/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Slette i Outlook Ekspres 6
Fra : PS.BMW
Vist : 2660 gange
100 point
Dato : 18-01-07 11:22

En bekendt har overbelastet sletteknappen i Outlook Ekspres 6
Hun ville slette sendt post ca. 10 000 stk. efter nogen tid kom et rødt kryds over sletteknappen,
og hun har sine 10 000 sendt post endnu.
Sletteknappen har nu et rødt kryds og virker ikke.
Hun har prøvet at skifte knappen i tilpas men der er rødt kryds alle steder med sletteknap.
Hun vil helst ikke miste mapperne med gemt post eller adressekartotek.
Det er WIN XP
Er der nogen der kan hjælpe uden at der går noget tabt vil hun blive glad.
Mvh.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-01-07 11:37

Prøv at genstarte maskinen og lad være at slette alt på en gang men i mindre bidder
Mvh Sune

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-01-07 12:13

Eller gå til mail udbyderens webmail og slette der.

www.mail.dk = TDC
www.msn.dk = hotmail
www.google.dk = login

Alle mail adresser har en webmail og det er faktisk den man sender i gennem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-07 12:42

Her er de - webmailmulighederne altså....

tp://www.glp.nu/view.php?cid=131

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-01-07 12:55

Refi - godt sted - sæt den på som et tip.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-07 13:09

Du har hermed fået æren (og stjerner)

Men den er såmænd udmærket....

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 18-01-07 14:43

Refi!

Hvorfor har du gemt det gode tips så længe, her er virkelig tale om en god link.

Bedste hilsner

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-07 14:57

Jamen så lægger jeg det da

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-01-07 15:26

Gentagelse fremmer forståelsen..................................

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-01-07 15:41

Nu må vi håbe at det ikke er hende der sender spam i jeres mail bokse

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-01-07 15:47

Lad os komme tilbage til spørgsmålet: Det drejer sig om at "Slette i Outlook Ekspres 6" som PS.BMW skriver, og ikke om sletning i Web-mail.

Jeg kan tilslutte mig Sune's forslag om genstart og slette lidt af gangen.

Som der skrives: "Hun ville slette sendt post ca. 10 000 stk. efter nogen tid kom et rødt kryds over sletteknappen,
og hun har sine 10 000 sendt post endnu.
Sletteknappen har nu et rødt kryds og virker ikke."

Jeg kunne være bange for, at 2 GB grænsen er blevet overskrevet, og hvis det er tilfældet kan man miste alle data (databasen går simpelthen i stykker).

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 18-01-07 15:53

Er det ikke sådan at når man har hentet sin mail fra ubyderens webmail findes de kun lokalt, min TDC er tom når jeg har taget post ned på egen pc. hvilket vil sige at de ikke kan slettes på fjernserveren.
Det er hendes egen pc / postkasse der indeholder de mange mails og sletteknappen der er død med et rødt kryds.?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-01-07 15:57

Jeg har engang været ude for noget tilsvarende - det var ganske vist ikke mails...

Da gik der også kuk i det hele under sletning af MANGE filer...

Da jeg bagefter forsøgte at åbne en af dem, fortalte den mig at filen ikke fandtes - altså var den slettet - blot ikke i oversigten....

Vores allesammens regclean klare opgaven og alt virkede igen...

http://www.arlet.dk/index.html?/regcleaner.htm

Et forsøg værd...

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-01-07 16:06

Hej PS.BMW - du har ganske ret.

Når du først har hentet mail til din Outlook / Outlook Expres bliver de normalt slettet på din Web-mail (f.eks. TDC).

Så det vi snakker om, er mail's der findes på hendes PC i Outlook Express.
Men hvis dine angivelser af antal mail's er rigtig, kan hun evt. have overskredet grænsen på 2GB, og når det sker bliver Outlook ustabil og i værste tilfælde kan den gå totalt i stykker, og alle mail's mistes.

Så gør som SuneWich foreslår - genstart PC og slet en mindre portion af gangen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-01-07 18:54

Er det ikke mulig at slette mail efter en genstart, så prøv Systemgendannelse, klik på Start-Alle programmer-Tilbehør-Systemværktøjer-Systemgendannelse, gå nogle dage tilbage og gendan, nu er computeren som den var dengang, når så der skal slettes mail igen, så åben mappen og marker en mail, klik så på det røde kryds oppe foroven 10.000 gange, det vil sikkert give en øm finger men er mere sikker end at tage det hele på en gang

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 100 point
Dato : 18-01-07 19:55

Du kan jo også blot marker det du vil slette og trykke på Delete-tasten og er du 100 % sikker på at det skal slettes holder du Shift-tasten nede, samtidig med du trykker på Delete. Så er det væk for evigt

Clou

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 18-01-07 21:44

Har lige pr. tlf foreslået det med delete-tasten.
Hun er så ved at bryde sammen af grin for strømmen gik i hele huset da hun tastede delete.
fortsættelse følger.

Godkendelse af svar
Fra : PS.BMW

Dato : 20-01-07 19:06

Tak for svaret clou.

Hun har plaster på pegefingeren, siger hun, det er forståeligt hvis hun har slettet en af gangen.
Det røde kryds har hun endnu og knappen virker forsat ikke men indtil videre bruger hun del-tasten.

Mvh

Kommentar
Fra : clou

Dato : 20-01-07 19:33

Velbekomme - og tak for pointene. Har hun prøvet at køre en checkdsk for at rette eventuelle fejl?

Clou

ps: chekdsk køres ved at åbne Denne computer - højreklik på C- drev - vælge egenskaber - fanebladet funktioner - tryk på undersøg nu - sæt flueben i begge felter - tryk på start - tryk ok og genstart så maskinen.