/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
findes der en hjemmeside,
Fra : majbritt05
Vist : 359 gange
70 point
Dato : 10-01-03 15:29

hvor man kan finde indbyggertal for de enkelte byer?

Jeg har prøvet kommunernes hjemmeside - der står kun tal for kommunen samlet.

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 10-01-03 15:43

Tak, men den side viser ikke talene for de enkelte byer i kommunen.

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 10-01-03 15:49

Man bliver ret desorienteret!? Hvardan "definerer" du en by/kommune??? Jeg vil gerne høre om (din) forskel på Aalborg by og Aalborg kommune?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-01-03 15:51

http://www.activewomensclub.dk/Stoppress/04sidste070201_01.htm

denne side er godtnok nede lige nu men forventes oppe at køre kl. 16:30
http://www.dst.dk/dst/servicenede.asp
- så hvad du finder der ved jeg ikke, men håber der er noget

Danmarks Statistik: Befolkning
Publikationer Tidligere udgivelser Danmark i tal 2000 Befolkning ... Heraf kom 11.000
fra indvandring (netto) til Danmark. ... Byer med mere end 40.000 indbyggere pr. ...
www.dst.dk/dst/dst.asp?o_id=963 - 53k
[ Flere resultater fra www.dst.dk/dst ]

har osse her i teksten fundet noget der tyder på man måske kan se resultater her, men det er jo osse DST - så vi får se hvad de har til dig - når klokken er blevet mere end 16:30

- men jeg leder lidt videre - og vender selvfølgelig tilbage hvis jeg finder mere ....

Fnollerpige

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-01-03 15:54

som fodnote vil jeg gerne lige sige, at en side med en lang liste over alle små som store byer i Danmark med et indbyggertal - skal du ikke regne med at finde - du får allerhøjest nogle sider hvor du så skal klippe og klistre og lægge tal sammen ( men HVIS du finder en ) uden om stedet her, vil jeg da meget gerne se den

Fnollerpige

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 10-01-03 15:57

Fx. Aalborg by - er indenfor Aalborg byporte. Med til Aalborg kommune hører alle de små byer, som stadig er med i Aalborg kommune, fx Svenstrup og Ellidshøj

Sådan definerer jeg det. Men om det er helt korrekt at gøre det på den måde, ved jeg ikke.

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 80 point
Dato : 10-01-03 15:58

Det tror jeg ikke du finder, det vil være et kæmpe administrativt arbejde at skulle opdatere alle småbyer, jeg tvivler derfor på du finder noget bedre end http://kommunefakta.netborger.dk/ (men man kan jo blive overrasket)

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 10-01-03 15:59

Hvis du mener Skalborg/Hasseris/Aalborg Ø,V,S,SV osv. så vil jeg tro det bliver mega svært. For alt efter om man taler post eller i en anden forbindelse er de størrelser ikke ens.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-01-03 16:00

er enig med Uffe - det du søger finder du så bedst på hans link - kan slet ikke forestille mig hvem udover, DST ( Danmarks Statistik ) der overhovedet ville påtage det kæmpemæssige opdateringsarbejde .......

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 10-01-03 16:06

Ok, tak allesammen.

Ja, det er nok for stort et arbejde til nogen har påptaget sig det.

Hvis I nu skulle falde over noget - så må i gerne give et link.

Godkendelse af svar
Fra : majbritt05

Dato : 10-01-03 16:07

Tak for svaret Uffe29.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 10-01-03 17:01

Det var så lidt, http://netborger.dk er i det hele taget en sjov side at kigge rundt på, de har utrolig mange services'es

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 11-01-03 15:34

Hej igen.
Her er lige en oplysning vedr. mit spørgsmål.
Jeg henvendte mig på www.biblioteksvagten.dk
som gav mig mit svar - de har det fra statistisk årbog. Så der er åbenbart alligevel nogen, som har talt byerne op.