/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan ser jeg MKV fil?
Fra : 10.Totti
Vist : 8561 gange
40 point
Dato : 28-12-06 22:14

Har en film som er i mkv fil..men jeg ka ikke se den hverken på com eller dvd

Så jeg vil gerne vide hvordan jeg kan lave den om til avi eller noget andet så jeg kan se den ??

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-12-06 22:43

Jeg vil foreslå at du installerer en codecpakke i stedet for at konvertere. Denne er lavet af professionelle, og der følger to fremragende afspillere med http://www.cccp-project.net/wiki/index.php?title=Main_Page

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 28-12-06 22:59

Det virkede

Nu skal jeg bare ha den over på en cd så jeg kan se den på tv'et

Kan du hjælpe med det? her er det min dvd kan afspille..

HDMI DVD Afspiller med kortlæser og USB - BT-DVDTT2056
Elegant design i sort/sølv med klap som gemmer alle knapperne.
Stationær DVD afspiller til hjemmet i ultraslim
Kan afspille DVD/SVCD/VCD/DVD-R/DVD+R/CD-R/ divX/Mpeg4 samt JPEG
Kortlæser til indlæsning og fremvisning af indehold af Memorykort
USB tilslutning
Dansk OSD menu samt mange andre sprog
5.1 AC3 audio
Scart udgang
Mirror front design
Slimline CD tray
Understøtter NTSC/PAL
Regionsfri (kan afspille alle regioner samt alle RCE kodefilm)
Understøtter samtlige DivX/Xvid codecs såvel fra Disc som fra USB port
Kan firmware opdateres
HDMI tilslutning

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-12-06 23:17

Den her kan vist gøre tricket. Den nyeste version som skal købes kan ihvertfald konvertere Matroska filer, og jeg tror også at den sidste gratis version af den kan VSO DivXToDVD 0.5.0 - last freeware version. Den er her, som en af de nederste http://www.klitetools.com/index.php?action=news&catid=43

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 28-12-06 23:49

Kan det desværre ikke:(

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-12-06 00:28

Her er Matroska´s egen vejledning på konvertering til DVD

http://www.matroska.org/technical/guides/dvd/index.html

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 40 point
Dato : 29-12-06 02:59

Den her er så gratis. Den eneste tror jeg. Den danske oversættelse sucks, men den virker http://www.afterdawn.com/guides/archive/avi_to_dvd_avi2dvd.cfm

Følg vejledningen, lav indstillingerne, luk ned for alle unødvendige programmer (på nær sikkerhed selvfølgelig) deaktiver pauseskærmen og lad den køre natten over. Brænd ISO filen. Så skulle det virke.

Godkendelse af svar
Fra : 10.Totti

Dato : 03-01-07 23:54

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-01-07 01:30

Godt det lykkedes for dig .