/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp mig!!
Fra : SjalaJonez
Vist : 821 gange
500 point
Dato : 01-02-07 21:52

Min bærbar kan ikke gå ind i nogle som helst programmer, kun nogle meget få som Media Player, winamp, internet explore, real player, Ad-adware ( men den scanner ikke ordentligt).

Når jeg feks. trykker på Start knappen og Alle Programmer så er alle programmerne der, men der er ikke noget ikon, og når jeg trykker på dem så sker der intet, også med spillene som ligger på computeren fra standard, lommeregner, wordpad, works, ja alt sammen.
Jeg ville så prøve og lave en Systemgendanelse, men det virker heller ikke!

Kan nogen hjælpe mig ?

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 01-02-07 21:53

Og internettet viser heller ikke siderne rigtigt.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 01-02-07 21:57
Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 01-02-07 22:03

Når jeg tykker på linket, så viser den bare en hvid side også en masse grå rammer, ikke andet
og hvis jeg bare trykker www.hcma.dk så kommer der kun en en blå himmel med skyer.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 01-02-07 22:17
Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 01-02-07 22:19

Den viser bare en hel grå side

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 01-02-07 22:48

Inde i Kontrolpanetet virker det hele stort set, undtagen ikonet "Sikkerhedscenter".

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 01-02-07 22:50

Den der hedder "Administation" og "Brugerkonti" virker heller ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-07 22:59

Formater lortet - og læg XP ind igen.....

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 01-02-07 23:09

Fik ikke nogen XP cd med da jeg købte bærbaren.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-02-07 23:27

hvis du kan starte op i fejlsikret får du muligheden for at kunne systemgendanne til før fejlen opstod - sidst kendte konfiguration hvor din pc kørte ok. (F8 lige når windows er færdig med at tælle ram - klik gerne flere gange på den)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-07 23:38

Tror du på mirakler Meritdk.......

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 01-02-07 23:40

hvis du ikke fik nogen cd med da du købte laptoppen, skulle du have lavet en fra den "recovery-partition" som ligger på harddisken. læs i din manual hvordan.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 500 point
Dato : 02-02-07 00:01

Gendannelsespartition er måske indbygget i maskinen, og du vil i så tilfælde kunne komme ind i den, ved at trykke på en af F knapperner under opstarten. Det står måske hvilken en, når du starter op, ellers tjek det i manualen. Hvilket mærke er din maskine ?

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 02-02-07 00:06

ja men det fik jeg ikke lige gjordt.. den er jo kun 20 dage gammel

Der er intet Recovery eller Systemgendannelse der virker.

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 02-02-07 00:07

Det er en HP Pavilion dv2000

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 00:26

prøv lige at klikke F11 og se om den starter recovery

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-02-07 00:37

Lav backup først. Du får to muligheder. En destruktiv og en ikke destruktiv. Du skal bruge den destruktive, som også formatterer harddisken. Den anden vil ikke hjælpe i dit tilfælde.

Men husk at kopiere alle dine vigtige data ud først.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-02-07 00:39

Manual på engelsk her. Se under backup og recovery, hvor der også står hvordan du kopierer recoveryen ud, så du har den på CD eller DVD også http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00729555.pdf

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 10:41

da noget tilsyneladende virker - har du så mulighed for at vælge hjælp&support under start ??? Kan du det - kan du finde systemgendannelse derunder.

(lige en støtanke )

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 02-02-07 11:56

Tag kontakt til HP hvis den "kun" er 20 dage gammel, der er hotline på deres produkter

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 02-02-07 11:58

Det kan jo være du kan overbevise om fejl, så sender de dig nok en NY preinstalleret hardisk, og forventer den "gamle" retur samtidig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 12:23

hmmm - softwarefejl opfattes ikke som noget der kræver ovenstående mig bekendt

alternativet - hvis der ikke er hjælp at hente her - er at ringe og bestille et sæt recovery på cd´er eller dvd´er

Men der er jo liv i puteren såeeehh ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-07 12:29

Citat
den er jo kun 20 dage gammel

Citat
Der er intet Recovery eller Systemgendannelse der virker

Liv = "krampetrækninger"

Når en 20 dage gammel komputer opfører sig på den måde - er der KUN en vej...

Retur til forhandler

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 02-02-07 16:26

Absolut enig med refi.. De skal da også leverer pc´en med enten recovery eller original XP cd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 17:15

Citat
De skal da også leverer pc´en med enten recovery eller original XP cd

det er der vist da juridisk uenighed om i og med recovery er lagt ind og kan/bør brændes ud

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 02-02-07 18:41

miritdk >> du har ret m.h.t. medlevering eller IKKE medlevering af XP-cd's på præinstallerede pc'er.
Efter min mening bør man ALTID kræve at få udleveret originalt materiale, så man har en chance for at lægge det hele ind igen, hvis man er så uheldig at hele hd'en bryder sammen inden man har fået brændt "recovery-delen" over på cd.
Kan ikke selv lide det "recovery-fis", da det på mange systemer kører det hele tilbage til den tilstand systemet var i på købstidspunktet. Man mister jo alt det man selv har lagt ind af programmer, drivere o.s.v. da man ikke har mulighed for den gode gamle Repair

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 18:45

stadig et bør og skal spørgsmål hcma

btw - installationsfiler kan gemmes mig bekendt og så er det ikke så slemt at køre programmerne ind igen da

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 02-02-07 18:56

der er nemlig forskel på bør og skal ( en bør er det man sætter på skal(len) for at holde varmen )

Når man fået alt op at køre perfekt, er det altså dejligt med et GHOST-program.
Mangler lige selv at få det sidste lagt ind, og så er der ellers Ghost-tid

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 18:59

sætter aldrig børen på skallen - triller med den

rigtigt altid godt med spøgelsesprogram - hvis det virker

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 02-02-07 19:09

(den bør havde jeg ikke tænkt på - og er ellers ærke-vendelbo)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 19:12

det var en ned(bør)tur for dig hcma

aj det er synd for spørger at blive ved med det her - undskylder

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 02-02-07 19:15

også sorry for spam (solen har skinnet det meste af dagen (altså ingen ned(bør)tur og jeg er ikke stolt af at være vendelbo - bare taknemlig)
roger over og slut fra mig

Godkendelse af svar
Fra : SjalaJonez

Dato : 04-02-07 17:15

Det virkede.

Takker mange gange..!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-02-07 18:41

Godt det lykkedes for dig .