/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
Her i kulden, skal vi varme os
Fra : mangorossa
Vist : 907 gange
50 point
Dato : 23-01-07 11:00

Med et godt grin:

En kvinde gik i skoven, da hun pludselig snublede over noget, som ved nærmere eftersyn, viste sig at være en af de der olielamper.
Da hun gned på den, kom der naturligvis en ånd frem.
"Får jeg nu tre ønsker?" spurgte hun.
"Nej", svarede ånden. "På grund af de dårlige tider, devaluering, global konkurrence og sådan noget skidt, får man nu kun et ønske. Nå, hvad skal det være?"
"I så fald vil jeg gerne have fred i mellemøsten", sagde kvinde, og halede et kort frem. "Ser du kortet her? Jeg vil have, at de lande her skal slutte fred med hinanden."
Ånden kastede et øje på kortet, og udbrød: "Men jøsses, dame! De der lande har jo været i krig i tusinder af år. Jeg tror ikke, at der kan gøres noget ved det. Jeg er god, men ikke så god! Ønsk noget andet."
Kvinden tænkte sig om et øjeblik og sagde så: "Det er aldrig lykkedes mig at finde den rette mand. En omsorgsfuld, elskelig mand som er hensynsfuld, kan lave mad, noget husarbejde, som er tro og en god elsker og ikke kigger på sport hele tiden. Kort sagt en ideel livsledsager."
Ånden var stille en tid - og sukkede så: Må jeg lige se det forbandede kort en gang til.

Kom endelig med flere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 11:12

Den "ånd" kender IKKE mig

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 23-01-07 11:15

Jeg har en lidt anden version af det samme tema

Det var også hr. Jensen som faldt over denne hersens olielampe på sin spaseretur i skoven.
Han fik også kun ét ønske, som dog var lidt mere "beskedent": En ferie på Hawaii for ham og konen.
"Helt i orden, dine flybilletter er allerede bestilt" sagde lampens ånd.
"Nej det går ikke, min kone kan ikke lide at flyve"
"Nå ikke, men så bestiller jeg blot billetter til et krydstogsskib" sagde ånden
"Nej det går heller ikke, for jeg bliver så let søsyg" sagde hr. Jensen
"Hvordan pokker skal jeg så få jer til Hawaii?" spurgte ånden fortvivlet.
"Du kan da bare bygge en motorvej derovetr til, så vi kan køre i bil" sagde her. Jensen.
"Det er vist lige en tand for meget hvad jeg kan klare...kan du så ikke finde et andet ønske?"
Hr. Jensen stod lidt og tænkte sig om og sagde så:
" Ok, jeg nu været gift med min kone i snart 25 år, og jeg kan stadig ikke rigtig forstå hende eller kvinder i det hele taget. Kan du ikke gøre noget ved disse kvinder så jeg bedre kan forstå dem?"
Ånden stod lidt og tænkte og sagde så: "Den dér motorvej til Hawaii, skal den være 2 eller firesporet?"

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-01-07 11:21

Ha ha, ja den er sød...

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-01-07 11:21

Refi..bevis det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 11:28

Det har jeg "bevist" HELE livet

Selv min kone har lovet mig en "anbefaling" hvis jeg en dag rejser

Men det gør jeg ikke......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-07 12:13

Jeg kan godt lide den 'ånd', som bor i natmadens profil

Den dukker frem med ordene:

Citat
Hi I'm Here !

What Are Your Other Two Wishes ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-01-07 13:35

Oki refi...det er så ok..hvis jeg nu engang bliver ledig , og du så er ledig..så må vi finde ud af et eller andet

Molo..står der virklig det *LOL*

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 13:53

Du kommer med i "bogen" over "mulige emner"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 13:54

Men hvad med mine krav ????

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-01-07 14:27

Guuuuuuuud, har du nogle krav ????????

