/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bærbar vil ikke starte - hjælp
Fra : larsbjoern
Vist : 1430 gange
400 point
Dato : 24-01-07 22:04

Hej Venner, kan nogen hjælpe.
Min bærbare Medion (3,5 år gammel)er pludselig blevet godt og grundigt inficeret med div. virus, trojanske o.lign, og har de seneste dage kørt umådeligt langsomt, med et hav af advarsler om alt muligt!
Derfor skal den selvfølgelig have den ultimative hovedrengøring - formatering! Men da jeg vil igang med dette opstår flg. problem:
Tænder pc'en - svagt, men mørk lysende skærm. Efter lidt tid, den normale helt sorte skærm i 1-2 sek. HD lyder til at snurre normalt. Efter ydeligere nogle sek. lyder den normale windows-opstarts-jingel; og så sker der bare ikke mere!!! Ingen ikoner eller andet, kun den "ikke helt sorte skærm". Blæseren kører normalt. Hvad pokker kan der være galt? Er der noget jeg kan prøve inden jeg sender den til doktoren!
Eller har den definitivt udåndet?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-01-07 22:32
Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-01-07 22:40

Begynd forfra, der er sikkert så meget 'skidt'
at det vil tage længere tid end- alternativet

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-01-07 22:45

Disken, han skal jo lige ind i maskinen først

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-01-07 23:49

Har du en recovery CD - eller hvad har du til at genindstallere.

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 25-01-07 09:33

Hej larsbjoern,

Har du en recovery CD? Kan du boote din bærbare fra en cd? Hvis du kan det og har du mulighed for at bruge en anden Pc, så kan du hente en ISO file på nettet der hedder UltimateBoot_cd.iso eller UltimateBoot_cd.nrg De kan du hente ved hjælp af Limewire.
Det er en opstart cd med virusscanner og mange andre utilities du kan også gå på nettet via denne cd.

Mvh,
Henning fra Holland

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-07 09:35

Kan du komme til at lukke op i fejlsikret tilstand ????? I så fald er det muligt du kan redde hvad du evt ikke vil miste

Recovery cd´er ???? (sidste udvej )

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-01-07 10:34

En Linux/Knoppix Dansk CD kan muligvis gå ind og kigge/hente data og lægge det ud på en USB harddisk.

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 25-01-07 10:55

Tak for forslagene - men - men -men:
Jeg kan jo ikke se noget på skærmen! - Har prøvet med RecoveryCD i ved opstart!
(Det "lyder" jo som om den starter Windows, men at jeg bare ikke kan se det? Med RecoveryCD'en i ved opstart, kan jeg vel ikke være sikker på at den booter fra denne, eller hvad ??? - er der noget jeg skal foretage mig for at tvinge den til at boote fra CD'en ?)
Kan det være dårlig forbindelse til skærmen (på trods af, at den er jo ikke er total sort) ?
Kan tilkobling af en projektor være en mulighed?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-01-07 19:17

lige når den starter får du så ikke skærmen frem hvor der tælles ram op. Hvis det sker er der da chancer endnu. Så skal du ind i bios (del, F2 eller hvad der nu skrives du skal trykke på for at komme i setup) Der sætter du dit cd rom drev som First Boot Device og gemmer ændringerne, smider din windows skive i drevet og genstarter, når du så bliver bedt om at trykke på en vilkårlig tast for at boote fra cd gør du det og du starter så op på cden

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 26-01-07 22:31

Citat
lige når den starter får du så ikke skærmen frem hvor der tælles ram op

NEJ, under hele "start-op-seancen" er skærmen "næsten" sort. Jeg får ikke noget som helst på skærmen!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-01-07 00:29

Prøv lige at lægge Application & Support disken i. Der er den gendannelsesimaget er på. Se om du kan køre en "repair" (reparation), så du ikke sletter det hele.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-07 00:31

strøtanke - har du mulighed for at sætte en ekstern skærm til for at sikre dig at det ikke er skærmen det er galt med ???

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-01-07 00:32

Ellers kan det være skærmen der er gået. Har du ikke en skærm du kan sætte til den ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-07 00:33

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 27-01-07 16:13

Så kom jeg en anelse længere:
Ekstern skærm tilkoplet! Men jeg ser ikke nogen optælling af ram, derimod går den igang med at starte XP op med helt normalt XP-logo. Efter lidt tids køren her går den i sort igen, og den eksterne skærme modtaget intet signal!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-01-07 16:23

Lyser ladelampen............kører den på batteri eller med 230volt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-01-07 16:25

Start op i fejlsikret tilstand med ekstraskærmen. F8

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 27-01-07 16:59

Den kører på 220v, og ja, jeg kan starte op i fejlsikret til med F8.
- Jeg vælger at starte i Fejlsikret tilstand
- Vælger operativsystem Micros..Wind..XP Home Edit....
- Mulighed for at vælge Administrator eller Personlig brugerkonto (Hvad skal jeg vælge)
- Uanset hvad jeg vælger får jeg får jeg advarslen om, at Windows køre i FS-tilstand og kan JA (fortsat kørsel i FS) NEJ (gendannelse af tidl. tilstand)
- Jeg har prøvet at vælge NEJ og vælge den senest mulige gendannelsesdato hvorefter skifter til Windows-billedet "Lukker netværrksforbindelser" - og står tilsyneladen og "koger her", med kun enkelte blink for aktivitet på HD-en.
ER JEG PÅ FEJLSPOR ??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-07 17:03

du er på rette vej, lad den få den tid der skal til, og lad den endelig starte op i fejlsikret hele vejen

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-01-07 17:05

Når den er på vej til fejlsikret tilstand, kan den godt stå "stille" et stykke tid.
evt. med et lille blink oppe til venstre.
Den er måske ved at karte rundt i alt det du har lavet.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-07 17:11

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-01-07 17:15

Log ind med din egen brugerkonto

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 27-01-07 17:15

Hej Gutter!
Min utålmodighed gjorde at jeg afbrød! Jeg prøver igen og lader den gendanne fra senest mulige dato.
Hvor lang tid tro I, at jeg skal lade den "koge" ??

