/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Tog til Italien
Fra : allanni
Vist : 1516 gange
200 point
Dato : 08-01-07 21:48

Hvordan kommer man bedst, hurtigst og relativ biligst til Italien med tog - hvilket rejsebureau.
Vi snakker om Gardasøen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-07 22:04

Dsb

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-07 22:06
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-01-07 22:12
Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-07 23:41

Det er den grænseoverskridende kørsel der koster.....

Har du mulighed skal du STARTE på den tyske side af grænsen - det er MEGET billigere...

Derudover har DB (de tyske baner) et hav af rabatter alt efter hvornår man rejser....

I princippet er det det samme tog som kommer herfra (normalt stockholm) men ved at stige på efter grænsen sparer du væsentlig mere end det koster at komme til grænsen....

Så fra jylland - flensburg
fra sjælland - puttgarden

Alternativt for begge - Hamburg

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-01-07 00:00

Refi, DSB er efterhånden også blevet så fornuftige, så man kan opnå de samme rabatter hos dem.
Det drejer sig om DSD Orange Europa
http://www.dsb.dk/cs/Satellite?pagename=DSB/Page/Indholdsside_med_sidemenu_og_introindhold&c=Page&cid=1083307689321&a=Artikel&aid=1085757438994&pid=1083307688888&p=Artikel
problemet er kun, at det ikke dække alle lande.

For 1½ år siden skulle vi til Wiesbaden (nær Frankfurt) og jeg undersøgte priserne på henholdsvis DSD og DB (Tyskland), og prisforskellen var minimal. Hvis jeg skulle bestille via DB, skulle det foregå via kreditkort og billetterne skulle sendes, hvis jeg derimod gik ind hos DSB på Hovedbanen kunne jeg få udleveret billetterne direkte.

Men husk, at Orange priser kun udbydes i begrænset mængde, så gør det i god tid - det gælder også for DB.

Bemærk Italien findes ikke på listen over Orange, og det gælder desværre mange andre lande.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 09-01-07 00:22

Bemærk også, at DSB giver ekstra rabat til person nummer 2 på den samme rejse, jeg mener det blev indført for 1-2 år siden.
Eksempel til Østrig / ( Århus - Wien)
1 person = 1.069,-
2 personer = 1.796,- d.v.s. person 2 koster kun 727,-
1 barn under 16 år. = 251,-
Priserne er Orange priser incl. tillæg og pladsbillet.

Tager man derimod til Schweiz, ser priserne sådan ud:
Schweiz ( (Århus - Lausanne)
1 person = 921,-
2 personer = 1.520,- d.v.s. person 2 koster kun 599.-
1 barn under 16 år. = 119,-

Men i begge tilfælde skal man så videre fra henholdsvis Østrig eller Schweiz.
Prøv at ringe til DSB
"Vær opmærksom på, at vores svartid på mail i øjeblikket er ca. 7 dage. Derfor anbefaler vi dig at ringe på 70 13 14 15, som er åbent dagligt kl. 8-20."

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-01-07 07:42

allanni, fik du løst dit problem?