Jamen, jeg "superkvinden" over alle, er jo så perfekt, så stil du bare krav..jeg opfylder dem alle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 14:37

Se SÅDAN EN burde der være til ALLE mænd....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-07 15:20

refi -> ...og til mig !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-01-07 15:27

Er du da IKKE en MAND - molo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-07 15:44

Næeh... jeg er mig og såmen intet andet end en profil på kandu.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-07 15:45

..en åndet ånd om du vil

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-07 15:46

Bor ånder i åndehuller? ..eller er det et åndsvagt spørgsmål?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kasper_Hviid

Dato : 23-01-07 20:50

Jeg har nogle bøger med vittighedstegninger af den svenske Albert Engström (1869 – 1940)
Her er nogle af hans udgydelser:

- Hvordan har deres datter dog kunne gifte sig med en saa undselig og forsagt Mand?
- Han var ikke saadan, da hun giftede sig med ham.

- Du har måske hørt, at man snakker ... og paastaar, at jeg slog min Kone, men det er ikke sandt - men min svigermoder, hun fik!

- Hør du, Blomsterstrand, du bli'r sandelig nødt te' at gifte dig med din Kassererseke; hun begynder, takket være dig, at faa et daarligt rygte.
Blomsterstrand (fornærmet): - Er du tosset, tror du, jeg gifter mig med en Pige, der har et daarligt Rygte!

- Du smager vel ikke paa de stærke Varer, Klas, efter at du er gaaet ind i Logen?
- Har du da no'et derhjemme?
- Næh.
- Hva' fa'n spørger du saa for?

- Hva' Svendson, syntes du, at Kolingen er vanskabt! Vanskabt! Saa skulde du se min Bro'r. Han er Fa'n ta' mig saa vanskabt at, de' eneste Tøj, han ka' købe færdigsyet, er en Paraply.

Millionæren: - Arbejd, unge Mand. Se paa mig! Jeg begyndte bag en Disk, og nu er jeg Millionær!
Tiggeren: - Ja, det kunne lade sig gøre før i Tiden. Men nu har man Kassekontrolapperater overalt!

- Man si'r, at de' ska' være godt at være Vegetarianer. Min Bror, han levede et helt Aar bare af Brændevin og Øl, men han døde sgu li'egodt for de'!

EFTER JUBEL-PROMOTIONSMIDDAGEN
- Hvor gammel var det, du sagde, han hed til Fornavn?

Konen til manden:
- Et ord til, og jeg er Enke.

Den Gamle Major, vredt; - Spanks Syge! Hva fa'en er de' for no'et? Jeg har - Belsebub gnave mine hjerterødder - haft Lungebetændelse seks Gange, deraf de otte med dødelig Udgang!

- Hør nu, din slubbert, du har gaaet og sagt, at jeg drikker, saa jeg ikke kan staa paa Benene!
- Nej, det har jeg aldrig sagt. Jeg har tværtimod fortalt, at Mester altid klarer sig, selv om han er fuld som en Pave.

- Ska' vi gaa hen og spise nu?
Den gamle Teolog: - Spise, naar man knapt har raad te' og drikke?

- Næh, du er bange for Kællingen, din Fa'n, men husk, min Ven, a' man ska' sætte sig i Respekt hos Kvindefolkene i Tide, de' har jeg gjort. Nar de' er saa'n a' de klatrer op a' Væggene og bare vil ud, naar man kommer ind, saa er'et som de' ska' være!

Kristoffer: - Si' mig engang, Jon, hvilke syn's du bedst om - fede eller magre Kvindfolk?
Gerrig-Jon: - De' ved jeg ikke saa nøje. De magre er lettere at føde paa, men de fede gi'r bedre Gødning.

- De' er ikke fordi, jeg har no'et a' si'e, men de' er saa Fa'ns svært at holde Kæft!

Formanden kommer farende ind til Bygherren: - Mester, Mester, Væggene ramlede sammen, da vi tog Stilladset væk!
- De' er no'et forbandet Sjuskeri! Hvorof st ska' jeg si'e, a' Tapeterne ska' være sat op, inden I ta'r stilladserne bort!

- Sikke din Haand ser ud, kære Ven!
- Ja, forstaar du, da jeg gik fra Supéen i Gaar Aftes, var der en Satan, der traadte mig over Knoerne...

