/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Jens Peter Jensen Jørlunde
Fra : nittehans
Vist : 1222 gange
200 point
Dato : 17-01-07 15:43

Jeg søger oplysninger om min kones farfar Jens Peter (eller Peder) Jensen, født 18 Jun 1863, og død omkring 1951, begravet i Jørlunde. Hans kone hed Kirsten Marie, med ukendt pigenavn, født 24 apr 1862, død omk. 1940, begravet i Jørlunde. De boede i Jørlunde

Hvor kom de fra, kan nogen hjælpe?

Venlig hilsen

Hans
http://www.nittebjerger.dk/

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 17-01-07 16:06

Dette kunne meget vel være Kirsten Marie:

Samtlige personer i husstanden

frederiksborg, Lynge-Frederiksborg, Jørlunde, Skjenkelse, Gaard, 27, FT-1870, C1892
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Lars Willumsen 42 Gift Huusfader Jordbruger, Dannebrogsmand Hjørlunde
Maren Sophie Larsdatter 36 Gift Huusmoder Gjørløse
Kirsten Marie Willumsen 7 Ugift deres Barn HjørlundeIngeborg Magrethe Jensine Willumsen 4 Ugift deres Barn Hjørlunde
Bodil Kirstine Bertine Frederikke Willumsen 3 Ugift deres Barn Hjørlunde
Johanne Petrea Willumsen 1 Ugift deres Barn Hjørlunde
Frederik Madsen 43 Fraskilt Tyende Slagslunde
Niels Andersen 18 Ugift Tyende Uggeløse
Juliane Christensen 19 Ugift Tyende Hjørlunde
Birthe Marie Rasmusdatter 21 Ugift Tyende Overdraaby
Willum Hansen 76 Enkemand Aftægtsmand Hjørlunde

--------------------------------------------------------------------------------

Venlig hilsen karenD

Accepteret svar
Fra : karenD

Modtaget 210 point
Dato : 17-01-07 16:19

Dette ligner bestemt også dem, men der er noget rod i årstallene i forhold til dine oplysninger, selvom selve fødselsdatoerne er de samme?!?

Samtlige personer i husstanden

frederiksborg, Lynge-Frederiksborg, Jørlunde, Hjørlunde, 55, 13, FT-1916, C8374
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jens Peter Jensen 18/6-1866 Gift Husfader Arbejdsmand ved Landbrug
Kirsten Marie Jensen 24/4-1872 Gift Husmoder
Axel Jensen 17/2-1904 Ugift Barn
Gudrun Jensen 28/5-1908 Ugift Barn
Frede Jensen 23/3-1911 Ugift Barn
Hildborg Jensen 2/6-1914 Ugift Barn

Venlig hilsen karenD

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-01-07 22:14

Når begge fødsels dato' er passer: 18 Jun og 24 Apr, må det jo være de rigtige KarenD har fundet.
Det kan da ikke være tilfældigt...

Også de af hende fundne årstal er de mest sandsynlige, i hvert fald for Kirsten Maries vedkommende...Sjældent at man føder som 52 årig?

Men så er den først fundne Kirsten Maries Willumsen jo også for gammel;
kunne være hende du angiver født i 1862??

Måske er dine tidligere kilder kommet til at sammen blande to familier... Svend

Kommentar
Fra : nittehans

Dato : 17-01-07 22:27

Det sidste forslag fra karenD er det mest sandsynlige. Jeg har navne på flere børn som er født senere, men har ikke fødselsdata på dem.
De er som følger: Nora Jensen, Karen Jensen, Lars Peter Jensen, Johanne Jensen, Jenny Jensen, Helga Jensen, Helge Jensen, Kaj Jensen.

De må være født efter de fire som karenD nævner, min svigerfar er nævnt med rigtigt fødeår, men tre dage ved siden af den rigtige.

Jeg accepterer svaret fra karenD, men vil gerne stille et nyt spørgsmål om nogen kender til fødselsdata for de her nævnte, som alle er født i Jørlunde.

Venlig hilsen

Hans

Godkendelse af svar
Fra : nittehans

Dato : 17-01-07 22:31

Tak for svaret karenD.

Der er ingen tvivl om at det er det rette spor, jeg accepterer svaret.
Så mangler jeg blot at sætte data på de øvrige ni børn.

Venlig hilsen

Hans
http://www.nittebjerger.dk/