/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Luk alle faner i Explorer 7 -
Fra : axelbjarne
Vist : 1829 gange
200 point
Dato : 07-01-07 05:23

Det må da kunne slås fra, når meddelelsen kommer luk alle faner - nej for helvede, det må jeg kunne blive fri for?

mvh.
axelbjarne

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 07-01-07 08:58

Det er fordi at du ikke ved et 'uheld' skal komme til at lukke for andre faner (tabs) end de du havde tænkt dig. Du kan jo bare i stedet vælge at åbne nye sider i i nye vinduer, i stedet for i nye faner (tabs), så undgår du medddelelsen

Tools->Intenet options-> ..fanen General ..afsnit; Tabs klik [Settings] ..sæt prik ved : Open links from other programs in: A new window.

..hedder det i den engelske version af IE7, men findes tilsvarende i den danske (..hvis det er den du bruger?)

Mange andre instillinger for faner (tabs) i denne menu

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 07-01-07 09:00

Tak for svaret molokyle.
Den er fin...

mvh.
Axel

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-01-07 09:02

Hurtigste point jeg har fået længe... !

Takker

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-01-07 10:13

Du kan jo også vælge og lukke den enkelte fane ved at klikke på krydset i den enkelte. Jeg ved det er gammel vane at gå op i højre hjørne til krydset og lukke men man skal jo bare lige omstille sig.
Nu har jeg kørt med IE7 i laaaag tid både på engelsk og dansk og jeg har "næsten" vænnet mig til det.

Det er også en meget nyttig funktion med alle de faner man ønsker. Jeg prøvede for sjov skyld at melde mig til noget der hed Pointjagten og der kan man score point ved flere forskellige ting bla. ved at besøge hjemmesider. Der skulle man klikke på linket på sitet og vente de 30 sek. der gik før de var registreret og så kunne man lukke igen. Da klikkede jeg lige på samtlige og gik så lige over og surfede på en ny fane efter alt muligt andet, og da så alle pointene var registreret lukkede jeg jo så alle faner på en gang. Pointene kan man så bruge til at købe ind på deres site og når man så har mange nok kan det blive til en hel hæderlig ting.

Nå det var et sidespring.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-01-07 13:55

Citat
...da så alle pointene var registreret lukkede jeg jo så alle faner på en gang.

Hmm.....

Her er; hvad vi 'andre' har brugt længe: http://www.ntwind.com/software/utilities/close-all.html

Om man har 17 tabs 'åbne' i browserens tab faner, eller 17 vinduer på proceslinjen?
..kan vel komme ud på ét?
</MOLOKYLE>