Håber I vil "holde linien varm" !

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-01-07 17:16

Altså - du skal bare vælge start i fejlsikker tilstand.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-07 17:24

vi forsvinder ikke sådan lige, der skal mere til

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-01-07 17:27

Vi hænger på .

Hvis systemgendannelsen ikke virker, så prøv om du kan få kopieret denne virusscanner ind, evt via en CD eller en USB disk:

1.

Hent denne virus scanner ned til skrivebordet.

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

---------------------------------------------------------
2.

Kør nu zipfilen som du hentede og klik UNZIP, så bliver scanneren pakket ud og brugerfladen åbner.

Sæt et flueben i DRIVE. Klik nu på Scan/Clean, og så scanner den for virus og sletter hvad den finder.

---------------------------------------------------------
3.

Jeg vil gerne se hvad scanneren har fundet og slettet, så gør venligst dette når scanningen er færdig (KAN tage lang tid):

I vinduet VIRUS LOG INFORMATION (vinduet åbner KUN hvis scanneren finder virus) markerer du teksten med musen, og trykker så på CTRL og C knapperne samtidig. Så er teksten kopieret til udklipsholderen. Sæt det ind i et tekst dokument (f,eks Notesblok eller Wordpad), og sæt det ind i tråden i dit næste indlæg.

OBS: Scanneren kan også generere en meget lang log. Den skal du venligst IKKE kopiere ind.

Luk scanneren ved at klikke EXIT og EXIT igen (Ignorer reklamen for købe versionen).

Genstart bagefter og se om du kan starte normalt nu. Ellers prøv via f8: Sidst kendte fungernede konfiguration (hvor systemet virkede)

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 27-01-07 17:32

OK Gutter
Jeg har ingen problem med at starte i alm. FS-tilstand. Jeg vælger min egen brugerkonto, og derefter JA for at starte i FS-tilstand.
Nu har jeg billede af Skrivebordet m/ikoner i FS-tilstand. (dog stadig kun på den eksterne skærm).
Hvad gør jeg nu......?
Skal jeg køre noget virus/spyware fjerne (har dog kun AVG og Ad-Aware) eller foretage mig noget helt andet?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-07 17:36

lad sti_s guide dig igennem fra nu af, for han har styr på at få cleanet din pc, vi andre vil bare kigge med over skulderen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-01-07 17:39

Jeps, prøv at køre den scanner jeg linker til, og da også gerne Ad-Aware. Lad os så se om det er skidtet der blokerer opstarten, ellers er det jo godt at Windowshajerne stadigvæk er med

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-07 17:41

kigger forsigtigt stl_s over skulderen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-07 17:50

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 27-01-07 18:26

Hej igen stl_s
Så kører scanningen lystigt med alerede en del i Virus Log Information; men hvordan får jeg det viderebragt til dig? Da jeg jo korresponderer med Jer via en anden PC. Den inficerede PC er jo ikke på nettet - eller kan den komme det i den fejlsikrede tilstand ??

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-01-07 18:31

Det er ikke så vigtigt med den virus info lige nu. Ellers kan du faktisk gå i fejlsikret med netværk, og så kan du gå på nettet.

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 27-01-07 18:41

Citat
Det er ikke så vigtigt med den virus info lige nu. Ellers kan du faktisk gå i fejlsikret med netværk, og så kan du gå på nettet.

OK - jeg lader den scanne videre. Efter 18 min har den scannet ca. 20000 files.
Jeg føler mig allerede en smule lettet. Jeg er ihvertfald glad over, at mine data ikke er totalt væk!
MENS VI VENTER...... har du et foreløbigt bud på, om det vil løse problemet med den sorte skærm ?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-01-07 18:46

Citat
MENS VI VENTER...... har du et foreløbigt bud på, om det vil løse problemet med den sorte skærm ?

Det er svært at svare på. Måske gør det, måske ikke, men det kan godt være skidtet der er skyld i problemet.

Det kan godt være der skal mere end en rensning til, og det kan tage noget tid, men jeg tror da på vi får den op at køre igen.

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 27-01-07 19:04

Citat
men jeg tror da på vi får den op at køre igen.

Hvis det skulle ske, så har du fortjent mere end "en stak point" !!!!
Faktisk er det min søns bærbare "der pludselig skaber sig". Heldigvis opstod problemet først umiddelbart efter at han havde lavet en større projektopgave færdig - og som studerende er der altså ikke lige midler til en ny PC!
Iøvrigt er det en MEDION, som har kørt meget - og uden problemer - i 3,5 år.

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 27-01-07 19:38

SÅ FIK JEG KØRT SCANNINGEN:
Total Number of Virus Found: 109
Total Number of Disinfected Files: 29
Total Number of Deleted Files: 70
Total Number of Files Renamed: 8
Total Number of Errors: 9

Hva' så nu ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-01-07 19:43

larsbjoern - du må nok vente på Stl_s som har styr på det der.
Vi andre kigger bare i spænding.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-01-07 19:49

Så må du gerne komme med en Hijackthis log http://sptlarsenserious.googlepages.com/hijackthis

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 27-01-07 21:10

Åh nej!
Det så så godt ud! Efter genstart havde havde jeg ganske vist "det hvide skrivebord" og kun på den ekst. skærm - windows bloppede dog løbende op med virusadvarsel - og AVG meldte også løbende om virus. VIRUS LOG INFORMATION var kopieret i Wordpad. Jeg var sågar på nettet!!
Var ved at skrive et indlæg, hvor jeg ville kopiere Log Info'en ind i.
Så fik jeg flg:
Blå skærm med flg. tekst - uddrag:
Afbrudelse af computer
Fejlen skyldes muligvis flg. fil: wincom32.sys
DIVER_UNLOADED_WITHOUT_CANCELLING_PENDING_OPERATION
Sørg for at ny soft-hardware er korrekt installeret
...spørge producenten om windowsopgraderinger
Hvis prob. opstår igen deaktivere el. fjerne HW-SW der er install. nyligt
...
Tekn.oplysn.:
***STOP; 0x000000CE (=xF1A4B8DF,0x00000000,+xF1A3B8DF,0x00000000)
wincom32.sys
Starter lagring af fys. hukommelse
Lagring af fys. hukommelse fuldført
Kontakt systemadministrator eller tek.support for yderl. hjælp.
Hvad gør jeg nu - starter op igen i fejlsikret tilstand - og ????

