/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Fastelavnstønder til voksne
Fra : Dalapin
Vist : 14967 gange
47 point
Dato : 08-01-07 12:18

Sidste år holdt vores lokale håndboldklub en fastelavnsfest for byens børn - hvor også de voksne fik lov til at slå til tønden.

Resultatet blev 2 laaaange køer, som nærmest blev snydt, idet tønderne næsten blev sprængt til atomer af et par velvoksne overarme, efter 5./6. mand i køen.

Dvs. de alm. "børne-træ-tønder" duer ikke, og der er ingen i vores bestyrelse der har plads til at købe tønderne forlods og lægge dem "til opblødning", som vi ellers har fået et tip om.

Er der nogen som ved, hvordan jeg får fat i nogle "ordentlige tønder"

Tak for hjælpen

Mvh
Andreas

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 57 point
Dato : 08-01-07 12:32

Her kan du købe forskellige tønder, også nogle med forstærknig: http://www.jpnissen.dk/produktblad.asp?produktblad=12,122 hvad med at give handicaps ? Mindre køller til store og stærke deltagere, lidt større til andre voksne og så nogle med lidt slav i, til børnene

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 08-01-07 18:53

Jeg er klar over at du ikke umiddelbart kan bruge mit råd - men måske en anden gang...
Vi plejer at bore huller i metalbåndet omkring tønderne, og forstærke med popnitter. OG så plejer vi at lade dem stå i vand i ca 24 timer + evt fylde dem op med TØRT savsmuld stampet godt sammen..... SÅ plejer vi også at kunne lade ca 50-60 personer nå omkring dem

Godkendelse af svar
Fra : Dalapin

Dato : 09-01-07 09:33

Hej o.v.n.

Jeg havde allerede "accepteret" / svaret i går, men af en eller anden grund fik jeg ikke gjort det rigtigt så det blev registreret.

Men du skal i hvert fald have tusinde tak for dit hurtige svar og det gode link !!!

(Han har endda et "pakketilbud" inkl. levering, og da vi skal bruge 16 tønder er det jo bare super ! )

Det er s'følgelig en bødker jeg skal have fat på, men jeg kan huske at jeg sidste år brugte "oceaner" af tid på nettet uden at finde det rigtige, så vi købte nogle elendige tønder hos den lokale købmand.

Endnu en gang tusinde tak forhjælpen !

Mvh
Dala

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-07 12:49

God fornøjelse til fastelavn, og velkommen til Kandu forummet