/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
regneregler
Fra : morell21
Vist : 436 gange
25 point
Dato : 08-01-07 16:25

hvordan skal man opstille 45-8*-3*-9.. fordi det er der det går galt når jeg vil løse andengradslininger med det i.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-07 16:58

De sidste 3 tal skal i parantes 45-(8*-3*-9)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-07 16:59

Jeg går ud fra at din stjerne betyder gange.......

Kommentar
Fra : morell21

Dato : 08-01-07 20:00

det duer ikk på min. jeg har den lommeregner man bruger fra 7-10 klasse..hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-01-07 20:10

Du regner de 3 bageste tal ud først.....

Bortset fra det burde lommeregneren selv tage højde for det, men det er ikke alle der gør det....

Resultat

45-(8*-3*-9)

8 gange -3 gange -9 = + 216

45-216 = -171

Kommentar
Fra : hosantoga

Dato : 12-01-07 20:13

Hvis du vil taste det ind på lommeregner, finder der højst sandsynligt et andet "minus"-tegn end det der skal bruges til at trække to tal fra hinanden. En normal lommeregner som den jeg har kan ikke selv finde ud af hvis to matematiske operatorer kommer umiddelbart efter hinanden, hvilket vil være tilfældet hvis du taster *- lige efter hinanden. Prøv evt. at sætte alle de negative tal ind i hver deres paranteser således du fortæller lommeregneren, at det er et separat led.

Hvis det omtalt andet "minus"-tegn findes på lommeregneren, så er det markeret med en mindre streg end det normale minus-tegn.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-07 23:31

Hvad er det du ikke har forstået ???????

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 09-03-07 23:42

Hvad står der foran x^2 (=a)
Hvad står der foran x (=b)
Hvad står der til sidst (=c)