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-01-07 21:45

Fejlen der skyldes en virusrest. Start bare normalt op, højreklik på "Denne computer" -> Egenskaber -> Start og genoprettelse -> Indstillinger, fjern fluebenet ved "Genstart automatisk".

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 27-01-07 22:36

Så er logfilen klars:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 22:35:14, on 27-01-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.5730.0011)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\ESRI\License\arcgis9x\lmgrd.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\ESRI\License\arcgis9x\ARCGIS.EXE
C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe
C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe
C:\Programmer\Launch Manager\OSD.exe
C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Launch Manager\jswbqcmq.t
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\WINDOWS\system32\PRISMSTA.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe
C:\WINDOWS\system32\lnwin.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Windows\xpupdate.exe
C:\Programmer\Labtec NumPad\Magickey.exe
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\game1.exe
C:\WINDOWS\system32\game2.exe
C:\WINDOWS\system32\game4.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.signon.stofanet.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchAp] C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotkeyApp] C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [OSD] C:\Programmer\Launch Manager\OSD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Wbutton] "C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CtrlVol] C:\Programmer\Launch Manager\CtrlVol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRISMSTA.EXE] PRISMSTA.EXE START
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Easy-PrintToolBox] C:\Programmer\Canon\Easy-PrintToolBox\BJPSMAIN.EXE /logon
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ford memo atom phone] C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Trustcornfordmemo\Wipe new.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 7.0] "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [System] C:\WINDOWS\system32\kernels88.exe
O4 - HKLM\..\Run: [sysinter] C:\WINDOWS\system32\adirss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [clcbt.exe] C:\WINDOWS\system32\clcbt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [lnwin.exe] C:\WINDOWS\system32\lnwin.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NVIEW] rundll32.exe nview.dll,nViewLoadHook
O4 - HKCU\..\Run: [INFO SPAM] C:\Documents and Settings\Jakob Kroman Bjørn\Application Data\KindBendBase\Frag Fast.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Windows update loader] C:\Windows\xpupdate.exe
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Hurtigstart.lnk = ?
O4 - Global Startup: Enable Labtec NumPad.lnk = C:\Programmer\Labtec NumPad\Magickey.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Print.html
O8 - Extra context menu item: Konverter hyperlinkdestination til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konverter hyperlinkdestination til eksisterende PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konverter markering til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konverter markering til eksisterende PDF-fil - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konverter til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konverter til eksisterende PDF-fil - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konverter valgte hyperlinks til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Konverter valgte hyperlinks til eksisterende PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {4EFA317A-8569-4788-B175-5BAF9731A549} (Microsoft Virtual Server VMRC Advanced Control) - http://www.windowsvistatestdrive.com/ActiveX/VMRCActiveXClient1.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://jakobbjoern.spaces.live.com//PhotoUpload/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: ArcGIS License Manager - Unknown owner - C:\PROGRA~1\ESRI\License\arcgis9x\lmgrd.exe
O23 - Service: COM+-systemprogram (COMSysApp) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\dllhost.exe (file missing)
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: MS Software Shadow Copy Provider (SwPrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\dllhost.exe (file missing)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-01-07 22:54

Tjaeh, der er stadigvæk masser af skidt og møg. Jeg foreslår at vi lige fjerner det værste, så maskinen kan blive stabil nok, til at du kan lave "den ultimative rengøring". Det vil være klart det bedste, når den er så snavset:

1. Hent og pak SmitfraudFix.zip ud til dit Skrivebord.

http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.zip

Programmet pakker sig ud i en mappe, der hedder SmitfraudFix.

2. Så starter du op i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Lykkes det ikke, så se her http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=110&PN=1

(OBS: Hvis du bruger Bootsafe, som er en nødløsning, så tjek vejledningen for hvordan du kommer tilbage i normal tilstand)

3. Åbn mappen SmitfraudFix som du fik på Skrivebordet, og dobbeltklik på SmitfraudFix.cmd og tast 2 - svar ja til at rense (y=yes). Lad programmet gennemføre en rensning. Fixet genstarter muligvis computeren.

SmitfraudFix laver også en lille tekstfil (log). Kopier den her ind, sammen med en frisk HijackThis log.

---------------------------------------------------------

Hent og dobbeltklik denne fil. Den pakker sig ud til C:\SDFix:
http://downloads.andymanchesta.com/RemovalTools/SDFix.zip

Så starter du op i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Lykkes det ikke, så se her http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=110&PN=1

(OBS: Hvis du bruger Bootsafe, som er en nødløsning, så tjek vejledningen for hvordan du kommer tilbage i normal tilstand)

Gå så ind i mappen SDFix på C drevet. Dobbeltklik på filen RunThis.bat, for at starte værktøjet. Tryk "y" for at bekræfte, at du kører værktøjet på egen risiko. Så vil værktøjet gå i gang med at fjerne trojanservicen, og lave et par reparationer af registreringsdatabasen. På et tidspunkt vil det bede dig om at trykke en taste for at genstarte computeren. Det skal du gøre, hvorefter computeren vil genstarte efter 15 sekunder.

Genstarten vil tage lidt længere end sædvanligt, idet værktøjet skal have tid til at udføre sit arbejde. Når skrivebordet dukker op, vil værktøjet skrive "Finished". Tryk herefter en taste for at indlæse dine skrivebordsikoner igen.

