller absolutte referencer (sti'er) i din kode, for at det skal fungere direkte fra din 'stick', CD-ROM, DVD, harddisk ...eller hvor du nu har tænkt dig at køre siden fra

Hvis det er din 'egen' side? Så kopiere du bare 'rodbiblioteket' (..dér din index.html fil ligger) og alle underbiblioteker over, men hav i 'mente' ...det dér med sti-angivelserne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-02-07 16:16

- ja ja Molokyle, á ve' de' godt .....................

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-02-07 16:32

Hvis siden er lavet i html kan man som regel sagtens hente siden ned og læse den offline.
FrontPage gør det godt og nemt, men har man ikke lige det program kan man f. eks. bruge PageSaver der egentlig bare bruger InternetExplorer til at hente filerne idet man bruger funktionerne i TemporaryInternet files hvor man jo også har mulighed for at læse tidligere besøgte sider offline (hvis man ikke som jeg sletter efter hvert besøg).
Der visse funktioner man ikke kan hente ned, men hvorfor ikke prøve.
Du kan hente PageSaver her:
http://www.filetransit.com/download.php?id=478

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-02-07 16:59

Lad være med at bruge mit link. Det er åbenbart ikke længere muligt at downloade længere da man bare bliver sendt fra den ene reklame til den anden.

En skam for jeg har tidligere anvendt Pafesaver 4.0 med godt resultat.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-02-07 17:48

Denne er ikke så god som PageSaver (domænenavnet ser ud til at være solgt til reklameformål), men jeg har afprøvet den tidligere og den virkede rimeligt.
http://www.httrack.com/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-07 18:09

Hvorfor ikke bare klikke på Filer og vælge Gem som, så bliver hele siden gemt som en html fil, som kan flyttes til for eksempel en memory stick og åbnes på en anden computer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-07 18:12

Jeg ved virker, da Kandu var nede sidst, havde jeg gemt et langt spørgsmål, som jeg kunne sidde og læse med link og det hele, mens Kandu teamet fik opgraderet deres server

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-02-07 18:17

Glimrende metode, men der skal du jo gemme een side ad gangen og er det et større websted man vil surfe på offline på en anden PC kan det nemt blive uoverskueligt.

Bortset fra det vil jeg da anbefale at anskaffe en opkobling af en art.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-02-07 11:25

Her er vist lige det program du har brug for.
http://www.httrack.com/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-02-07 11:30

Ja, 02-02-07 17:48
Det er som nævnt brugbart, men som nævnt ikke så godt som PageSaver der åbenbart er gået i reklamehundene!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-02-07 11:44

...........................men jeg surfede på ubuntu 7 beta3 og fandt det program.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-02-07 11:51

Jep, det er alsidigt og BILLIGT!