/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
IP adresser
Fra : føroyar
Vist : 890 gange
97 point
Dato : 19-01-07 19:28

Er der nogen herinde der kan oplyse hvordan finder man ud af hvem der skriver i en mail.
Jeg tror det hedder en IP adresse?
ALTSÅ hvordan finder man ud af hvem personen bag et indsendt NICK NAME?
På forhånd mange tak.-

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-01-07 19:37

Det kan du ikke som privat person, hvis det er noget kriminelt der står i mailen, kan du gå til politiet som så kan få det oplyst

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-01-07 21:51

Formoder at du selv kan åbne headeren i en e-mail !

Chancen for at finde en bestemt e-mail afsender er minimal ,
men du kan komme tættere på . prøv de her sider.

http://www.geobytes.com/IpLocator.htm
http://www.dnsstuff.com/
For dem begge gælder.
Stol ikke fuldt på resultaterne, det er sandsynligt at du finder ejeren af en IP men ikke brugeren.

Det meget tekniske http://www.networksorcery.com/

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-01-07 21:55

det kan også gøres på denne måde
http://tdc.mail.dk/header/mailheader.shtml

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 27-01-07 00:43

:-Ring til POLITIET

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-01-07 03:04

Kommer du fra Fåre-Ø-erne.
Er der vel ikke mange du kan mistænke.
Og du skriver NICK NAME ////////
ALTSÅ kender du /andre DEN PERSON
DU SØGER, SÅ hold den i det forum.......Kandu eller ???
Kunne tænke mig det var personligt/ MEGET endda________
Og tag en snak med EJEREN AF SAMME. FORUM
Eller anmeld det, som beskrevet
Forummets EJER ligger altid inde med både IP og MAIL adresser.
Eller ville jeg nødig være klog,
så tidligt på dagen.
Ellers send mig mail adressen og jeg skal gøre et forsøg:::

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-01-07 03:06

UPS.
G-morgen
Syntes lige BUBBER sidder og VRØVLER over det samme.......

Men på den...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-01-07 03:37

Glemte at___skjuler DU DIG, bag en proxy server, eller andet der skjuler din EGEN- IP kan du normalt IKKE få adgang til et forum.
SÅ PÅ DEN, i må kende hinanden.....
SORRY to say_____
Har et meget lille forum, men kan aflæse ALLE IP adresser, der har været på siden, også bare for at ''sniffe''
Men Mail adresser har jeg ikke, og FÅR jeg samme, bliver de slettet NÆSTEN øjeblikkeligt, da jeg ikke vil sidde inde viden om DETTE.
Det gælder alle. der gennem tiderne hat haft kontakt til mig.
______________
Hvad jeg IKKE ved, kan jeg ikke videre-give...
Men det er bare min måde, andre beholder oplysninger til eveig tid....

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 27-01-07 03:40

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-07 09:31

IP'ere kan spores vha. dette program:

http://www.networkingfiles.com/PingFinger/Neotraceexpress.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 27-01-07 11:21

Tak for de fleste af jeres kommentarer. Mit spørgsmål var seriøst ment .
Jeg synes ikke at tale om noget FORUM DEBAT men mere hvordan man kan finde frem til personen bag en mail der fremsendes til én. Der er i k k e tale om nogen jeg mistænker.
IKKE NOGET SOM HELST KRIMINELT. INTET !!

og samtidig findes der sider hvor man måske havde lyst til (eks. i et forum eller debatprogram) at vide hvem det står bag et indslag (hvor vedkommende gemmer sig bag et nick name.)
venligst /

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-07 11:42

Når en bruger ønsker at være anonym i et forum er der nok en grund til det føroyar.

http://1984.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 27-01-07 12:40

sobert indlæg -molokyle- jeg skal altså lige granske siderne igennem og vender tilbage.

Tak /

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-01-07 13:07

som nævnt. IP'en kan spores(delvist), men det er ikke nødvendigvis den samme der bruger den i
dag, foruden kan et helt netværk ligge under en og samme IP,
Skal man tættere på er det en macadresse man skal spore,
mac-adressen er netkortet i en bestemt pc's serienummer men det viser jo ikke hvem der trykkede på tasterne, det er ikke en gang sikkert at det er skrevet på den pc, da det bare kan være kommet i gennem den.
Altså, en IP og en mac addresse, kan gemme på 1000vis af selvstændige pc'er på et lokalt netværk.

Lokalt skal ikke forstås som at det er lige ved siden af, men mere måden det er forbundet på.

Modangreb http://www.networkingfiles.com/InternetTools/ninja_surfing_hide_ip.html
mod http://www.networkingfiles.com/PingFinger/Neotraceexpress.htm

Næsten som en våbenfabrik der sælger til begge 'hold'
2 tabere og en vinder $$$$

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-01-07 13:11

Hmm jeg forstår på din tiltaleform at vi alle -1 er for dumme for dig
Man kan spilde sin tid andre steder.
10-4

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 27-01-07 15:11

tak . fint svar - men ingen herinde for for dumme for mig . Jeg bøjer mig dybt i støvet for den kæmpe viden mange herinde har om al dette pc-teknologi. Og tak til -for det høster jeg sandelig glæde af ved jeres svar.
Venligst