Åben så SDFix-mappen, find filen Report.txt, og kopier indholdet af denne fil herind, sammen med med Smitfraudfixets log, og en frisk Hijackthis log.

Når du kan komme til det, så formatter endelig maskinen. Så må vi håbe på, at det retter problemet med den indbyggede skærm.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-01-07 23:14

Btw, husk lige, at når du skal formattere en Medion, er det Application & Support disken du skal bruge. Tjek lige at det er den fulde formattering og gendannelse du kører, da den også har en Repair funktion, der kun geninstallerer Windows, uden at slette noget.

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 27-01-07 23:24

Hej igen stl_s

Jeg kan se, at det er en lidt større omgang som jeg skal igang med, og som jeg nok bliver nødt til at udsætte til i morgen. Håber det er OK med dig!
Jeg er meget glad og imponeret over din hjælp, og håber meget, at jeg kan "trække" på dig til "vi har kørt linen ud"!
Men foreløbig stor tak for din store hjælp indtil nu.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-01-07 23:28

Jeg skal nok hænge på

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 28-01-07 11:06

Hej stl_s
Så er jeg på banen igen! - Du får lige log'erne 1 af gangen:
SmitFraudFix v2.137

Scan done at 10:50:15,20, 28-01-2007
Run from C:\Documents and Settings\Jakob Kroman Bj›rn\Skrivebord\SmitfraudFix
OS: Microsoft Windows XP [version 5.1.2600] - Windows_NT
The filesystem type is NTFS
Fix run in safe mode

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Before SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Killing process

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Generic Renos Fix

GenericRenosFix by S!Ri

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting infected files

C:\WINDOWS\xpupdate.exe Deleted
C:\WINDOWS\system32\taskdir.exe Deleted
C:\WINDOWS\system32\zlbw.dll Deleted
C:\Documents and Settings\Jakob Kroman Bj›rn\Application Data\Install.dat Deleted

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting Temp Files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Winlogon.System
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"System"=""

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Registry Cleaning

Registry Cleaning done.

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» After SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» End

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 28-01-07 11:20

2. NyHijackthis log:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 11:17:01, on 28-01-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.5730.0011)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\dwwin.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\WINDOWS\system32\dwwin.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - - (no file)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: Easy-WebPrint - {327C2873-E90D-4c37-AA9D-10AC9BABA46C} - C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Toolband.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O4 - HKLM\..\Run: [LaunchAp] C:\Programmer\Launch Manager\LaunchAp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotkeyApp] C:\Programmer\Launch Manager\HotkeyApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [OSD] C:\Programmer\Launch Manager\OSD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Wbutton] "C:\Programmer\Launch Manager\Wbutton.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CtrlVol] C:\Programmer\Launch Manager\CtrlVol.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRISMSTA.EXE] PRISMSTA.EXE START
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Easy-PrintToolBox] C:\Programmer\Canon\Easy-PrintToolBox\BJPSMAIN.EXE /logon
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Programmer\Adobe\Photoshop Album Starter Edition\3.0\Apps\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ford memo atom phone] C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Trustcornfordmemo\Wipe new.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Acrobat Assistant 7.0] "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Distillr\Acrotray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [sysinter] C:\WINDOWS\system32\adirss.exe
O4 - HKLM\..\Run: [clcbt.exe] C:\WINDOWS\system32\clcbt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [lnwin.exe] C:\WINDOWS\system32\lnwin.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Agent] C:\WINDOWS\system32\alsys.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NVIEW] rundll32.exe nview.dll,nViewLoadHook
O4 - HKCU\..\Run: [INFO SPAM] C:\Documents and Settings\Jakob Kroman Bjørn\Application Data\KindBendBase\Frag Fast.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Agent] C:\WINDOWS\system32\alsys.exe
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Hurtigstart.lnk = ?
O4 - Global Startup: Enable Labtec NumPad.lnk = C:\Programmer\Labtec NumPad\Magickey.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Add To Print List - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_AddToList.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint High Speed Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_HSPrint.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Preview - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Preview.html
O8 - Extra context menu item: Easy-WebPrint Print - res://C:\Programmer\Canon\Easy-WebPrint\Resource.dll/RC_Print.html
O8 - Extra context menu item: Konverter hyperlinkdestination til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konverter hyperlinkdestination til eksisterende PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konverter markering til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konverter markering til eksisterende PDF-fil - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konverter til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Konverter til eksisterende PDF-fil - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Konverter valgte hyperlinks til Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Konverter valgte hyperlinks til eksisterende PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe (file missing)
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {4EFA317A-8569-4788-B175-5BAF9731A549} (Microsoft Virtual Server VMRC Advanced Control) - http://www.windowsvistatestdrive.com/ActiveX/VMRCActiveXClient1.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://jakobbjoern.spaces.live.com//PhotoUpload/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\MSNMES~1\MSGRAP~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: ArcGIS License Manager - Unknown owner - C:\PROGRA~1\ESRI\License\arcgis9x\lmgrd.exe
O23 - Service: COM+-systemprogram (COMSysApp) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\dllhost.exe (file missing)
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: MS Software Shadow Copy Provider (SwPrv) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\dllhost.exe (file missing)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-01-07 11:46

Fint nok. Kan du komme til at boote op på Application & Support CD`en nu ? Hvis ja, så syntes jeg du skulle lave den backup du skal bruge, og så formattere den.

