/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
tekst i bølger
Fra : b2253
Vist : 570 gange
100 point
Dato : 26-01-07 18:48

Når jeg drejer med mus hjulet, flytter jeg siden op eller ned i bølger
det er som om der er en forsinkelse mellem hjul og siden,
hvad kan jeg gøre ved det.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-01-07 18:56

øhhh i bølger

Måske at skærm driveren er defekt eller forkert. Tjek det og vend endelig tilbage

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 26-01-07 19:05

Har du været inde i "Indstillingerne" til din mus og stillet den til hvor mange linier, den skal rulle?

Har du evt. en funktion, som du har indstillet til at siden flytttes til venstre og/eller til højre, når du scroller?

Mvh

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-01-07 20:06

Først skal du lige installere den rigtige driver/program til din mus. Det XP selv leverer er ikke godt nok. Og så ind i museprogrammet hvor du kan stille forsinkelse og linieskift.

Har du trådløs mus og modtageren ligger for tæt på noget elektrisk (gælder også din skærm) kan det godt drille.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 26-01-07 20:07

indstillinger for hardwareaccelleration ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-01-07 20:30

hcma - kig lige omme i seneste indlæg/smalltalk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-07 09:56

det er oplevede jeg fornylig - rigtig irriterende - jeg oplevede det i forbindelse med opdatering til ie7 men kunne ikke umiddelbart finde nogen fejl. Kørte vedligeholdelse osv - indtil jeg pludselig opdagede at min maskine var brændvarm - cpu´en kørte helt oppe på 100 konstant så snart bare et program kørte.
Prøv at checke det for en sikkerheds skyld

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-01-07 10:01

Du kan prøve>funktioner>internetindstillinger>Avanceret>Fjern flueben i>Brug jævn rulning,eller vis der ikke er flueben i sæt et i,prøv begge dele.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-07 10:32

som jeg opfatter overskriften og spørgers indlæg har det ikke noget med indstillingen at gøre - det er ikke hakkende men ser virkelig ud som om for eks teksten bølger eller smelter

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-01-07 10:36

Kan være at grafik kort/bundkort driver der skal afinstalleres og geninstalleres,korupt/ødelagt driver
kan godt gennerere problemet.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 27-01-07 10:58

sådan som jeg oplevede det havde jeg også alle mulige og umulige overvejelser og gennemgik dit og dat og lidt til - det hjalp at afinstallere ie7 - årsag ukendt

Kommentar
Fra : b2253

Dato : 27-01-07 12:50

Mit problem opstod også efter opdatering til ie7.
men cpu kører normalt. Skal jeg lave en neddatering igen?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-07 12:55

du kan jo prøve - det skader ikke og du kan altid hente den igen ... du kommer direkte tilbage til ie6 uden videre

den fjernes i kontrolpanel - tlføj/fjern programmer og der kommer en guide du skal følge og sige ja til.

jeg er lidt interesseret i det her problem - du er absolut ikke den eneste der har det - så vil du fortælle hvor "stor" din pc er - om det er en bærbar eller stationær - ?????

Kommentar
Fra : b2253

Dato : 28-01-07 05:39

Min PC er stationer med 512 mb ram, 40 gb harddisk.
Jeg er nu gået tilbage til ie6 og alt virker igen som det skal.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-07 09:39

tjahh tænkte det nok - problemet er så lige hvad årsagen er ???? Virkede også perfekt her da jeg afinstallerede ie7 - men en hulans masse bøvl imens den var der

Det var jo en dum løsning sådan set b2253 - men vist det eneste at gøre - desværre oplever jeg flere og flere der har problemer med ie7 og må afinstallere og hvor ville jeg dog gerne kende grunden.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 28-01-07 10:17

Hallo b2253 og mirit.

Må jeg så have lov at tilføje, at efter jeg opdaterede til IE7 og startede min PC, så var det jo, at den åbnede med en sort side (som om den var i DOS) og der vistes en blå "Command" med hvid skrift , der sagde: "Enter keyword"! jeg studsede men skrev til alt held den kode, jeg mente det var, og så åbnedes som vanligt. Ikke at det gjorde noget særligt, bortset fra, at det var smadder irriterende at skulle printe en kode 2 gange, og endda 2 forskellige.
Det fik jeg så ændret til det normale, ved at ændre i Bios (råd fra sti_s).

Men jeg har stadig IE7, og min PC er blevet lidt langsommere - ikke meget, men der er altså også noget "fillifups" med min maskine efter skfit til IE7. Nogle stder "Hænger" tingene og andre gange må jeg simpelthen gennem Ctrl+Alt+Del for at lukke et program.
Så jeg overvejer kraftigt at følge dit råd mirit og vende til bage til IE6.

Mvh
maxhankat

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-07 10:41

Tjaaeehh maxhankat - jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal sige og gøre (du kører en nyere bærbar såvidt jeg husker ikke ??)

Jeg fik da også installeret den uden dikkedarer - synes faktisk den kører hurtigt nok - men sideproblemerne hobede sig op - ærlig talt fatter jeg det ikke.

Jeg forsøger at finde en grund men står helt blank.

Havde igår en spritny maskine her hvor der ikke skulle være noget der kunne forhindre en god installation og afvikling - der måtte jeg også give op og afinstallere - maskinen havde ingen fejl og ingen former for skidt - så man kan undre sig
(for i øvrigt også den bølgende skrift spørgsmålet her gik på fra start)

nå før eller senere vil det jo vise sig om nogen finder ud af hvad der er hvad

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 28-01-07 12:35

mirit har lige mailet!

Godkendelse af svar
Fra : b2253

Dato : 31-01-07 08:40

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-01-07 08:43

velbekomme - den ie7 irriteret og driller rigtig mange synes jeg - jeg har installeret den igen for at prøve at følge med (ingen egentlige problemer - men synes ikke den kører optimalt)