/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Tclock = Spyware?
Fra : hovhow
Vist : 480 gange
100 point
Dato : 06-01-07 21:07

Har lige både hørt om, og også læst på nettet at det meget populære TClock, som bla..a. anbefales her i Kandu et par steder, faktisk indeholder en spyware-komponent.

Er det rigtigt? Kender nogen noget til det? Og findes der noget troværdigt læsestof om det? Og sidst men ikke mindst; hvis vi taler om spyware, findes der så en fornuftig fixer?

Jeg beklage hvis det er et tåbeligt spørgsmål, men jeg kan ikke finde ud af hvad der er rigtigt her - for hvis det er [I][B]ikke [/B][/I]et harmløst program, så ville det vel ikke være anbefalet flere steder herinde...?

M.v.h.
HowHov

Kommentar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 06-01-07 21:25

www.spywarefri.dk

Du kan downloade en masse anti-spywareprogrammer med mere. Og du kan spørge eksperter til råds.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-01-07 21:35

Det er slet ikke noget tåbeligt spørgsmål. Mange spywareprogrammer bliver desværre lystigt anbefalet rundt omkring, så hel fint du spørger inden du henter det.

Tclock bliver ganske rigtigt defineret som spyware http://www.castlecops.com/s13017-tclock_install_exe.html

Det er ikke nogen stor "trussel", men kan ihvertfald ikke anbefales at have på maskinen.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-01-07 21:40

Øhh, du har måske installeret det ?

Hvis ja, så følg lige denne vejledning http://sptlarsenserious.googlepages.com/hijackthis

Kommentar
Fra : hovhow

Dato : 06-01-07 23:25

Ja (skam og rødmen) jeg har installeret møget...og fik et chok da jeg fik at vide at der nok var tale om spyware.

P****tarveligt at lægge sådan noget L*** her på Kandu, som vi tumbede brugere så gladeligt installerer...

Godt der findes brugere som dig stl_s, som kan redde os!!!

Nå men, det lyder som om du kender til det - du skriver at det ikke er en stor trussel, mener du at man så kan "leve" med det? Eller skal jeg sætte himmel og jord i bevægelse for at komme det til livs )

M.v.h.
HowHov

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 100 point
Dato : 06-01-07 23:46

Det er lidt uklart hvad den egentligt gør, men fakta er at den ofte bliver installeret uden eens eget vidende, så noget galt må der være med den. Iøvrigt, når Castlecops liste siger den skal væk, så vil jeg altid følge det råd.

Den har vist ingen uninstaller, men du kan slette mappen i "Programmer". Ellers skulle SuperAntiSpyware pelse den http://www.superantispyware.com/

Godkendelse af svar
Fra : hovhow

Dato : 07-01-07 10:14

Tak for svaret og hjælpen stl_s!!

M.v.h.
HowHov

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-01-07 22:40

Godt du slap af med den .