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 28-01-07 11:56

Hej, tak fordi du er med igen!
Vil det sige at du ikke behøver yderligere: Report.btx, og en yderligere Hijackthis.log ?
Report.btx har jeg lavet, så den får du lige nederst.
Spørgsmål ifm formatering:
1. Der skulle vel ikke være prob. med backup til et eksternt FW-drev ?
2. "Sønneke", som har måttet tage hjem for at læse til eksamen, spørger om vi kan "nøjes" med at formatere C-drevet (han har et D-drev som kun indeholder en masse musikfiler) ?
Og så lige Reprt.btx-loggen:

SDFix: Version 1.63

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]

Running From: C:\SDFix

Safe Mode:
Checking Services:

Name:
ICF
wincom32

Path:
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe:exe.exe
\??\C:\WINDOWS\system32\wincom32.sys

ICF Deleted
wincom32 Deleted

Restoring Windows Registry Entries
Restoring Default Hosts File

Rebooting...

Normal Mode:
Checking Files:

Below files will be copied to Backups folder then removed:

C:\WINDOWS\system32\game0.exe.exe - Deleted
C:\WINDOWS\system32\game5p.exe.exe - Deleted
C:\WINDOWS\system32\adir.dll - Deleted
C:\WINDOWS\system32\adirss.exe - Deleted
C:\WINDOWS\system32\alsys.exe - Deleted
C:\WINDOWS\system32\dlh9jkd1q8.exe - Deleted
C:\WINDOWS\system32\game1.exe - Deleted
C:\WINDOWS\system32\game2.exe - Deleted
C:\WINDOWS\system32\game3.exe - Deleted
C:\WINDOWS\system32\game4.exe - Deleted
C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe - Deleted
C:\WINDOWS\system32\peers.ini - Deleted
C:\WINDOWS\system32\svcp.csv - Deleted
C:\WINDOWS\system32\vxga4me1.exe - Deleted
C:\WINDOWS\system32\vxg4am1et2.exe - Deleted
C:\WINDOWS\system32\wincom32.ini - Deleted
C:\WINDOWS\system32\wincom32.sys - Deleted

ADS Check:

C:\WINDOWS\system32
No streams found.

Final Check:

Remaining Services:

Authorized Application Key Export:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile\AuthorizedApplications\List]
"%windir%\\system32\\sessmgr.exe"="%windir%\\system32\\sessmgr.exe:*:enabled:@xpsp2res.dll,-22019"
"C:\\Documents and Settings\\Jakob Kroman Bjørn\\Skrivebord\\Up-downloads\\utorrent.exe"="C:\\Documents and Settings\\Jakob Kroman Bjørn\\Skrivebord\\Up-downloads\\utorrent.exe:*:Enabled:utorrent"
"C:\\Programmer\\Internet Explorer\\iexplore.exe"="C:\\Programmer\\Internet Explorer\\iexplore.exe:*:Enabled:Internet Explorer"
"C:\\Programmer\\Direct Connect\\Direct Connect.exe"="C:\\Programmer\\Direct Connect\\Direct Connect.exe:*:Enabled:Direct Connect"
"C:\\Programmer\\DC++\\DCPlusPlus.exe"="C:\\Programmer\\DC++\\DCPlusPlus.exe:*:Enabled:DC++"
"C:\\Documents and Settings\\Jakob Kroman Bjørn\\Skrivebord\\Up- & Downloads\\utorrent.exe"="C:\\Documents and Settings\\Jakob Kroman Bjørn\\Skrivebord\\Up- & Downloads\\utorrent.exe:*:Enabled:utorrent"
"D:\\Sierra på Bærbar (Niels)\\Half-Life\\hl.exe"="D:\\Sierra på Bærbar (Niels)\\Half-Life\\hl.exe:*:Enabled:Half-Life Launcher"
"D:\\Half-life\\Half-Life\\hl.exe"="D:\\Half-life\\Half-Life\\hl.exe:*:Enabled:Half-Life Launcher"
"C:\\Programmer\\@Last Software\\SketchUp 5\\SketchUp.exe"="C:\\Programmer\\@Last Software\\SketchUp 5\\SketchUp.exe:*:Enabled:SketchUp Application"
"C:\\Programmer\\LimeWire\\LimeWire.exe"="C:\\Programmer\\LimeWire\\LimeWire.exe:*:Enabled:LimeWire"
"C:\\Programmer\\iTunes\\iTunes.exe"="C:\\Programmer\\iTunes\\iTunes.exe:*:Enabled:iTunes"
"C:\\Programmer\\MSN Messenger\\msnmsgr.exe"="C:\\Programmer\\MSN Messenger\\msnmsgr.exe:*:Enabled:Windows Live Messenger 8.0"
"C:\\Programmer\\MSN Messenger\\msncall.exe"="C:\\Programmer\\MSN Messenger\\msncall.exe:*:Enabled:Windows Live Messenger 8.0 (Phone)"
"C:\\Programmer\\uTorrent\\utorrent.exe"="C:\\Programmer\\uTorrent\\utorrent.exe:*:Enabled:utorrent"
"%windir%\\Network Diagnostic\\xpnetdiag.exe"="%windir%\\Network Diagnostic\\xpnetdiag.exe:*:Enabled:@xpsp3res.dll,-20000"
"C:\\WINDOWS\\explorer.exe"="C:\\WINDOWS\\explorer.exe:*:Enabled:Internet Explorer"
"C:\\WINDOWS\\system32\\svchost.exe"="C:\\WINDOWS\\system32\\svchost.exe:*:Enabled:svchost"
"C:\\WINDOWS\\system32\\game1.exe"="C:\\WINDOWS\\system32\\game1.exe:*:Enabled:enable"
"C:\\WINDOWS\\system32\\game4.exe"="C:\\WINDOWS\\system32\\game4.exe:*:Enabled:enable"
"C:\\WINDOWS\\system32\\clcbt.exe"="C:\\WINDOWS\\system32\\clcbt.exe:*:Enabled:enable"
"C:\\WINDOWS\\system32\\adirss.exe"="C:\\WINDOWS\\system32\\adirss.exe:*:Enabled:enable"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\DomainProfile\AuthorizedApplications\List]
"%windir%\\system32\\sessmgr.exe"="%windir%\\system32\\sessmgr.exe:*:enabled:@xpsp2res.dll,-22019"
"C:\\Programmer\\MSN Messenger\\msnmsgr.exe"="C:\\Programmer\\MSN Messenger\\msnmsgr.exe:*:Enabled:Windows Live Messenger 8.0"
"C:\\Programmer\\MSN Messenger\\msncall.exe"="C:\\Programmer\\MSN Messenger\\msncall.exe:*:Enabled:Windows Live Messenger 8.0 (Phone)"
"%windir%\\Network Diagnostic\\xpnetdiag.exe"="%windir%\\Network Diagnostic\\xpnetdiag.exe:*:Enabled:@xpsp3res.dll,-20000"

