/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Indstille adresseliste i OE 6
Fra : e.c
Vist : 619 gange
279 point
Dato : 01-01-07 21:50

Adresselisten i OE 6 har normalt 2 ruder.
En smal hvor mapperne er og en bred hvor indholdet er.
Jeg har leget med den lodrette skillelinie og fået sendt den helt ud til højre.

Det var i et forsøg på at hjælpe en anden Kandubruger, at jeg fik den sendt
ud til højre.
I vis er alt hakket af så det burde vises.
Genstart duer ikke, da der er mange adresser.

Her er lidt fra mit hjælpeforsøg.
www.hirsenet.dk/adresse.htm .............alm. adresseliste
www.hirsenet.dk/adresse2.htm .............venstre side forsvundet
www.hirsenet.dk/adresse3.htm .............højre side forsvundet

Metode til at få den tilbage søges.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 01-01-07 22:07

I "Vis" sættes flueben ved "Mapper og grupper"

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 01-01-07 22:09

Undskyld - overså, at du havde "fluebenet" under Vis

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-01-07 22:26

Ok men jeg har jo også haft den vist men fik trukket den ud til siden.
Som du kan se på link 3 så er det den venstre rude som fylder hele området.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 01-01-07 22:34

Har lige prøvet med musen at trække den lodrette skillelinie ud til højre side og fik derved dit billede nr. 3. Og fik billede nr. 1 tilbage ved at maksimere. Så kunne jeg trække skillelinien fra højre side tilbage til den ønskede position.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-01-07 22:35

Nu spørger jeg sikkert dum .............. men har du prøvet at maximere vinduet for at se om du kan få fat i bjælken, til at trække den på plads igen?

Clou

Kommentar
Fra : clou

Dato : 01-01-07 22:40

min besked har krydset den fra Balcanard

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-01-07 23:08

Ja - men lad være med at prøve samme nummer i maximeret tilstand.
Så bliver den nemlig væk...........helt væk.

Accepteret svar
Fra : maxhankat

Modtaget 279 point
Dato : 01-01-07 23:19

Jeg har prøvet den umulige situation, men fik så af en bekendt at vide, at jeg skulle åbne det minimerede vindue og så trække siderne til højre og venstre, indtil til vinduet var maksimeret, så skulle jeg "flytte" vinduet (jeg lige havde trukket i) lidt til venstre og trække siden endnu en bid til højre, og lige sådan i den modsatte side.
Så kunne jeg pludselig få fat i adskillelsen igen.

Du skal altså gøre vinduet større ved at trække i siderne - IKKE ved at gå op i hjørnet og lave det ene lille vindue til to.

mvh

Godkendelse af svar
Fra : e.c

Dato : 01-01-07 23:35

Tak for svaret maxhankat. Din bekendt er årets mand i skysovs.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 01-01-07 23:59

Selv tak e.c

Godt du klarede det. Det er bare så irriterende og sidde der og fiske.

Ja, min bekendte er virkelig en guttermand, især til de enkleste ting, som man aldrig selv kommer i tanke om.
Man prøver i "funktioner" - "outlay" - "indstillinger" og jeg ved ikke hvad, og så kommer han bare med sådan en simpel måde, der virker.
Han har været min pc "guru" i mange år.
Jeg hilser ham og siger, at han fortjener sin skysovs.

Mvh

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-01-07 10:53

Jeg vil lige fortælle hvilket spørgsmål, vi havde problemet i.
Og jeg var meget tæt på den løsning, men ikke tæt nok.
http://www.kandu.dk/Spg98269.aspx
Men jeg ville ikke henvise til spørgsmålet for ikke at gøre spørgeren endnu mere forvirret.

