/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Arbejde eller kontanthjælp??
Fra : Klumme
Vist : 723 gange
100 point
Dato : 12-01-07 11:07

Molo kan have ret i, at det bedre kan betale sig at være på kontanthjælp LOOOL

http://www.business.dk/dinepenge/artikel:aid=2020466

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-01-07 11:09

Herregud.... Jeg har da penge nok til resten af mit liv.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-01-07 11:10

Hvis jeg altså ikke køber noget i samme tidsrum

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-01-07 11:16

Der er jo heller ingen ledige stillinger at få! Stillingsopslagene er fiktive. Alle de tyskere, polakker og litauere vi møder er bare simple løntrykkere, der laver det lorte-arbejde de indfødte danskere er for fine til. Og de par flaskehalse vi har, er vores egen skyld fordi vi ikke har uddannet mennesker.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-01-07 11:22

HEHEHEHEH Pas på blodtrykket 3773. Molo er uhelbredelig

Men... jeg vil nok sige, at hvis jeg skal betale 111 % i skat, så vil jeg overveje at slå mig lidt mere på at få lønnen udbetalt i Uganda dollars. Så er der ganske vist ingen feriepenge, men nettoprovenuet er immervæk større.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-01-07 11:22

Hvor kommer kontanthjælpen ind i billedet

Herregud - den "slags" sager findes der masser af eksempler på....

For mange år siden var en sag i Hørsholm om en der skulle betale 1 (een) krone i efterskat....

Denne blev så opdelt i 10 girokort af 10 øre. (sådan var reglerne og dem skal man jo holde fast i)

Vedkommende gik på kommunen med 1 kr. og ville betale det hele....

Men - næ næ - det kunne man ikke, så gik der jo kuk i hele systemet....

Pointen var/er at han pludelig skulle gå på posthuset og give 1 kr for at sende 10 øre

Ikke nogen herregård men en regning der pludselig var 1000% højere

Det er det offentlige i en nøddeskal....

REGLER ER TIL FOR AT BLIVE OVERHOLDT....

Vil man SELV tænke - så har man valgt et forkert job....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-01-07 11:29

Kontanthjælpen kommer ind i billedet, idet jeg ikke i min vildeste fantasi kan forestille mig en sagsbehandler med den ene hånd udbetale X kr. og med den anden hånd opkræve 111 % i skat af disse X kr. Så derfor er det en klar fordel at være på kontanthjælp, hvis dette solotilfælde fra Business.dk var alment.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-01-07 11:34

LOOL

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-01-07 11:35

Citat
idet jeg ikke i min vildeste fantasi kan forestille mig en sagsbehandler med den ene hånd udbetale X kr. og med den anden hånd opkræve 111 % i skat af disse X kr

Har du sløjet af på dine "gamle dage"

Fantasien "plejer" da at være god nok.....

Noget sådant skal nok forekomme en skønne dag....

Når man som kontanthjælpsmodtager kan få kommunen til at betale "helikopterkort" til ca. 1.000.000 (for at få vedkommende i arbejde) - er ALT muligt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-01-07 11:44

Citat
få kommunen til at betale "helikopterkort" til ca. 1.000.000

Ka men deeeeet LOOL Sån' et vil jeg da osse ha....... og en helikopter, ellers nytter det jo ikke noget.

På den anden side, så er den mio. jo hurtigt hjemme igen, med en trækprocent på 111

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-01-07 11:55

Det var en sag der kørte i Kolding for 4-5-6 år siden

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-01-07 12:01

Kunne være sjovt at grave nogle facts frem om en sådan gl. sag.

Men Molo har jo ikke behov for et helikoptercertifikat og heller ingen kopter. Der er sgu ikke længere til Cristiania end han kan cykle. Og hvem pokker kan iøvrigt flyve hjem derfra i en ordentlig hashkoger

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-01-07 12:06

Nå jeg smutter lidt. Så kan Molo vride sig af lykke over at nogen atter snakker om ham LOOL

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-01-07 12:34

Jeg snakker ofte med Molo, han er en fin fyr - men du keder dig vel klumme siden han skal drages ind i dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-01-07 12:44

Tja så er misantrop foreningen på færde igen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-07 14:02

FAKTA : http://www.kandu.dk/spg98814.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-01-07 14:18

Jamen det er han da Bent Juul, omend med et sygt , forkvaklet og fordrejet forhold til arbejdsmarkedet og dette at kunne forsørge sig selv. så nævnte jeg ikke engang selvoptagelsen.

Og BjarneSnotDum lukker bare sildekassen. Din dårlige ånde er ulidelig. Keder tråden dig så skrid ad helvede til. Du blir ikke savnet.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-01-07 14:18

Nå jeg troede overskriften talte sandt. Den passer fint til indholdet. Godt du valgte et "Molo-venligt" login idag Bjarne!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-07 14:19

Ps. Ovenstående link er UDEN de 'sædvanlige' blacklistninger, som er så populære, især når politiske debatter løber ad staben ...og er dermed ikke renset for meninger/holdninger, som går spørgsmålsstilleren imod!

I ska' være velkommen til at give jeres besyv med ....allesammen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-01-07 14:34

Jeg opnåede hvad jeg ville!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-01-07 14:34

Fortsæt endelig med at debattere med dig selv. Så får du også ret!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-01-07 14:35

Med BjarneD login'et eller et af de andre?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-01-07 14:39

Hvem er det nu lige der kun er et nummer - et ulige endda

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-01-07 14:43

Hellere det, end ligge og putte sig bag bunker af profiler. Har du glemt du brugte en af dine "skygger" til et voldsomt angreb på Molo? Og du ville åbenbart ikke bruge BjarneNul pprofilen til dette!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-01-07 15:12

Nå, er det nu molo, der skal "pilles" ved?!