Remaining Files:

Backups Folder: - C:\SDFix\backups\backups.zip

Checking For Files with Hidden Attributes :

C:\NTDETECT.COM
C:\Documents and Settings\Jakob Kroman Bj›rn\Dokumenter\Downloads\Vipersdenforums.com ~ Holly Body\Thumbs.db
C:\Documents and Settings\Jakob Kroman Bj›rn\Dokumenter\Downloads\Vipersdenforums.com ~ Holly Body\GiannaMandingo\Thumbs.db
C:\Documents and Settings\Jakob Kroman Bj›rn\Dokumenter\Downloads\Vipersdenforums.com ~ Holly Body\Princessa\Thumbs.db
C:\Documents and Settings\Jakob Kroman Bj›rn\Dokumenter\Downloads\Vipersdenforums.com ~ Holly Body\Princessa\Extreme Feminine\Thumbs.db
C:\Documents and Settings\Jakob Kroman Bj›rn\Dokumenter\Downloads\Vipersdenforums.com ~ Holly Body\Princessa\Gigantic\Thumbs.db
C:\Documents and Settings\Jakob Kroman Bj›rn\Dokumenter\Downloads\Vipersdenforums.com ~ Holly Body\Princessa\Golden Pearls\Thumbs.db
C:\Documents and Settings\Jakob Kroman Bj›rn\Dokumenter\Downloads\Vipersdenforums.com ~ Holly Body\Princessa\Hot n Wild\Thumbs.db
C:\Documents and Settings\Jakob Kroman Bj›rn\Dokumenter\Downloads\Vipersdenforums.com ~ Holly Body\Princessa\Light Touch\Thumbs.db
C:\Documents and Settings\Jakob Kroman Bj›rn\Dokumenter\Downloads\Vipersdenforums.com ~ Holly Body\Princessa\Opulent Beauty\Thumbs.db
C:\Documents and Settings\Jakob Kroman Bj›rn\Dokumenter\Downloads\Vipersdenforums.com ~ Holly Body\Princessa\The Great Outdoors\Thumbs.db
C:\Documents and Settings\Jakob Kroman Bj›rn\Dokumenter\Downloads\Vipersdenforums.com ~ Holly Body\Princessa\Voluptuous\Thumbs.db
C:\Documents and Settings\Jakob Kroman Bj›rn\Dokumenter\Downloads\æTorrent Downloads\Midlertidige Downloads\BustyAdventures.com\Thumbs.db
C:\Programmer\Canon\Canon Setup Utility 2.0\uinstrsc.dll
C:\Programmer\Canon\Canon Setup Utility 2.0\Maint.exe
C:\WINDOWS\system32\cdplayer.exe.manifest
C:\WINDOWS\system32\logonui.exe.manifest
C:\IO.SYS
C:\MSDOS.SYS
C:\pagefile.sys

Finished

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-01-07 12:34

1. Helt ok med backup til et eksternt drev.

2. Medions formattering og gendannelse tager kun C drevet, så i kan roligt lade musikfilerne ligge på D drevet.

Iøvrigt, så er alt skidtet kommet ind via fildelingsprogrammer. Hvis "sønneke" vil fortsætte med den hobby (som jeg ikke kan anbefale, på grund af infektionsfaren), så bør maskinen sikres noget bedre, ellers "ses" vi snart igen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-01-07 12:48

Som du kan se larsbjoern så er det ikke let at skjule noget for sti_s og derfor overlod vi også trygt det hele til ham. Han er jo ski'go

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 28-01-07 13:20

Du har ret!
Vi har "lidt" prob. omkring kopiering til ekstern drev, men vælger istedet af flytte absolut nødvendige filer over på D-drevet.
Hvad vil du foreslå af programmer til fremtidig sikring?
Vi har stadig ikke skærmen med, men mon ikke det løser sig efter formatteringen!

Citat
Han er jo ski'go
- Ja Fijala - enig!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-01-07 13:36

Nu jeg helt.

Gratis sikkerhed i topkvalitet:

Antivirus og antispyware http://www.activevirusshield.com/

Mere antispyware http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx

Firewall: http://www.personalfirewall.comodo.com/

Ja, lad os håbe skærmproblemet løser sig.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-01-07 13:39

- samt et håb for at skærmen kommer til at virke.

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 28-01-07 15:37

Citat
- samt et håb for at skærmen kommer til at virke.

DESVÆRRE - jeg kan ikke skifte (på min FN+F3/F4), så jeg får billede på den bærbare!!!
Skærmen er sort! Den meget svage baggrundsbelysning slukker dog helt når trykker på den lille skærmafbryder!
Så alt taler vel for en skærmfejl?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-01-07 16:20

Når der er svagt baggrundslys, er der vel lidt håb om, at skærmen ikke er stået af.

Hvad sker hvis du trykker FN+F2 ?

Ellers prøv at gå i egenskaber for skærm. Højreklik på skrivebordet -> egenskaber. Tjek hvilken skærm der er sat som standard.

Windowsguruerne må meget gerne sparke ind her .

