/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
langsom opstart af windows
Fra : turia
Vist : 526 gange
100 point
Dato : 30-01-07 13:40

Hej jeg har et mega problem, min computer er meget langtid
om at starte op, når jeg tænder for den tager det ca 4-5 min
før den er inde i windows, den er installeret på en ny hd 250 GB og der ligger ik noget andet
på den, hvad kan det mon skyldes er der en som kan være mig behjælpelig.
jeg har et Asus bundkort+prosser Hthlon xp2800+1gb ram+skærmkort er et GeForce
7600gt,256mb ram.
M.V.H.
Turia

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 30-01-07 13:48

prøv at kigge i msconfig og så hvad der starter op.
Start -> Kør -> skriv msconfig og vælg fanebladet start og se om ikke noget eller det hele kan deaktiveres.

eller også kan du benytte DVALE-funktionen (skal aktiveres), så tager det det kun 15 sek. om at starte op, og der bruges IKKE stræm under dvalen.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 30-01-07 13:53

en generel oprydning kunne jo også være på tale:
1. Diskoprydning (start -> tilbehør -> Systemværktøjer -> diskoprydning)
2. Disk-defragmentering -> start -> tilbehør -> systemværktøjer -> diskdefragmentering)
3. fjern gamle rester af afinstallerede programmer: http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no33 (og husk at læse manualen)

Evt. DVALE: Højreklik på skrivebordet -> Egenskaber -> Pauseskærm -> Strømstyring -> Dvale -> sæt hak derinde

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-07 16:14

det er såmænd så rigtigt som hcma skriver det

det der tager tid ligger i opstarten - muligvis har du et antivirus program der scanner opstart (startup objects)

Kommentar
Fra : turia

Dato : 30-01-07 16:20

Hej hcma......
det er en helt ny instalition så der er ik noget at defragmenter, det var lige
fra den første gang jeg installerede det,
og så når man kommer ind så er pc-en blevet så langsom, det er somsagt en hel ny HD
og der er ikke andet installeret på den, jeg prøvede det med dvalen men det hjalp ik
Hilsen
Turia

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 30-01-07 16:49

så skal du ind i msconfig og se hvad der ligger der.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-07 18:11

hvis der ikke ligger noget på af programmer - tror jeg på det er scanning i opstart objekter

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-01-07 00:01

Lyder somom windows har lidt besvær med en partition på 250 gb! Kunne være en en bios update den manglede?

Kommentar
Fra : turia

Dato : 31-01-07 18:57

hey tedd.
at lave 1 update af asus bios det er ik så nemt som det lyder,
har prøvet at læse hvordan man gør det er ik lige noget jeg kan finde ud af,
og jeg har prøvet msconfig der skulle ikke ligge noget der ik skal være der,
Hilsen
Turia.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-01-07 20:02

en strøtanke - ligger der noget i windows update du har glemt ??? (brugerdefineret)

Kommentar
Fra : turia

Dato : 31-01-07 20:51

hej miritdk.
jeg har taget hvad der er.
hilsen
turia

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-01-07 20:53

ok

Kommentar
Fra : turia

Dato : 02-02-07 15:01

Hey alle, det eneste jeg kan se lige nu det er så
at formatere den endnu en gang, det bare noget skit når den laver det samme
igen..
Hilsen Turia