/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min "bundlinie" er væk?
Fra : arne.jakobsen
Vist : 876 gange
100 point
Dato : 11-01-07 22:35

Hej folkens.

Jeg plejer at bruge bundlinien til mine genveje i stedet for at have dem liggende og flyde på selve skrivebordet. MIT skrivebord er et billedgalleri via Magentic, og så er det ikke smart at have en hel mængde genveje til at rode rundt der.

Det virker også , men i dag er min bundlinie pludseligt forsvundet. Det er lykkedes mig at få den op igen, men nu er mine programmer (genveje) væk.

Hvad gør jeg for at få dem tilbage? Jeg kan finde alle mine programmer. Jeg kan lave genveje til skrivebordet, men når jeg så prøver at trække dem ned i bundlinien som jeg plejer, forsvinder de bare.

Jeg er sikker på at det bare er MIG der er dum Men fortæl lige hvad jeg gør.

Please

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 11-01-07 23:04

Prøv at højreklikke påStart - vælg Egenskaber - Vælg Proceslinie - marker Vis Hurtigstart.
Måske det er løsningen.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 11-01-07 23:09

Højreklik på bundlinien, som du kalder den. vælg "værktøjslinier" og sæt flueben ved "Hurtig start".

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 11-01-07 23:10

Neders til venstre på tastaturet er en tast med Flag - prøv at kilk på den.
Herefter skal du kunne læge den hvor du har lyst.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-07 23:13

Hvis du får hurtigstart frem uden genvejene kan du igen klikke på Start og vælge åbn mappen alle brugere og så lave genvejene der.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-07 23:22

Med min 11-01-07 23:04 er du på det sted hvor du også vælger hvordan Poceslinien skal vises

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-01-07 23:23

hmmm - hurtigstart sættes ved at højreklikke på start - vælge egenskaber - proceslinje og sætte flueben i vis hurtigstart.

de manglende ikoner - hvis de ikke kan trækkes på plads - prøv da at først åbne de programmer du plejer at have liggende der et for et og se om de lægger sig på plads - gør de det så genstart så windows husker indstillingerne

hvis ikke

højreklik på start - vælg egenskaber - proceslinie - tilpas - gendan startindstillinger

håber det lykkes

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-07 23:27

Fandt du det på Google?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-01-07 00:00

Jeg gjorde som du sagde Bjarne og SÅ var de der igen. MEN nu har jeg alle de små genveje i én linie og de åbne programmer i en anden nedenunder??? Tidligere var de i én og samme linie.
D.v.s. At min bundlinie nu er dobbelt så høj som sædvanligt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-01-07 00:03

Hej Benjamin - Den knap findes ikke på min maskine. (IBM - Thinkpad R40)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-01-07 00:05

Prøv at sætte markøren på det øverste af Proceslinien - hold venstre museknap nede og træk nedad.
Det er muligt at du også skal have fat i en lodret markering på linien (lidt utydelig alt efter tema) og trække den til venstre eller højre. Der skalleges lidt med det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-01-07 00:08

Ctrl + Esc knapperne virker lige som Windows kanppen som den hedder.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-01-07 00:19

Hvad har Ctrl + Esc med det at gøre Bjarne? Nu ser det normalt ud igen. Bortset fra at de små ikoner er i én linie og De åbne programmer er i en anden linie. Før var de i samme linie. ???

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-01-07 00:23

Hej Jørgen. Jeg kalder den Bundlinien. Hvad kalder du den? Jeg vil da gerne kunne kalde ting ved deres rette navn. Så vær lige så sød at undervise mig. OK?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-01-07 00:24

De to knapper samtidig gør deet samme som Windows knappen.

Hvis jeg opfatter problemet rigtigt skal du dels trække Hurtig start sammen så du ikke kan se alle ikoner og så skal du trække højden på Proceslinien ned.
Når man finder ud af det ved man enten ikke hvad man gjorde eller siger bar nåh ja!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-01-07 00:26

Han kalder den vel proceslinien som den hedder hvilket du jo kan se når du vælger Egenskaber for Start

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-01-07 00:30

Arne, der skal værre nogle lodrette dobbeltstiblede linier på "bundlinien" som du kan trække til siden ved at sætte markøren på linien, holde venstre museknap nede og trække - det er nok lidt svært på en bærbar hvis der er "clit'mus".
Der skal være to af de der dobbeltstiblede lodrette linier på "bundlinien".

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-01-07 00:32

Hvis du kører med klassisk tema er de to lodrette streger som et par hævede linier.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-01-07 00:34

OK. Det jeg kalder Bundlinien hedder Proceslinien. Jeg kan stadig ikke indse hvad Ctrl+Esc á ca Windows-knappen har at gøre med mit problem. ??? Min proceslinie er STADIG 2 linier - den var før kun én linie.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-01-07 00:37

Jeg ved det Bjarne. Jeg ser dem. Og jeg TRÆKKER og trækker. Det hjælper bare ikke en hujende prut. Sorry.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-01-07 00:38

De knapper har heller ikke noget med det at gøre, benjamin har vist misforstået problemer.

Det kan være du skal fjerne markering ved vis Hurtigstart igen - trække bundlinien i normal højde og prøve igen.
De kan godt drille lidt lidt hvis der først har været rod idet fordi bundlinien er opdelt i flere felter og har du fået trukket en af dem hen i den forkerte side kan det drille meget og det er jo netop sådan noget der sker hvis man har rodet med at få ewn skjult linie frem igen.

Det er altså det med at rrække på plads der er dit resterende problem. Ikk'?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-01-07 00:44

Jeg har det hele NU. Men i 2 rækker. Uanset hvor meget jeg trækker og hiver og piver så er der 2 rækker. Det er Lorte-irriterende. U know? Det fylder for meget!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-01-07 00:53

Har du prøvet at fjerne hurtig start igen ved at fjerne markeringen?
Find de små lodrette streger jeg nævnte, de er løsningen på at få det å plads.
Hvis du har fået hurtigstart "området" ind over den egentlige proceslinie kan du ikke trække linien lavere derfor må du have ikonern evæk igen indtil det er på plads, og du skal have det på plads ved at få opdelingerne trukket på plads og da man ikke kan se om de skal være til venstre eller højre må du prøve dig frem.
Jeg kunne løse det for dig på sekunder hvis jeg havde maskinen, men det der er jo netop en af de ting man kommer ud for at skulle ordne når de små kontorslidere har lavet udu i maskinerne når de skal prøve et eller andet af.
Jeg kan vist ikke forklare det bedre.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-01-07 01:03

Det er bare helt OK Bjarne. Tak for hjælpen. Som du sagde måtte man LEGE lidt med det og det har jeg gjort. Nu ser det igen rimeligt ud. Men hvis andre går ind i dette Kandu-spørgsmål og håber på hjælp, er de da ikke godt hjulpet. Vi må konkludere at INGEN kan give den helt rigtige forklaring. Det nærmest man kommer er din forklaring, MEN så skal man altså også lige "lege" lidt???

Ja ja. Sjovt men ikke specielt lærerigt. Jeg er tilfreds og lukker spørgsmålet om lidt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-01-07 01:05

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-01-07 01:06

Tak for svaret BjarneD.

Til andre: Læs HELE tråden og specielt Bjarne's kommentarer. Der er ikke tale om ét råd men en hel række af kommentarer.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-01-07 01:08

Du kunne jo hav e annuleret - mig gør det ikke noget G'nat!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-01-07 01:11

Neej Da. Ikke annullere når svaret er OK. Og det var det. Det hjalp. He he.