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-01-07 16:44

Ja stl_s måske man kan se hvad der sker med den indbyggede skærm ved at h-klikke på skrivebordet på ekstern skærm > egenskaber.

larsbjoern - har du diskettedrev på den bærbare.
eller har du en boot-CD

Jeg kunne nemlig godt tænke mig at se om den interne skærm kan "køre" i laveste opløsning
(diskette/boot-CD)

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 28-01-07 16:53

Citat
Ellers prøv at gå i egenskaber for skærm. Højreklik på skrivebordet -> egenskaber. Tjek hvilken skærm der er sat som standard

Den er jeg ikke lige med på, hvor set jeg hvad skærmen er sat til?

Citat
larsbjoern - har du diskettedrev på den bærbare.
eller har du en boot-CD

Jeg kunne nemlig godt tænke mig at se om den interne skærm kan "køre" i laveste opløsning
(diskette/boot-CD)

Den bærbare har det sædvanlige CD-drev (menerdu også et 3,5" drev? Ja så har jeg et sådant(ekstern))

Er det et skærmdriverprob. som I "lurer på" ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-01-07 17:11

Jeg lurer på:
Når en hvilken som helst comp starter op med en boot-diskette eller boot-Cd/DVD vil skærmen køre med laveste fællesnævner og med en standarddriver, som alle skærme (næsten) kan bruge.
Så hvis du har en eller anden boot- CD/DVD/diskette (hvis den kan boote fra ekstern diskettedrev).
Ikke for at installere, men bare for se om den kan vise noget.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-01-07 17:25

Sorry, egenskaber for skærm -> indstillinger. Der burde du kunne se om den indbyggede skærm er sat til standard. Prøv en gang hvad der sker, hvis du trykker på "Identificer". Kommer der et tal på skærmen ?

Ellers prøv at klikke avanceret. Så får du indstillingerne for dit grafikkort. Måske du kan se noget der, du kan bruge.

Ellers prøv at nulstille bios. På min maskine trykker jeg F2 når biosskærmen kommer op. Stadigvæk på min Medion (du har måske en anden bios, så det er lidt anderledes) er der i fanebladet EXIT en indstilling der hedder Load optimal defaults. Den kan hedde noget andet hos dig, og ligge et andet sted, men gå efter ordet default(s). Husk at Save+Exit.

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 28-01-07 17:29

Nu er vi nok der, hvor jeg bliver nødt til måske at stille et dumt spørgsmål: Hvad er en boot-diskette?
Jeg ved at den bærbare booter fra diskdrevet, når den startes op med "noget i" !

Jeg har iøvrigt lagt mærke til flg. når jeg trykker FN+F3:
1. gang har jeg perfekt billede på den eksterne skærm
2. gang har jeg perfekt billede på den eksterne skærm + svagt baggrundslys på den bærebare
3. gang helt sort på den eksterne + svagt baggrundslys på den bærebare
Så "skærmskiftefunktionen" virker sikkert!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-01-07 17:34

En windows 95/98 startdiskette er en bootdiskette.................har du ikke nogen er den nem at hente på din stationære comp.

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 28-01-07 17:40

Citat
Sorry, egenskaber for skærm -> indstillinger. Der burde du kunne se om den indbyggede skærm er sat til standard

Åh, så det ikke i første omgang, det står lidt småt:
Skærm:
(Standardskærm) på

Citat
Ellers prøv at klikke avanceret. Så får du indstillingerne for dit grafikkort. Måske du kan se noget der, du kan bruge.

Hvilket af de 4 faner skal jeg se under?
Under fanen KORT lurer jeg lidt over flg. oplysninger:
Ud for: Chip-type + DAC-type + Hukommelse + Kortstreng + Bios-oplysninger, står der ikke tilgængelig!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-07 17:48

godt - der skal dit grafikkort faktisk stå

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 28-01-07 18:33

Citat
godt - der skal dit grafikkort faktisk stå

OK!!!!! - miritdk

Kan du - eller I andre gæve Gutter - så hjælpe,......hvad gør jeg nu ?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-01-07 18:36

Prøvede du at nulstille bios ?

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 28-01-07 19:33

Citat
Ellers prøv at nulstille bios. På min maskine trykker jeg F2 når biosskærmen kommer op. Stadigvæk på min Medion (du har måske en anden bios, så det er lidt anderledes) er der i fanebladet EXIT en indstilling der hedder Load optimal defaults. Den kan hedde noget andet hos dig, og ligge et andet sted, men gå efter ordet default(s). Husk at Save+Exit.

Nej, jeg prøvede IKKE at nulstille Bios - men nu er jeg inde i den! (Har ikke en dyt forstand på det, udover at vide, at når man roder her skal man holde tungen lige i munden)

Nå..men nu er jeg inde i den! (F2 under opstart som din!).
Under EXIT ser jeg ikke nogen Load optimal defaults, men flg:
- Exit Saving Changes
- Exit Discarding Changes
- LoadSetupDefaults
- Dischard Changes
- Save Changes

+ i bundlinien bl.a.: F9: Setup Defaults og en F10: Save and Exit

Er jeg det rigtige sted henne, og hvad vælger jeg?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-01-07 19:45

nulstille bios >>> LoadSetupDefaults

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 28-01-07 19:57

Så skulle Bios være nulstillet! - Desværre ingen ændring.

Oplysningerne om skærmkortet står iøvrigt stadig til: Ikke-tilgængelig

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-01-07 21:54

Prøv lige at kigge i enhedshåndtering. Højreklik Denne Computer -> Egenskaber -> Enhedshåndtering. Tjek om der er røde krydser, eller gule udråbstegn.

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 28-01-07 22:08

JA, Under enhedshåndtering har jeg fede, gule udråbstegn ved:
Andre Enheder + de underlæggende
-Masselagringscontroller
-Multimedielydkort
-Netværkscontroller
-PCI-modem
-Skærmkort (VGA-kompatibelt)
SM-buscontroller

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-01-07 22:18

Hmm, de drivere burde være blevet installeret ved gendannelsen.

Dobbeltklik på de enheder med udråbstegn ->Driver -> Opdater driver.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-01-07 22:19

Du skal have Application & Support CD`en i drevet.

