/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook exe fil
Fra : ipbirk
Vist : 498 gange
40 point
Dato : 24-01-07 08:14

Hej
I kender sikkert alle problemet med at man sender en vedhæftet exe fil til en ven og han så ikke kan åbne den den p.g.a programmet er sat til automatisk at stoppe den.
Findes der ikke en måde hvor man kan sende en exe fil uden at den bliver stoppet, hvad kan jeg gøre og hvad kan evt. modtageren gøre.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 24-01-07 08:27

Det er jeres firewall der spærrer, evt. jeres udbyder. Hvis du f.eks pakker filen ned med f.eks winzip kan den godt sendes

Kommentar
Fra : afinn

Dato : 24-01-07 08:28

prøv at pakke filen til en zip fil før du sender den.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-01-07 08:41

Eller omdøb filendelsen til noget andet, og forklar modtageren, at han/hun skal døbe den "tilbage".

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 24-01-07 08:42

Det er let nok. Når du har vedhæftet filen, så slet bogstaverne exe bag punktummet og skriv nogle andre bogstager.
Ring så til modtageren og fortæl, hvad du har gjort.
Send filen.
Så kan modtageren slette dine 3 bogstaver og skrive exe i stedet for - og åbne filen.

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 24-01-07 08:48

til hvaddirikkeibrug
Det lyder let, men efter jeg har vedhæftet filen kan jeg ikke slette exe bag punktummet, kun hele filen og det var jo ikke meningen

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 24-01-07 08:50

hvis du ikke kan omdøbe, når du har vedhæftet den, kan du jo bare omdøbe en kopi FØR du vedhæfter.

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 24-01-07 08:59

det kan jeg ikke filen hedder bare "spywareguardsetup" det er først når jeg har vedhæftet den at der kommer endelsen exe efter punktummet.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 24-01-07 09:04

nååhhh; prøv at gå ind i Kontrolpanel -> Mappeindstillinger -> Fanebladet Vis og slet hak i Skjul filtypenavne for kendte filtyper og så omdøber du

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-07 09:05

Jamen hvis du ikke kan omdøbe den, så pak den

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 24-01-07 09:17

jeg må desværre køre nu, men vender tilbage

Godkendelse af svar
Fra : ipbirk

Dato : 24-01-07 14:11

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-07 14:12

Selv tak