Ja, når man ikke har andet at lave, kan man altid nedgøre andre .......

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-01-07 15:22

Voldsomme angreb på Molo har aldrig været min afdeling. Det er da vist tydeligt, hvem der gør det, men det er man åbenbart ikke engang voksen nok til at stå ved.

Klummes fascistiske angreb på både dette og hint må han da gerne for ingen kan tage det alvorligt længere og slet ikke når det er fint suppleret af det ulige nummer, som ikke tåler hvis andre gør det samme som det (nummeret).

BL er unødvendig - slut herfra

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-01-07 15:31

Skris så hr. Snåtdum Debilo... Du keder mig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-01-07 15:51

Der findes en affaldsost... I ved gl. oversidstesalgsdatoost som smeltes om, og sendes på markedet igen. med st sprøjt snask i, så man ikke kan smage at det er noget gammelt lort som hedder La vache qui rit... "Den leende ko".

I en lettere omskrivning får den der moster "Hererjegogeråhhhsåsød" (som BTW har blacklistet mig LOOOL) mig til at tænke på La déborder vache... "Den skvulpende ko"

Fis af søster, når du ikke gider snakke med mig, og tag dig et vinterkursus i "Hvordan stopper jeg min hykleriske optræden". Du har jo ikke andet at lave, og kan sikkert få kommunalt tillskud.

Så forresten lige i TV forleden, at der var en ny datingside..... XL.Dating Var det ikke noget. Mango sir jo at du går og lider

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 100 point
Dato : 12-01-07 16:16

Ser man det Bjarne. Jeg kunne ellers godt ligge et link til en af dine skygge indlæg, der kunne få selv Bent til at gispe.

..og siden hvornår er du holdt med at anvende skygger. Vi kender efterhånden temmelig mange. Jeg kan se du har ophævet blacklistningen af blandt andet mig. Det er du så også nødt til, ellers kan du ikke sidde og spille skinhellig og betragte dine egne mageløse indlæg der høvler løs på blacklistnings-funktionen.

Men du får lov at kævle i fred, BjarneNul. Du har atter bevist - bøjet i neon - hvilket mærkelig personage du er. Vi andre står i det mindste ved, når der er nogen vi vil høvle.

PS: Hvor mange profiler har du egentlig?Ved du det selv? Er det ikke lidt underligt sådan at skulle skrive under flere alias' (det er iøvrigt dumt når man underskriver sig med "Venlig hilsen Bjarne").

Vinger af her...........

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 12-01-07 18:03

Baj Baj 3773. Kan godt forstå du skrider LOOL

Molo inviterede gud og hvermand til denne tråd, så han atter kunne vride sig i centrum..... for hvad?? Han er bedøvende ligeglad, bare det handler om ham, men det var altså ikke noget party jeg åbnede til... højest en kop formiddagskaffe. Men straks tonser Den skvulpende ko ug Nulbonnen BjarneSNÅTDUM ind ig plaprer om ingenting, så der lukkes og slukkes.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-01-07 02:38

Jamen folk fjumrer sq rundt – og laver de mærkværdigste fejltagelser, Klumme!

Forleden læste jeg om en bank i Australien, der ved en fejl fik udstedt et kreditkort til en kat. Så at man kan risikere at skulle betale mere i skat end man tjener, undrer mig ikke det mindste

___________________________________________

Citat
3773 Dato : 12-01-07 14:43

Hellere det, end ligge og putte sig bag bunker af profiler. Har du glemt du brugte en af dine "skygger" til et voldsomt angreb på Molo? Og du ville åbenbart ikke bruge BjarneNul pprofilen til dette!

Sådan er det jo, når man er så personlighedsskadet som multiprofilen BjarneD. Du skal huske på 3773, at når man ikke er rask oveni kasketten, så er man dybest set godt klar over det selv – og derfor stiller profilen BjarneD selvfølgelig op med sine skyggeprofiler, når han får sine behov for at udleve sit virkelige jeg ved at skælde ud på, og svine diverse profiler til herinde. Det føles sikkert bekvemmeligt og trygt, at når han har fået luft, så kan han logge på som den "gode" Bjarne, og selvbedraget kan fortsætte. For ihhh hvor er ham Bjarne da bare MEGET bedre alle de andre på kandu, som bare skælder ud og sviner.

Sygt?! - ja!!
Dobbeltmoralsk?! - ja i den grad!!

Personligt har jeg langt mere respekt for mennesker, der IKKE anser det som nødvendigt at skifte rundt med et hav af nicks, men tør stå ved deres ord som EN og SAMME person, og tage de knubs der måtte komme. Det giver mig seriøst myrekryb at vide, at der findes så rablende sygt og forkvaklet et individ herinde!!! Det er sq ren Dr. Jekyll og Mr. Hyde!!!!

I øvrigt ligger det ca. 1½ måned tilbage, at manden med den skinnende "glorie" (og knap så venlige Molo profil) fik afløb for sin oprigtige mening om den fine fyr Molo, så det er meget at forlange, at han skulle kunne "huske" det nu, og endda tage stilling til sin egen syge adfærd!!!

Næ du, så hellere valse ind som ham den "gode" og "kloge" BjarneD og lire et par store ord af sig.

Citat
Misantrop - Fascistiske

Well mister multiprofil - som du jo sikkert ved: "it takes one to know one"

Og gå så ind og skam dig, sammen med alle dine imaginary friends