/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Opfølgning på oprydning
Fra : steenvin
Vist : 864 gange
10 point
Dato : 09-01-07 15:49

Hej alle i slægtsforskere

Ikke et spørgsmål men en oplysning til jer.

Det er idag lykkedes at spore en af mændene bag Kandu
Jeg har d.d. talt med Hr. mand og han var meget positiv over for vores spørgsmål omkring oprydning af meget meget gamle spørgsmål i Kandu.

Han bad mig skrive en mail til Service Kandu ( er gjort) fordi der skal være budgetmøde i starten af februar hvor han så vil tage vores spørgsmål op og få gjort noget ved det.

Yderligere oplyste Hr. mand at SERVEREN bliver lukket på lørdag, da den skal flyttes og udvides for den er blevet for langsom - kan kun give ham ret. Der skulle være kommet besked til Kandu´s brugere - men den kan jeg altså ikke se så jeg giver hermed beskeden videre.

Håber der sker noget i løbet af "snart" med venlig hilsen Steenvin

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 09-01-07 16:17

Citat
Yderligere oplyste Hr. mand at SERVEREN bliver lukket på lørdag, da den skal flyttes og udvides for den er blevet for langsom - kan kun give ham ret. Der skulle være kommet besked til Kandu´s brugere - men den kan jeg altså ikke se så jeg giver hermed beskeden videre.

heller ikke jeg, steenvin, så tak for det...

karenD

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-01-07 16:23

jeg har tilladt mig at sakse fra dit indlæg og lægge det som tips

hvem er den hr. mand du omtaler - for teamet har da vel ikke noget at skjule ?????

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 09-01-07 16:26

jeg ser heller ingen besked, men jeg venter med længsel.for det er tiltrænkt.

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 09-01-07 16:34

Tak, tak, tak

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-01-07 16:38

Det er da ikke den 1. april

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-01-07 16:46

Øhhh, gad vide om, de selv kan finde ud af deres system.......

Kommentar
Fra : steenvin

Dato : 09-01-07 18:22

Hej alle

Tak fordi i er så positive og tak fordi i viderebringer dette - jeg tænkte jo kun på os hyggelige mennesker herinde.

Hr mand hedder Pawel og som han sagde er han med i mange ting og havde kun 24 timer til rådighed i døgnet - det giver jeg ham altså ret i - det bliver altså ikke længere uanset hvor meget vi prøver at strække timerne.

Men bare det at han var så positiv og ville forsøge at hjælpe er da rigtig godt.

Nå men vi må væbne os lidt med tålmodighed endnu.

Mvh steenvin

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-01-07 18:37

Citat
Ikke et spørgsmål men en oplysning til jer.

Det er idag lykkedes at spore en af mændene bag Kandu

Citat
Hr mand hedder Pawel og som han sagde er han med i mange ting og havde kun 24 timer til rådighed i døgnet - det giver jeg ham altså ret i - det bliver altså ikke længere uanset hvor meget vi prøver at strække timerne.

det har i flere år været kendt at det er Pawel, der står bag kandu.

Jeg ville nu være mere interesseret i at søgefunktionen kom til at virke igen.

Enhver kan jo finde ud af at spørgsmål tilbage til 2001/2002 ikke kommer videre. Desuden er der mange, der svarer på gamle lukkede spørgsmål, og det får man ikke noget ud af.

Og man kan selv se, hvornår brugeren sidst har "været" på kandu.

Men flot at du fandt Pawel

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-01-07 18:48

Ja mange TAK for din indsats. Godt gået.

Bare underligt at Pawel siger at der er givet besked til Kandu'erne når dette jo ikke er tilfældet.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-01-07 19:12

24 timer i døgnet handler jo om prioritering!

Det er op til én selv om, man vil stresse eller have bedre tid til den enkelte interesse!

Vil man have kvantitet eller kvalitet......

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-01-07 21:13

Og jeg kunne tænke mig at man kan hoppe af et spørgsmål uden at skulle skrive noget.

På lørdag vil jeg så støvsuge og gøre hovedrent i mit modelskibsværksted.
Så de point i vil dele ud til mig på lørdag, kan godt vente til søndag.

Ps. Tak for oplysningen, så man ikke begynder at skille hele netværket ad.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-07 21:27

Det kan du da osse ec.

Fjern fluebenet i det sidste indlæg du har modtaget UDEN at skrive noget i skrivefeltet og tast på send. Så er den stoppet og du hører ikke mere.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-01-07 21:40

Ja - men den kommer stadig................jeg har snart prøvet et par gange, i forskellige spørgsmål.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-07 21:42

Hmmmm Det gør den ikke her. Underligt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-01-07 21:45

Sådan går det, når man er "lurer" LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-07 21:51

Har lige testet igen, og det virker. Ans' indlæg fik jeg ikke mail om

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-01-07 21:58

Klumme

Den tror jeg på, men hvorfor dog gøre opmærksom på, at man er en "lurer"

Det forstår jeg ikke

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-01-07 22:05

Mener du jeg lurer LOOL Nææ du. Når jeg fjerner fluebenet så mener jeg det

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 10-01-07 01:41

Hej steenvin.

Tak for oplysningen!
Flot at du gider have ulejlighed med at give den videre

ans> Hmm, er man nu lurer fordi man følger med i et spørgsmål som har interesse?
Hvad skulle man dog skrive hvis man ikke har et kvalificeret svar til spørgeren?
Jeg har da f.eks. fået svar på mangt og meget på kandu, ved hjælp af andres spørgsmål og så de efterfølgende dygtige svar.
- Men jeg skulle måske, hver gang, have skrevet et eller andet uvedkommende shit?

