/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvordan kommer stjernerne?
Fra : Ysseven
Vist : 590 gange
50 point
Dato : 01-01-07 20:54

Hejsa!

Jeg "genfandt" kandu.dk for nogle uger siden og fik siden lyst til at komme med et tip - og blev superbruger...

Pludselig havde jeg 3½ stjerner, men efter kort tid var de skrumpet ind. Efter et nyt tip voksede min beholdning igen - men havd får dem til at falde/hvordan holder jeg dem vedlige?

Og er der nogen "fidus" i at have dem...?

Håber på et svar, for jeg synes ikke, at jeg kan læse mig til svaret selv.

Kommentar
Fra : Justmyself

Dato : 01-01-07 20:57

vis ny en bedømmer 5 og en anden derefter 1 falder gennemsnitet jo til 3 og der kan stige og falde efter hvor mange der bedømmer og hvad de bedømmer

håber at det var svar nok

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-01-07 21:04

http://www.kandu.dk/faq.aspx#4

Citat
Hvad får jeg ud af at være medlem hos kandu.dk?

Som medlem af kandu.dk, har du mulighed for at bevæge dig rundt i hele systemet, du kan læse tips, skrive/læse spørgsmål, skrive kommentarer til spørgsmål. Du får også mulighed for at optjene ledige point. Det eneste du ikke har adgang til, er at skrive tips, skrive svar til spørgsmål, og du har heller ikke mulighed for at vinde nogle af de flotte præmier.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-01-07 21:11

Som udgangspunkt vil jeg lade stjerner være noget der ses oppe på himmelen.
Tips bliver vurderet ud fra de første 5 der bedømmer forslaget, og vurderingen beror på deres evne til at forstå spørgsmålet, og dem som kan have brug for tippet.
Læg mærke til andre tips, hvordan de bedømmes.
Man kan risikere at der er 4 der giver 5 stjerner, og en som giver 0, fordi vedkommende ikke har fattet en rygende fis af det hele.
Men sådan er vi jo så forskellige, og jeg syntes ikke du skal lægge alt for meget i denne bedømmelse, selv om du syntes det er et super tips.

Husk det gamle ordsprog: Den sidste torsk er ikke født endnu, og der kommer flere til!

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 01-01-07 21:17

Først samles en masse gas, og bum, der har du din stjerne.
Godt Nytår!
mvh halvdum

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 01-01-07 21:26

Ih, altså!

Jeg er bare nysgerrig efter at vide, hvorfor jeg får 3½ stjerner for et et tip, og de så "skrumper ind af sig selv"..?!

Mit næste tip gav 4½ stjerner, og der kan "ses" 4 lige nu. Skrumper de også ind - måske ved inaktivitet eller noget andet?

Halvdum: Vil eks. svar som dine reducere dine egne antal stjerner????

Kommentar
Fra : disken

Dato : 01-01-07 21:33

Citat
Halvdum: Vil eks. svar som dine reducere dine egne antal stjerner????

Ja, hvis du accepterer hans svar, og giver ham dumpe karakter for svaret,

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-01-07 21:36

Det er gennemsnittet af de stjerner, du har fået.

Ja du kan risikere at stjernerne (de sammenlagte) skrumper ind. Det kommer an på hvordan brugerne bedømmer dine tips eller hvis dit svar i et spørgsmål bliver accepteret, der skal man også bedømme med stjerner.

Stjernerne kan du ikke bruge til noget som helst, men der er de brugere, der går meget op i hvor mange stjerner eller point som den enkelte har.

Godt nytår

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-01-07 21:47

Ysseven du skal ikke rigtigt tage dig af de meldinger der kommer her, vi er sikkert mange der lider lidt af nytårskuller!
Så godt nytår med dig, og lad os håbe at det bliver bedre med tiden i det nye år!

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 01-01-07 21:53

Hold da op...!

Ja, nu kan jeg se, at de er skrumpet i den seneste time. Og nu skader det heldigvis ikke min glimrende tilværelse, at de skrumper...

Men jeg vidste ikke, at (eller hvordan) almindelige svar kan blive tildelt "minus-point".

Hmmm.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-01-07 21:58

Du kan da kun tale for dig selv

Citat
severino

Dato : 01-01-07 21:47

--------------------------------------------------------------------------------
Ysseven du skal ikke rigtigt tage dig af de meldinger der kommer her, vi er sikkert mange der lider lidt af nytårskuller!

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 50 point
Dato : 01-01-07 22:05

Det er kun i "tip" at det kan blive minuspoint. Det bliver så fratrukket de ledige point.

Når hvis du afslutter dette spørgsmål, så får du muligheden for at give stjerner. Hvis du giver 2 eller 1 stjerne, så får brugeren, hvis svar du accepterer halvdelen af de point, som du oprindeligt har udlovet (men du får ikke den anden halvdel retur). 3 eller flere stjerner udløser det antal point, som du har sat på højkant.

Hver gang du lukker et spørgsmål, så får du 5 ledige point retur.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-01-07 22:15

ans, jeg kan lide dit svar, endelig en afholdsmand

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-01-07 22:15

Citat
Ysseven

Dato : 01-01-07 21:53

--------------------------------------------------------------------------------
Hold da op...!

Ja, nu kan jeg se, at de er skrumpet i den seneste time. Og nu skader det heldigvis ikke min glimrende tilværelse, at de skrumper...

Men jeg vidste ikke, at (eller hvordan) almindelige svar kan blive tildelt "minus-point".

Hmmm.

Hvis det er dette tip, du tænker på, så er det ikke i skrivende stund færdigbedømt

http://www.kandu.dk/tip15321.aspx

Det samlede antal stjerner som du har, kan du se ved dit profilnavn.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-01-07 22:26

Ysseven der må være gået en kok tabt i dig, og husk at det bliver jul en gang om året, men kan også spises ved andre lejligheder.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 02-01-07 08:57

Kære ans og severino!

Jeg prøver jo bare at blive klogere - og takker for jeres pæne ord...

Jeg ville også gerne vide, hvordan jeg annullerer et spørgsmål, men kan ikke finde ud af det.

Ans, du får disse point - og severino, du får dem du burde have fået her fra mit trådløse net-spørgsmål i stedet for. Ikke fordi jeg har løst problemet, men du gjorde da et forsøg!

Godkendelse af svar
Fra : Ysseven

Dato : 02-01-07 08:59

Tak for svaret ans.

På trods af at jeg mangler den absolut indlysende besvarelse, får du 5 stjerner for dit gode forsøg på forklaring!

Godt nytår!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-01-07 09:38

Der er faktisk to stjernehimler her på Kandu.
Der er de stjerner som varierer indtil dit tip er færdigbedømt.
Og så er der de stjerner som står ud for dit navn.

Begge er ud fra samme bedømmelseskriterie / løbende % udregning.
Jo længere du har været på Kandu, des mere stabil bliver din stjernehimmel ud for dit navn.

Læg ikke for meget i de stjerner, da det er alm. brugere som bedømmer dine tip. Du kan være ud for at få top stjerne karakter for et fjolletip, mens
et rigtig godt tip dumper fordi nogen vil drille eller bare ikke forstår det du har tippet.