/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
køb af brugt mac?
Fra : rkl
Vist : 572 gange
60 point
Dato : 30-01-07 12:50

Hvad er en rimelig pris for nedenstående (uden skærm)
Er blevet bedt om et bud, men aner ikke hvad det skal være..

Computernavn: Power Mac G4
Model: PowerMac3,6
CPU-type: PowerPC G4 (3.3)
Antal processorer: 2
CPU-hastighed: 1.42 GHz
L2-buffer (pr. CPU): 256 K
L3-buffer (pr. CPU): 2 MB
Hukommelse: 512 MB
Bushastighed: 167 MHz
Boot ROM-version: 4.6.0f1

mvh Rasmus

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 30-01-07 13:45

Dine oplysninger er lidt mangelfulde så jeg skal afholde mig fra at komme med en vurdering. F. eks. skriver du intet om harddisk kapacitet eller om der er DVD-brænder indbygget.

Men du kan hurtigt skaffe dig et overblik over prisniveauet på brugtmarkedet for Mac computere her:
http://www.mediamac.dk/index.php/market/list/category_id=11/advertisement_type=sale

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 30-01-07 16:11

Nej og vist heller ikke grafikkort angivelse. Jeg er ikke Mac ekspert og gik ud fra at en powermac g4 med ovenstående opsætning havde et standard grafikkort..

Hvis vi antager at der er DVD-brænder (ok hastighed) og et standard grafikkort, samt 80 gb harddisk vil et bud på 3000 kr. så være i overkanten?

NB kører en mac med standard hardware. Altså bruger den "alm." ram, grafikkort, harddisk, dvd-rom etc..?

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 31-01-07 00:16

Har nu fået info på de resterende dele:
Har nu fået lidt flere specifikationer:

DVD-Brænder
PIONEER DVD-RW DVR-105

Grafikkortet:
ATI Radeon 9000 Pro:

Harddisk: 120 GB

Et prisforslag?

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 31-01-07 10:06

Ja, jeg ville mene at kr. 3.000,- for en dual G4 1,42GHz med SuperDrive og 512Mb RAM men uden skærm, mus, tastatur, Airport (Apples Wi-Fi) og Bluetooth vil være at stramme den noget. Særligt når man tager i betragtning at en sprit ny MacMini, der er ca. seks gange så hurtig, kan fås for kr.3.840,- excl. moms (jeg antager at der ikke er moms i den brugtpris du er blevet tilbudt?). Du står så stadig uden tastatur og mus men du får dog både Airport og bluetooth med i købet og også et bedre grafikkort samt måske vigtigst af alt en mere tidsvarende CPU. Nu står jeg jo ikke lige og skal købe sådan en maskine men hvis jeg skulle ville jeg byde kr. 900,- og måske kunne pruttes op til 1200 men så heller ikke en øre mere for sådan en oldsag. Den er jo nærmest en slags danefæ og burde indleveres til Nationalmuseet!