/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
netgear problemer
Fra : ladegaardsparken
Vist : 660 gange
500 point
Dato : 15-01-07 19:57

Min netgear router har virket i dag men pludselig gør den ikke mere ,den er helt ny ,nettet er ok hvis jeg kører uden om routeren , har set kabler efter de er ok , brug for hjælp det er irreterende, har også prøve at tænde og slukke

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 260 point
Dato : 15-01-07 20:01

Kan du "snakke" med routeren fra explorer http://192.162.1.1 via kabel.

Kommentar
Fra : ladegaardsparken

Dato : 15-01-07 20:06

JA

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-01-07 20:08

Er det ikke det samme problem, du havde for 1-2 timer siden
http://www.kandu.dk/Spg99017.aspx

Hvad med at benytte Netgear's hjemmeside under support:
http://dk.netgear.com/

Hvis du ikke tidligere har registreret dit produkt, vil det nok være en fordel - derved vil du kunne foretage Logon.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : ladegaardsparken

Dato : 15-01-07 20:54

Ja det er mig der spøger igen, irreterende når det kun virker af og til .Er der der nogen der ved om det er generelt for Netgear eller er det mig der er uheldig , lige nu virker det ikke lige meget hvad man gør

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-01-07 20:56

Har du prøvet at nulstille den router og opsætte den helt forfra.
Kører du med log tændt så den måske er fyldt op.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-01-07 20:57

Prøv at følge Netgear's vejledninger - vi har lidt svært ved at se hvilke lamper der lyser, og hvad der sker. Det kan du trods alt se.

Kommentar
Fra : ladegaardsparken

Dato : 15-01-07 20:58

Har nulstillet routeren , hvad er LOG

Kommentar
Fra : ladegaardsparken

Dato : 15-01-07 21:00

DÅRLIG VEJLEDNING PÅ NETGEAR HJEMMESIDE , DE LAMPER DER SKAL LYSE LYSER ALLESAMMEN

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-01-07 21:01

I mine routere Hawking og Dlink er der en log som skriver op alt hvad der er af tilslutninger og hvad tid.

Efter nulstilling skal den så indstilles forfra.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-01-07 21:09

Hvad så med den fra TDC

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 15-01-07 21:30

På din installations CD findes en PDF-fil "SetupManual.pdf" - på side 3-3 er korrekt rækkefølge for tilslutning af router/internet. Det er angivet, at det er vigtigt at gøre tingene i rigtig rækkefølge:

Advarsel: Hvis restart foretages i forkert rækkefølge, kan det resultere i, at man ikke kan få forbindelse til internettet.

Prøv også at læse hele kapitel 6 - Troubleshooting.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 16-01-07 14:37

hej
prøv at slukke pc og netgear 10-15 min
prøv så at starte op først netgear vent til den er
faldet til ro så tænd pc

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-01-07 18:16

Når du kan komme i kontakt med routeren fra din PC, så check i WAN om den får tildelt IP adresse!
Jeg var ude for et tilfælde hos nogle venner, at de i perioder, ikke havde forbindelse til nettet. Det skyltes at de havde haft skilt det ad og sat det sammen igen på den hårde måde. Det vil sige at de havde prøvet på at få kablerne ud ved at trække i dem, frem for at udløse dem med denne lille lås der sidder på stikkene. - Det havde deformeret låserammen ved portene, så stikket kunne vandre i længderetningen, så når den var i yderste position, så kunne den ikke nå forbindelses terminalerne, hvor imod når de skubbede stikket helt ind, så var der forbindelse igen.

Måske kan du genkende noget i dette?

Godkendelse af svar
Fra : ladegaardsparken

Dato : 18-01-07 21:54

Tak for svaret e.c. Du for pointene

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-01-07 23:58

Men jeg er da ked af at du opgav...............