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 28-01-07 22:29

Citat
Dobbeltklik på de enheder med udråbstegn ->Driver -> Opdater driver

Skal jeg Geninstaller diver under faneblader Generelt
eller
Opdater driver under fanebladet Driver
Har CD i

(Det skulle vel ikke været nødvendigt at lave netforbindelse? PC'en er nemlig ikke beskyttet endnu)

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 28-01-07 22:49

VENT...jeg geninstallerer fra CD'en....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-01-07 22:49

Opdater driver under fanebladet Driver

Netforbindelse er ikke nødvendig.

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 28-01-07 22:56

Nå...ok, der var jeg måske lige lidt for hurtig....

Jeg har prob. med den sidste af de 6: SM-buscontroller.
Kan åbenbart ikke hverken installere eller opdatere fra CD'en, men foreslår oprettelse af forbindelse til Internettet

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-01-07 23:00

Opret bare forbindelse (selv om jeg ikke forstår det skulle være nødvendigt). Det gør ikke noget, det korte øjeblik det tager.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-01-07 23:01

Nu må jeg lige høre .........når du lægger den CD i vises der så noget på den indbyggede skærm.

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 28-01-07 23:08

Citat
Nu må jeg lige høre .........når du lægger den CD i vises der så noget på den indbyggede skærm.

Nej ingen reaktion ved CD'en i. Heller ikke nu når jeg prøver af skifte skærm; efter at jeg har installeret driverne (undtagen lige som nævnt den til SM-buscontroller)
Jeg har reelt kun haft reaktion på skærnen i et glimt, da jeg startede Bios-en
Skal jeg evt. prøve en genstart ???

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-01-07 23:15

Åh ja, du kan ikke regne med at en driveropdatering fungerer før efter en genstart

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-01-07 23:22

Her er forklaringen på hvad den SM-Buscontroller er http://www.dvdpriser.dk/community/forum/thread.asp?id=34530

Citat
Kort fortalt er det controlleren der sørger for status på det batteri en bærbar jo har.

Det er åbenbart et generelt problem for nogle Medion maskiner http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=1&tid=293227

Du må nok have fat i Medions support, med det problem.

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 28-01-07 23:30

Ved genstart blev jeg bedt om at køre Guide NVIDIA nView, som jeg formoder jeg har svaret korrekt på.
Ved ny genstart UDEN ekstern skærm, har jeg stadig ikke billede på. Jeg kan med FN+F3 skifte mellem helt sort skærm og svag mørk skærm.
Men nu har jeg lyd på den bærbare med opstarts-jingel

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-01-07 23:52

Prøv lige en genstart, så konfigureringen af Nvidia grafikkortet kan træde i kraft.

Hvis det ikke virker, så syntes jeg det ligner en defekt skærm, desværre . Jeg har ihvertfald ikke flere bud på sagen, lige nu.

Prøv at ringe til Medions support. De plejer at være ganske hjælpsomme http://www.medion.com/dk/

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 28-01-07 23:54

PU..ha....
Nu er jeg bange for, at jeg har lavet kage i den!!!
Gik ind i Egeneskaber for skærm - Indstillinger
Flyttede skærm 2 over på venstre side af skærm 1 og trykkede Anvend
- Nu har jeg bare et meget abstrakt farvebillede på den eksterne; også efter genstart; så nu er vist ved at være på'en!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 29-01-07 00:02

Flyt den sekundære (2) skærm over i højre side igen, og gør skærm 1 til standard.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 29-01-07 00:14

Ellers hiv stikket ud, og sæt i igen.

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 29-01-07 00:21

Citat
Flyt den sekundære (2) skærm over i højre side igen, og gør skærm 1 til standard.

Det kan jeg ikke! Skærmbilledet er et stort klatmaleri, Jeg har ganske vist pil og kan højreklikke og få menuen. Jeg kan f.eks lave en Ny Mappe men jeg kan ikke komme ind i nView-indstillinger eller Egenskaber!
Stikket ud og i igen hjælper umiddelbart ikke!
Hvis du har andre bud på dette prob. hører jeg selvfølgelig meget gerne.
Jeg skal op før fanden får sko på, så jeg "trækker stikket ud" inden jeg får gjort mere skade!
Jeg går ind på tråden igen imorgen

Jeg vil nok prøve Supporten en af de nærmeste dage, men jeg bliver nok svær at hjælpe, hvis jeg nu har ødelagt muligheden for at se PC'en fra den eksterne skærm.

Men foreløbig en stor tak for din ihærdige hjælp - jeg vender tilbage!

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 400 point
Dato : 29-01-07 00:38

Prøv at starte i fejlsikret. Der kører du på Windows egen skærmdriver, så den virker måske der.

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 03-03-07 18:24

Så er problemet løs
Måtte bide i det "sure æble" og sende den til rep. Efter få dage fik jeg et rep.tilbud lydende på installation af ny software (675,- + moms + fragt + opkrævning = ca. 975,-). Valgte at acceptere - skøn jeg jo have formatteret + lagt software ind uden det hjalp.
Har nu fået den tilbage, men af den ene af 2 rep.sedler fremgår, at der er skiftet motherbord på garanti (3 1/2 år gammel).
Det er selvfølgelig fin service at få dette skiftet på garantien (fik det forøvrigt skiftet 1. gang, af andre årsager, da den var 26 mdr. gammel), men hvis et defekt motherbord var årsagen til at jeg ikke selv kunne lægge software, er jeg ikke helt tilfreds med at skulle betale for dette! Det kunne jeg formentlig selv havde gjort efterfølgende.
Stor tak til Jer - der med seriøse indlæg - prøvede at hjælpe mig - en speciel tak til stl_s.

Godkendelse af svar
Fra : larsbjoern

Dato : 03-03-07 18:28

Tak for hjælpen stl_s.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-03-07 18:32

Velbekomme. Godt du fik liv i den igen.