/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Pladsproblemer
Fra : Cartman
Vist : 689 gange
300 point
Dato : 31-12-06 14:57

Hej.
Mit C drev er på 20 GB. Jeg bruger det kun til programmer og windows. Jeg har kun 4% ledig.
Jeg kan ikke se hvad det er der bruger min plads. Jeg har checket mapperne i stifinder.
Kan nogen hjælpe?
Godt Nytår
Cartman

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 31-12-06 15:01

Har du prøvet - i Stifinder - f.eks. at så efter filer, der er større end 500MB?

Eller en anden størrelse?

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 31-12-06 15:02

først prøv at køre

http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

det er et fantastisk program til oprydning. Den fjerner kun unødigt, der ligger spredt rundt om kring. Den kan køres uden riciko.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 310 point
Dato : 31-12-06 15:09

Der skal mange programmer til at fylde 96% af 20GB, du må have en masse temp filer ligende, med EasyCleaner kan du klikke på Pladsforbrug og få vist hvad der optager pladsen og ved at klikke på Unødvendige filer, kan du få programmet til at finde og slette unødvendige filer, den kan sættes til dansk og du finder den her: http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm
Du kan også finde Empty Temp Folder og læse om denne på: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm Empty Temp Folder er langt nede på siden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-06 15:12

troldenesdhb-crapcleaner kan absolut godt fjerne mere end godt er, jeg har forsøgt og der var flere programmer som skulle geninstaleres

Kommentar
Fra : iah

Dato : 31-12-06 15:13

Du kan downloade dette program, det rydder fint op i tingene...

http://www.ccleaner.com/update/?v=1.36.430&l=1030

iah

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-06 15:17

Med CrapCleaner skal man se sig godt for inden vælger at lade programmet slette hvad den finder, CrapCleaner er for nørder, læs hvad jeg skrev ovenfor

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-12-06 15:28

Du kan hente dette program så kan de se hvilke mapper der fylder mest>

http://www.jam-software.com/freeware/freeware_treesize_gr.gif

TreeSize Free V1.7.9

http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 31-12-06 15:29

Hej Cartman, jeg kan se på et af dine gamle spørgsmål, at du har forsøgt at rippe en DVD.

Dit gamle spørgsmål:
Hej. Jeg har rippet en dvd til VCD med programmet Super DVD ripper. Det er ikke noget problem, men kan bagefter vil jeg gerne redigere VCD´én og med hvilket program. Helst et freeware.
Hilsen
Cartman

Kan det være rester fra dette, der fylder godt på din HD?
Eller kan det skyldes enorme mængder af Temp-filer og/eller Cookies?

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 31-12-06 15:29

slet nogle at de gamle gendannelsespunkter.
slet afinstalleringsfiler til updates

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-12-06 15:30

lægger sig i højre kliks menuen +

Kommentar
Fra : disken

Dato : 31-12-06 15:37

Alle disse programmer, når windows selv kan klare det.
START - ALLE PROGRAMMER - TILBEHØR - SYSTEMVÆRKTØJER - DISKOPRYDNING

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 31-12-06 15:48

disken nemlig, til en hvis grad. oprydning i reg-basen krøver et oprydningsprogram

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 31-12-06 15:55

Hvem fand.... snakker om Crapcleaner.

Læs hvad der skrives inden du rakker ned.

til Iah, du plejer at give få stjerner i de fleste tips, men at skrive det samme som andre i tråde genere dig aldrig.

Ccleaner rydder fantastisk op og virker uden bekymringer

Kommentar
Fra : iah

Dato : 31-12-06 16:42

Haløjsa troldenesdhb

Det var da et vældig nytårshumør du lægger ud med...
Citat
til Iah, du plejer at give få stjerner i de fleste tips, men at skrive det samme som andre i tråde genere dig aldrig.

Ccleaner rydder fantastisk op og virker uden bekymringer

Hvis du kunne læse, så skrev jeg faktisk:
Du kan downloade dette program, det rydder fint op i tingene...

http://www.ccleaner.com/update/?v=1.36.430&l=1030

i øvrigt, kommer det jo ikke dig ved hvor mange stjerner jeg giver et tip...

iah

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 31-12-06 17:44

der ligger en perfekt vejledning til CCleaner her:
http://www.abovergaard.dk/#/manualer/ccleaner.htm

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 01-01-07 11:05

iah, du fatter igen intet. Samme sekvens du bruger når du bedømmer tips. Du vil kun høre dig selv, og er totalt navlebeskuende.

Min kommentar ang. Ccleaner var ikke til dig. Men din evindelige selvhøjtidelighed bare ikke så fedt at høre på.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 01-01-07 12:11

Haløjsa troldenesdhb

Jeg må gentage for sidste gang: Det var da et vældig nytårshumør du lægger ud med...

Hvad med at holde dig til emnet og ikke bruge andres tråde til at nedgøre mig.
Hvis du vil det, kan du jo oprette en speciel tråd til det (som du jo i øvrigt har gjort før!)

ABSOLUT SIDSTE INDLÆG HERFRA til TROLDENesdhb

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 01-01-07 12:27

Os der blot "lytter" er interesseret i at høre, hvad løsningen på dit pladsproblem er blevet - hvis du har fået det løst.

Godkendelse af svar
Fra : Cartman

Dato : 01-01-07 16:31

Tak for svaret o.v.n.. Jeg synes dit program er det bedste Godt Nytåt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-07 22:33

Godt Nytår til dig også, og tak for point

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 01-01-07 22:57

Hej Cartman,

Som Bille1948 er jeg er også interesseret i, at høre hvad løsningen på dit problem var.
Det er altid interessant at høre, hvad pronblemet var - det er ikke nok at sige, at O.v.n.'s svar løste dit problem. Hvis der er andre, der har det samme problem - er det altid interessant at høre om problemets opståen. - Ellers bliver vi jo aldrig klogere!

Var det manglende fjernelse af temp-filer eller gamle DVD-rip filer eller andet?

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-07 23:44

Hej IBM760, ja jeg ved heller ikke hvilke af de 2 forslag, jeg kom med som blev brugt, men vil du have en uddybning, bliver du nødt til at skrive til Cartman, klik på konvoluten Skriv til Cartman: http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=20194 brugeren får ikke mail ved nye indlæg efter accept, kommer der en nærmere forklaring, så bed Cartman skrive den her, ikke svare på privat indlæg