/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
postregl Outlook express
Fra : pjyden
Vist : 573 gange
75 point
Dato : 29-01-07 17:44

Vi har 2 pc med hver sin mail adresse og kun 1 ip adresse, men problemmet er er den af os det tænder sin pc først får den andes mail. Er der nogen der ved hvordan man opstiller post regl så vi ikke får den andens post.
Har prøvet med reglen "hvor linjen Fra indeholder personer" og så hent ikke fra server, men afligevel får vi den andes post
Håber der er nogen der kan hjælpe, vores teleselvsakb kunne ikke hjælpe, kom med det svar at vi jo bare kunne få os en gratis mail.

hilsen pjyden

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-01-07 17:46

Der er en regl der hedder hent ikke fra server. Der sætter man så dem mail adr. ind der ikke skal hentes. Jeg formoder det er TDC. Vi har det samme her, og jeg har nu en gmail som primær, da det andet er noget skod.

Kommentar
Fra : pjyden

Dato : 29-01-07 17:54

Hej
Tak for svaret det er sådan jeg har sat vores regl op, men vi får stadigvæk den andens post.
Det er nu dlg vi har, har ellers virket før, men fået nye pc og kan så ikke huske hvordan vi havde sat regler op før

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 85 point
Dato : 29-01-07 18:30

Denne TDc vejledning kan godt bruges selv om du skulle være kund eet andet sted, men metoden sikrer ikke at brugerne af den anden PC kan ændre og derved modtage, men mellem venner funker det
http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5684

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-01-07 18:31

Det skal være Hvor linien TIL indeholder personen i reglen og så "hent den ikke fra server."

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-01-07 18:31

I kan jo have hver sin identitet med hver sin mail.
Hovedidentiteten bør så ikke være åben.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-01-07 18:36

e.c Identiteter er vel kun brugbare når det er samme PC der anvendes eller...?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-01-07 18:48

hø hø - det så jeg ikke.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-07 19:12

http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5684 dur ganske udemærket .

hver pc/bruger sætter blot sin egen mail som standard (password kan sættes på)

de to brugere A og B sørger henholdsvis for at - hvor linjen TIL ikke henter fra server fra den anden - lettest at styre hvis der laves to nye identiteter og overordnet identitet enten slettes eller ikke indeholder oplysninger - så går det ikke galt

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-01-07 19:20

Meddelelsesregler ER kun anvendelig i dette tilfælde hvis man ikke har behov for posthemmelighed, altså hvis den ene vil læse de mails den anden modtager kan man bare hente løs hvis man fjerner reglen for den andens mail ogi stedet opsætter kontoen til at gemme en kopi på serveren, hvilket gøres under avancerede indstillinger for konto.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-01-07 19:21

Alt det med postregler er i øvrigt kun nødvendigt hvis begge mailadresser kommer fra samme udbyder konto, som det f. eks. er hos TDC

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-01-07 19:24

Citat
hvis der laves to nye identiteter og overordnet identitet enten slettes eller ikke indeholder oplysninger - så går det ikke galt

Hvordan skal de identiteter have indflydelse på 2 forskellige PC'er? (lige så lidt som der kan laves forskellige password på mails fra samme konto). suk!

Kommentar
Fra : pjyden

Dato : 30-01-07 15:58

Hej

Mange tak for jeres svar, jeg tro vi har fået løst problemet. Jeres besvarelser har været til stor hjælp.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-07 16:21

det var godt - så kan i skrive til hinanden uden at få jeres egen mail retur

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-07 16:31

måske point til googleren!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-01-07 16:41

Eller til ham der opdagede at spørgeren havde FRA og ikke TIL i sin opsætning... I dont know, I dont care... Jeg donerer hermed 75 påæng til Foreningen af små grønne frøer.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-07 16:45

Ja, ja taliskoko.
Det var en VIS anden jeg drillede

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-01-07 16:54

Jamen, det er helt ok... Dril løs...

Godkendelse af svar
Fra : pjyden

Dato : 30-01-07 22:22

Tak for svaret BjarneD.
Dit svar gav mig den hjælp jeg havde brug for.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-07 22:39

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 30-01-07 23:05

Èt min. Bjarne D. Èt minut...

Dato : 29-01-07 18:30
Dato : 29-01-07 18:31

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-01-07 23:18

Det var synd - især fordi det her bare er sjov for mig og ingen konkurrence om et eller andet.