Er jeg så en lurer?
Underlig indstilling...

Mvh Dorthe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 10-01-07 07:32

P.S.:

Er der ikke én eller anden behjertet sjæl der gider at fortælle hvor KLAM ham KLUMME er?

Jeg er ved at være træt af det!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-01-07 07:49

Og vi andre er trætte af at "høre" på jeres barnlige kiv!

Måske, det er et af punkterne på dagsordenen for KANDU-mødet........

Tilbage til studiet!

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 10-01-07 09:29

Indsæt din tekst her

nej det er ikke 1 april i følge kalenderen,men i året 2007 følger vi efter vejret.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-01-07 11:20

Nu virkede mit manglende flueben................tak FireFox.

Kommentar
Fra : steenvin

Dato : 11-01-07 18:12

Hej Alle

Først vil jeg så også kalde mig selv for"lurer" for jeg går da også ind i alle nye og måske lidt gamle spørgsmål i slægtsforskning, kan jeg hjælpe eller ikke hjælpe det ved jeg da først når jeg har "luret". Nå men nu kommer så her en ny oplysning fra Kandu teametsom jeg har modtaget og selvfølgelig giver videre til alle incl. alle "lurerne".

Kære Steenvin

Du kan tro vi godt vil hjælpe, vi er i sving med at få vores omlægning til at køre uden de store problemer til på lørdag. Lige så snart hele omlægningen er sket og alt er på plads vil vi starte med oprydning.

Oprydningsrutinen er blevet implementeret men har aldrig været kørt, da den tog for meget performance og det samme gælder vores søgningsindeksering. Efter omlægningen skulle disse to rutiner gerne kunne køre smertefrit.

Tak for din interesse til at gøre Kandu.dk bedre.

Med venlig hilsen
Søren Jensen
Kandu.dk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-01-07 18:33

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-07 18:41

Jeg håber da stadig på at de (kandu) vil få søgefunktionen til at fungere igen. Den har nu været ude af funktion i mere end 1 år. Den er meget savnet synes jeg.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-01-07 18:46

og jeg ville ønske mig en slags pauseknap (online - pause - offline) så jeg kan pleje min dovenskab

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-01-07 18:57

mirit

Sådan en knap har du da, du lader bare være med at logge på kandu, men den kan du måske ikke finde

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-01-07 19:01

jo den kan jeg godt finde ans - men når man har travlt og smutter ud hurtigt uden at logge direkte ud - tjahh så

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-01-07 23:10

Nøj, det bliver ski da spændende bagefter.....

Oh, jeg bliver altid lidt nervøs, når nogen skal til at rode med computersystemer.

Der går altid et eller andet galt.....

Kommentar
Fra : steenvin

Dato : 12-01-07 18:37

Hej Ans

Måske skulle du skynde dig at skrive til Service@kandu.dk og spørge om det med søgefunktionen så de kan kigge på det samtidig nu når de alligevel skal på overarbejde.

Undre mig stadig over at der ikke er kommet en officel meddelelse.

MVH Steenvin

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-01-07 18:45

Steenvin -
Citat
Undre mig stadig over at der ikke er kommet en officel meddelelse.

Den har du da serveret.

Kommentar
Fra : steenvin

Dato : 13-01-07 09:08

Kære e.c.

Ja det har jeg jo egentlig - men jeg tænkte i det hele taget - sådan på forsiden når folk logger sig på Kandu´s side og jeg har jo kun gjort det her på slægt siden.

Hilsen Steenvin

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-01-07 11:10

Ja i højre side kunne der evt lægges beskedder.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-01-07 11:18

Det var jo det de lovede da det "nye" kandu kom på banen. Selv den information om ændringerne har de slettet. De ændringer stod i venstre side, jeg har ikke splittet min menu op.

Men det vil jo så vise sig om det er denne lørdag de "lukker"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-01-07 11:20

Men ingen bruger vil være i tvivl, når det sker.

"Siden kan ikke vises"

God weekend

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-01-07 11:46

Tak Ans .................... den der "siden kan ikke vises" ser jeg rundt omkring.
Det er altså Kandu som har lukket ned .............................

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 15-01-07 07:10

Efter lørdagen og søndagens offline synes jeg det ser ud som om vi stadig har f.eks. 2 ubesvarede fra 2001, 26 ubesvarede fra 2002 og 88 ubesvarede fra 2003 og ...

mvh
Præceptor

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-01-07 17:59

Kandu er da blevet hurtigere.

Desuden blev der da gjort opmærksom på hvorfor kandu var lukket.

Citat
Han bad mig skrive en mail til Service Kandu ( er gjort) fordi der skal være budgetmøde i starten af februar hvor han så vil tage vores spørgsmål op og få gjort noget ved det.

Så det må vente med oprydning af meget gamle spørgsmål.

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 15-01-07 18:38

foreløblig se det ud til ai kandu er blevet hurtigere.men giv dem lige chanchen.
Citat

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-01-07 14:43

Dit private mail forsvant

men jeg kan godt gå ind på Statens Arkiver her:
http://www.sa.dk/

For at komme til arkivalier online benytter jeg dog:
http://www.arkivalieronline.dk/

Virker også og håber du ser dette, Svend

Annuller spørgsmålet
Fra : steenvin

Dato : 23-01-07 12:13

Lukker oplysningen, nu må vi bare håbe at Kandu teamet snart annullerer gamle spørgsmål

Tak for alle jere venlige kommentarer.

Med venlig hilsen Steenvin