/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan slettes operativsystem
Fra : epoxy_88
Vist : 530 gange
100 point
Dato : 23-01-07 20:50

Jeg har fået lavet 2 operasystemer af WIN XP på samme pc ved en fejl, bruger kun den ene, så vil gerne slette den anden som jeg ikke bruger. Hver gang jeg starter computeren op skal jeg vælge hvilket en af de 2 XP jeg vil bruge og det vil jeg meget gerne have fjernet. Men hvordan gør man det?

PS.: Spørg hvis I ikke forstår hvad jeg mener! :D

På forhånd tak

Jesper Schmidt

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 23-01-07 21:07

Jeg ved ikke, om du kan slette det ene system, men jeg tror jeg ved, hvordan
du kan undgå at skulle vælge operativsystem hver gang, du starter pc'en:

1. Højreklik på Denne computer, og vælg Egenskaber
2. Klik på fanen Avanceret
3. Under "Start og Genoprettelse" klikker du på knappen Indstillinger
4. I dropdown-boksen under Standardoperativsystem vælger du det system,
som automatisk skal vælges under opstart.
5. Afslut med OK.

Dette skulle meget gerne virke, så du kan slippe for at vælge OS, hver gang
du starter pc'en

//Kettedk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-01-07 21:09
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-01-07 21:11

Valg mellem to operativsystem og slet det ene.
Højreklik denne computer -> egenskaber -> avanceret -> klik på indstillinger under start og genoprettelse, her vælger du hvilket, du vil starte.

Klik på Rediger for at fjerne den, der er fejl ved.

//bentjuul

Kommentar
Fra : plb

Dato : 29-01-07 17:29

Vil du have FJERNET den ene windows xp version helt eller vil du have gjort så du ikke skal vælge operativsystem hver gang din pc starter?
Det virker lidt dumt i mine øre at have et windows xp liggende uden at bruge det, da det alligevel fylder nogle GB..?

mvh PLB

Kommentar
Fra : epoxy_88

Dato : 06-02-07 15:38

Vil helst have fjernet det hele, men har fået det til ikke at blive vist nu, ligesom kettedk og bentjuul skriver!

Vil gerne afslutte spørgsmålet, men hvis du ved hvordan man fjerner det ene HELT så sig det (:

mvh Jesper