/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Morini vs. Minarelli
Fra : tha_luffe
Vist : 1019 gange
235 point
Dato : 06-01-07 22:17

Hey.

Er der nogen der helt præcist kan fortælle mig, hvad forskellen på en Morini variator og en minarelli variator ligger i? Og om Minarelli variatoren evt. kan tilpasses Morini motorere?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-01-07 01:36

Spørgsmål fra 26-10-04 bedses lukket.
http://www.kandu.dk/Spg52323.aspx
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tha_luffe

Dato : 08-01-07 09:44

Så er det klaret... Har du evt. en forslag til dette spørgsmål....?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 08-01-07 22:48

Den store foreskel som jeg kan se, ligger helt klart i slaglængde/boring
Minarelli boring = 40mm og slag = 39,2mm
Morini boring = 41mm og slag = 37,4mm

Dette giver at morini skal hørere op i omdrejninger for at finde sine HK.

Jeg har et huskesætning som siger, "højere omdrejninger = kortere levetid"
Minarelli er klar den motor som det er nemmest at finde reservedele til. både standard og tun.

Hvad HK angår, så ligger de nogenlunde ens. Dog bør Morini kunne komme højere op, da stemplets vandring er kortere og krumtappen derfor ikke skal arbejde lige så hårdt for at presse stemplet frem og tilbage.

Håber at du kan bruge informationen.

;)

ps. Mit hjerte ligger hos minarelli.

Kommentar
Fra : tha_luffe

Dato : 09-01-07 09:47

Alt det der ved jeg godt. Laver banescootere.. Normalt arbejder jeg også med minarelli motore. : )
Men det var lige specifikt forskellen på Variator'ene jeg søgte?

Annuller spørgsmålet
Fra : tha_luffe

Dato : 28-01-07 15:33

Jeg har desværre ikke modtaget et svar jeg kunne bruge til noget. Ønskede ikke facts om slaglængde osv. Men kun specifikt omkring variatorene. Dette fik jeg ikke, og annullerer derfor dette spørgsmål