/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Service... Hvem ka? Brother ka
Fra : Klumme
Vist : 2382 gange
50 point
Dato : 13-01-07 07:33

Jeg har en Brother MFC - 4820 C, som jeg købte fra ny for ca. 2½ år siden. Den har én gang været på værksted hos Brofter i Ishøj og fik uden beregning udskiftet noget indmad. Dette var formentlig på garantien, og kom oven i hatten tilbage med 4 spritnye blækpatroner i. No problemas...

I torsdags ville den pludselig ikke noget som helst, og gav bare besked i displayet... "Maskinfejl 41 - kontakt forhandler". Det gjorde jeg fredag i en kort mail....

Citat
Kære Brother.

Jeg har en MFC 4820c med serienr. bla bla bla. som pludselig uden forudgående problemer ikke vil printe etc. og meddeler, at der er maskinfejl 41 og at jeg skal kontakte forhandler.

Den har tidligere været ude hos jer og fået skiftet noget "indmad".

Hvad skal jeg foretage mig??

Med venlig hilsen Klumme.

En time senere skrev de tilbage:

Citat
Tak for din mail.
Hej Klumme

Vil du have printeren repareret eller ombyttet til dens afløser MFC-215C

Med Venlig Hilsen / Best regards
Brother International (Danmark) A/S
Service og S upport
Baldershøj 22, 2635 Ishøj, www.brother.d

Om jeg er imponeret....Ja det ved Gud jeg er. Er det forbilledlig service??? Ja det mener jeg.

Gu ved hvad der stikker under LOOL En overproduktion af MFC-215C ????

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-01-07 11:49

Det er nok for at kompensere for alt det for meget blæk de Brothermaskiner står og bruger til "rensning".......og når man så skal bruge den, kan man ikke, for så er den ene patron efter den anden bare tømt....og bestemt ikke brugt til at printe med.

Jeg har også en Brother, den hedder bare MFC-210 C, og kan nikke genkendende til:

http://www.kandu.dk/Spg84108.aspx

mvh dova

Kommentar
Fra : clou

Dato : 13-01-07 11:51

Tror de (Brother) lever højt på deres fantastiske service - tror bestemt ikke der "stikker noget under" - dejligt - nyd du trygt den fine service!

Clou

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-01-07 19:31

Dova

Den bruger da ikke blæk for at rense, men først hvis den udskriver en testside, eller hwa?? Det gjorde 4820C da ikke mener jeg. Jeg slukker ganske vist ikke fpr den, når jeg lukket PC'en. Det er måske derfor at den kun renser når jeg ber den om det eller når jeg skifter patron. Desuden tror jeg da ikke at de ombytter blot for at kompensere. Det er de da ligeglade med.

En fordel ved Brother, og måske andre er, at der er separate blækpatroner. Jeg printer ikke meget i farve, så det er oftest den sorte der dør først.

Hvor køber du dine blækpatroner?? Jeg har i lang tid brugt Inkclub, som fungerer fint.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 15-01-07 05:41

Du kan få patroner til din printer her,for kun 55 kr

http://www.blaekgrossisten.dk/group.asp?group=448&sub=425

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 50 point
Dato : 15-01-07 10:50

Dova har - desværre - ret. Den står og renser sig selv og blækket forsvinder "af sig selv" på den måde. Jeg var noget overrasket. På den anden side, 29 kr. for patroner pr. stk, så kan jeg leve med det. Jeg har en MFC 590. Jeg har oplevet meget fin service i forb. med softwareproblem i starten, men Brother sendte CD'er så jeg fik gang i maskinen.
NB! Omkring 1980 begyndter der så småt, at komme skrivemaskiner frem med hukommelse og et lille display. Olympia, kunne levere en sådan maskine til ca. 15.000 kr. Brother til ca. 8.500 kr.
Brothers produkter er fuld på højde med andres produkter, men oftest billigere - er in erfaring.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-01-07 12:20

Jeg forstår bare ikke hvorfor den bruger blæk til at rense med. Når jeg foretaget en manuelt styret rensning, spørger den om jeg vil ha en testside. Jeg siger nej, og så må det blæk da "ophobe" sig et eller andet sted. Nå men jeg skal hente den nye på onsdag, så spør jeg dem.

Sig mig Alka.... hvor køber du dine blækpatroner. Ink Club tager 45,- for patroner til din model og Blækgrossisten tager 55,- men du kan få dem for 29,- ????

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 17-01-07 18:54

Tak for svaret alka.

Så er dyret hentet, og forklaringen på den velvillige ombytning er ganske enkelt, at deres formodede værkstedstimeløn bliver større end deres indkøbspris. S.E.E.D. (Så enkelt er det)

Ang. blæk til rensning, så må jeg æde min tro, og erkende at der bruges blæk til rensning. Men forbruget skulle være formindsket på de nyere modeller.

Så alt i alt.... En fremragende service, og Brothers kvalitet er efter min mening helt i top.

Point til Alka for tippet med patronerne