Sognets Mærkværdighed, den 99-aarige Olof Mattsson i Sörby bliver forevist for den nye præst.
- Har de levet hele deres liv her i Sognet, Olof Mattsson?
- Næh, endnu ikke.

- Drikker du Brændevin, du staar jo i en Afholdsforening?
- Ja, men jeg har ikke betalt Aarsafgiften.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 24-01-07 12:17

Citat
- De' er ikke fordi, jeg har no'et a' si'e, men de' er saa Fa'ns svært at holde Kæft!

Et tilbagevendende problem her på Kandu...

Kommentar
Fra : Kasper_Hviid

Dato : 24-01-07 12:54

Her er en af mine egne:

Færdselsbetjenten: "Har de drukket?"
Bilisten: "Bestemt ikke - jeg bliver noget så dårlig, hvis jeg blander alkohol og LSD..."

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 24-01-07 12:57

Dette er ikke en vittighed som sådan, men en god mail (syntes jeg selv) som jeg fik idag

Stadier i livet

Store sandheder som små børn har lært:

1) Uanset hvor hårdt du prøver, kan du ikke døbe en kat.

2) Når din mor er gal på din far, skal du ikke lade hende børste dit hår.

3) Hvis din søster slår dig, skal du ikke slå igen. De fanger altid den anden person.

4) Bed aldrig din 3-årige bror om at holde en tomat.

5) Du kan ikke betro en hund at holde øje med din mad.

6) Nys aldrig når nogen klipper dit hår.

7) Hold aldrig en støvsuger og en kat på samme tid.

8) Du kan ikke gemme et stykke broccoli i et glas mælk.

9) Hav aldrig rød-prikkede underbukser på under hvide shorts.

10) Det bedste sted at være når man er ked af det er på bedstefars knæ.

Store sandheder som voksne har lært:

1) At opdrage teenagere er som at sømme en flødebolle på et træ.

2) Rynker gør ikke ondt.

3) Familie er som chokolade...for det meste sød, med nogle få nødder.

4) Dagens mægtige eg er bare gårdsdagens nød der stod fast.

5) At le er en god øvelse. Som indvendig jogging.

6) Middelalder er når du vælger din morgenmad for fibrene, ikke for legetøjet.

Store sandheder om at blive gammel:

1) At vokse op er obligatorisk; at vokse gammel er et tilvalg.

2) Glem helsekost. Jeg behøver alle de konserveringsmidler jeg kan få.

3) Når du falder, tænker du over hvad du ellers kan lave mens du nu er dernede.

4) Du er ved at blive gammel når du har den samme fornøjelse af at sidde i en gyngestol som du engang fik i en rutschebane.

5) Det er frustrerende når du kender alle svarene og ingen gider at stille dig spørgsmålene.

6) Tiden kan være en stor helbreder, men den er en dårlig skønhedsekspert.

7) Viden kommer med alderen, men nogle gange kommer alderen alene.

De fire stadier i livet:

1) Du tror på Julemanden.

2) Du tror ikke på Julemanden.

3) Du er Julemanden.

4) Du ligner Julemanden.

Succes:

Når man er 4 er succes....ikke at tisse i bukserne.

Når man er 12 er succes....at have venner.

Når man er 18 er succes....at have et kørekort.

Når man er 35 er succes....at have penge.

Når man er 50 er succes....at have penge.

Når man er 70 er succes....at have et kørekort.

Når man er 75 er succes....at have venner.

Når man er 80 er succes....ikke at tisse i bukserne.

Husk altid at glemme de problemer der krydser din vej; men glem aldrig de lyse ting der kommer hver dag.

Hav en skøn dag med mange smil.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-01-07 13:13
Kommentar
Fra : karenD

Dato : 24-01-07 14:01

Nordsted! Den var skøn - er straks kopieret og sendt til alle i adressekartoteket...

Godkendelse af svar
Fra : mangorossa

Dato : 29-01-07 21:28

Tak for svaret Nordsted1.
Den er simpelthen skøn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-01-07 22:17

Selv tak, ja den er skøn og kan også give lidt stof til eftertanke, jeg har i hvert tilfælde ikke før tænk over de forskellige former for succes i livet osv