Ps. Du skulle have haft endnu flere point men det var alt hvad jeg havde.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 02-01-07 11:53

e.c

Først vil jeg sige, at jeg er dybt taknmelig over de points, du har givet mig og er sådan bare glad, når jeg endelig kan hjælpe nogen - det er ikke så tit.
I Spywarefri's hjælpeforum arbejder man ikke med pointtal, og det virker da meget godt.
Men jeg synes absolut, det er meget hyggeligere hos Kandu.

Det var ellers noget af en laaaaang tråd, du henviste til - med mange gode råd fra dig og mirit.
De undrer mig, at du her på denne din egen tråd ikke nåede frem til en løsning på baggrund af det, du selv skriver på den anden tråd:

Citat
start Outlook Express
åbn adresser
udvid vinduet med musen i kanten
gå op med musen i det blå felt og flyt vinduet til venstre
udvid evt. lidt mere til højre
nu fremkommer der en ekstra lodret bjælke
tag fat i den og flyt til venstre
nu skulle du kunne se indholdsruden

Men det fiffige ved mit råd er jo nok, at når vinduet er minimeret og man selv trækker det større med musen, så kan man flytte det lidt ind på skærmen og yderligere trække lidt mere i det.

Jeg synes sådan set, at der mangler nogle små "håndtag" i de sider, man arbejder med på skærmen, så ville man altid kunne få fat i de "ting", man var kommet til at skubbe lidt for langt af vejen.

Tænk på, hvilket besvær man kan have på "skrivebordet" med at få proceslinien til at ligge nederst på skærmen, hvor jeg f. eks. gerne vil have den. Derfor låser jeg altid min proceslinie!
Men der skulle altså være "håndtag" i.
Mon microblød vil indføre , at siderne forsynes med håndtag i de næste versioner af Windows - eller var det måske en idé for Mozilla Forefox?
mvh
maxhankat (hunkat)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-01-07 12:01

Jammen dit citat fra den anden tråd er jo noget jeg har hentet her i denne tråd.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 02-01-07 12:46

Forvirringen er komplet det kunne jeg jo ikke lige se.
Men når vi bare når et resultat der hjælper, så må vi tage det hele med - også forvirringen.

mvh

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-01-07 15:21

Men nu har jeg lige sendt den dele streg ud i cyperspace..........
Og kan igen ikke hente den.
Vinduet er ikke maximeret
højre side er trukket helt ud
vinduet er flyttet til venstre
og der smed jeg lige delebjælken ud så nu kan den ikke ses eller røres.
Det er da godt jeg ikke bruger det kartotek.
Så nyt fif fra din bekendt ønskes.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 02-01-07 16:12

Ja men e.c dog, hvorfor i alverden flytter du dog den lodrette delestreg?
Og hvorfor vil du finde den, når du alligevej ikke bruger kartoteket?

Dagens mand i skysovs er i Saudiarabien på ferie (af alle steder) og kommer ikke hjem den første uge eller to.

Men hvis du så gerne vil finde den igen, så prøv lige en gang tll med at minimere vinduet, og efter du så har trukket siderne så langt du kan, så flyt med musen vinduet til venstre på skærmenog træk igen i højre side. Dette kan du gentage, lige til du absolut ikke kan trække længere.
Og forsøg så at fiske efter den forb.... delestreg igen - den skal være der.

Du kan evt. også gå op i 'Vis' og markere "Store ikoner", og så se om det skulle hjælpe dig til at finde den forsvundne streg.

God vind!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-01-07 16:58

Jeg kørte lige et par timer tilbage (gendannelsespunkt)
Så alt er vel.......................jeg skal også altid pille og rode.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 03-01-07 19:06

e.c

Jeg forstår det sådan, at du nu har fået den "skillevæg" i din adresseliste på plads igen i OE.
Gudskelov, jeg var helt bange for, du skulle ha' dine points tilbage.

Tillykke med det! Men lad den nu ligge, hvor den ligger, prins Pilfinger!

Der er da nok af andre ting, der kan give problemer, uden at man selv behøver at lave kuk i den.

Mvh