/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Stor børneflok fra Jørlunde
Fra : nittehans
Vist : 1232 gange
200 point
Dato : 17-01-07 22:45

Jeg søger oplysninger om ni børn som Jens Peter Jensen ( 18 Jun 1866) og Kirsten Marie Jensen (24 Apr 1872) begge af Jørlunde, var forældre til.

Jeg har følgende navne på hele børneflokken:
Axel Jensen, født 17 feb 1904 i Jørlunde
Gudrun Jensen, født 28 maj 1908 i Jørlunde
Frede Evald Jensen, født 21 mar 1911
Hilleborg Jensen, født 2 jun 1914

Derudover er de jeg søger:

Nora Jensen, Karen Jensen, Lars Peter Jensen, Johanne Jensen, Jenny Jensen, Helga Jensen, Helge Jensen, Kaj Jensen.

Hvem har nogle date på disse?

Venlig hilsen

Hans
http://www.nittebjerger.dk/

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-01-07 22:50

Har du søgt i FT 1916 på www.arkivalieronline.dk ?

Ole P. Bielefeldt
www.familytreemaker.dk

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 18-01-07 10:46

Til Ole: ja, det er derfra han har ovenstående oplysninger.

Til Nittehans: hvis du vil se originalen af FT på AO, så er det opslag 22 i Jørlunde sogn.

FT fra 1921 er endnu ikke på nettet - hverken på www.arkivalieronline.dk eller indtastet på www.ddd.dda.dk. Desværre.

Kommentar
Fra : nittehans

Dato : 18-01-07 16:40

Jeg har gennemsøgt kirkebøgerne fra alle omegnssognene uden held, på begge antagelige fødselsår, men uden resultat.
Folketællingsoplysningerne er som karenD nævner det jeg indtil nu har.

Venlig hilsen

Hans
http://www.nittebjerger.dk/

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 18-01-07 19:14

Hej igen Nittehans

se her:

AO konfirmerede og viede 1869-1891, opslag 42

Jørlunde sogn, konfirmerede i Hjørlunde kirke, palmesøndag 18. april 1886

Nr. 6 Kirsten Marie Larsen (og et utydeligt stednavn)
Datter af Jens Larsen og hustru Karen Kirstine (utydeligt efternavn - kunne være Madsdatter) af Gøstrup???
Født i Hjørlunde 24. april 1872, døbt i Hjørlunde (tekst utydelig)

Jeg har søgt forgæves efter Jens' konfirmation i Jørlunde, så han er nok udensogns fra.

Venlig hilsen Karen

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 18-01-07 19:32

Hovsa...nu blander jeg vist 2 forskellige Kandu-tråde sammen. Det her er jo den med børnene...

Det må du undskylde, nittehans. Søger du stadig oplysninger om forældrene? Eller er det kun børnene, du er interesseret i nu?

Venlig hilsen karenD

Kommentar
Fra : nittehans

Dato : 18-01-07 20:30

Til karenD

Jeg er interesseret i alt hvad der at nævne, begge veje.

Jeg kigger ind på dit opslag, lyder rigtigt.

Venlig hilsen

Hans
http://www.nittebjerger.dk/

Accepteret svar
Fra : karenD

Modtaget 200 point
Dato : 18-01-07 20:52

Ok, jamen så får du også lige dåben på Kirsten Marie:

AO Jørlunde KB fødte 1860-1891 opslag 135

født 24. april 1872 Kirsten Marie Larsen, døbt 16. juni 1772 (dér var datoen, jeg ikke kunne se i konfirmationen).
Datter af Indsidder Jens Larsen og hustru Karen Kirstine Olsdatter (altså ikke Madsdatter, som jeg først foreslog) i Hjørlunde.
Faddere: Gmd. Niels Larsen Jensen i Hjørlunde, gmd. ? (utydeligt) Larsen, Ungkarl Christen Olsen, gmd. Jens Larsen ?? af Hjørlunde. Moderen 24 år.

Kommentar
Fra : nittehans

Dato : 18-01-07 21:33

Til karenD

Alletiders, tusind tak.

Navnet du læser som Gøstrup er Påstrup, en landsby som nu er forsvundet. Jeg har mange i mine registre fra den lokalitet.

Venlig hilsen

Hans
http://www.nittebjerger.dk/

Godkendelse af svar
Fra : nittehans

Dato : 22-01-07 01:42

Tak for svaret karenD.

Jeg er på grund af dine oplysninger kommet langt videre .

Venlig hilsen

Hans
http://www.nittebjerger.dk/