/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
HJÆLP! Min K50 giver mig grå hår....
Fra : tha_luffe
Vist : 447 gange
80 point
Dato : 26-10-04 12:55

Jeg har en Suzuki K50- 4-gear. Den havde et tændingsproblem, og efter lang tids prøven frem og tilbage, fik jeg den til at give gnist i tændrøret. Men, da jeg så samlede den igen, vil den ikke starte! Jeg har tjekket luft filteret, og tjekket at den får benzin... Men lige fedt hjælper det...! Hvad kan jeg gøre for at få den ud og rulle igen?

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 26-10-04 13:08

Har hør det før, Kontroller svinghjulet om den og noten er ok. Hvis de ikke er det, vil den tænde på et forkert tidspunkt.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-10-04 19:29

Den skal sikkert bare have nye platiner, for at give en ordentlig gnist, men i første omgang, kan du stille den lidt mere åbne.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tha_luffe

Dato : 26-10-04 20:57

Den har splinter nyt tændingssystem. Ny tændspole, fødespole, nye platiner, ny kondensator. Og alt i originale reservedele. Den er stillet i ``Grund stilling´´. Så den tænder når den er i top. Er ikke den instilling der giver det beste trækmoment fra motorens side, men det skulle virke i den indstilling.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 80 point
Dato : 26-10-04 21:38

Grundindstillingen er 1,4mm før top, men hvis grundpladen (Hvor platinerne sidder på) er drejet til normal indstilling, så er det også meget tæt på dette punkt.
Har du set om der er en fin blå gnist hver gang den drejer en omg.? Prøv feks. at holde tændrøret med en tang eller kraftig handske 1 cm fra stel, så skal den kunne trække en gnist til stel.
Hvis der er gnistproblemer, så lig mærke til om svinghjulsmagneten går papirtæt til lys og gnistspolen?
Du skal hvis gnisten er fin, sørge for den bliver udluftet godt hvis den er forslugt; Uden tændrør, benzinhanen lukket og bundgas, træde på kickstarteren mange gange.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : stefan1002

Dato : 04-12-04 21:51

tænd for benzinen

Kommentar
Fra : slsstyrer

Dato : 25-04-05 14:17

Sælg den og køb en Yamaha 4g...

Godkendelse af svar
Fra : tha_luffe

Dato : 08-01-07 09:42

Tak for svaret pallebhansen.