/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Betalt udlandsgæld i år?
Fra : Dynamitleo
Vist : 681 gange
60 point
Dato : 26-12-06 15:56

Jeg står med en økonomiopgave, hvor jeg skal finde nogle friske tal for hvor meget af udlandsgælden der er blevet betalt af på i år. Trods en del søgning har jeg ikke kunne finde noget. Så er der nogle der vil hælpe mig med at finde en kilde til følgende opgave?:

"hvordan har betalingsbalanceoverskuddet påvirket udlandsgælden i år?"

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-12-06 15:59

Har du søgt her?
http://www.dst.dk/

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-12-06 16:05
Kommentar
Fra : Dynamitleo

Dato : 26-12-06 16:16

Tak for de gode svar, men dst er for mit vedkommende fuldstændig uoverskuelig. Hvor skal man starte henne, for at finde de simple tal, søgning giver uendelig svar.

Tænkte på om ikke der fandtes en avisartikel, har søgt lidt på berlinske.dk og politiken.dk uden held.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-06 16:29

Du kan IKKE i en opgave blot henvise til en tilfældig artikel i et dagblad......

Brug DST - det kan du stole på - og det ser meget bedre ud i en opgave

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-12-06 16:33

Næste problem bliver så at du ikke finder meget allerede fra i år....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-12-06 17:01

I mit andet link finder du økonomiske tal fra august 2006.
En pdf fil på næsten 200 sider.
Nyere data finder vi nok ikke.
Hvis du ikke kan finde rundt i dst så tillader jeg mig at tvivle på
dine evner til at løse opgaven.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 18-02-07 14:23

12. måned 2006 er nok det nyeste

Men spørgsmålet er lidt sjovt formuleret, for vores udenlandsgæld er faktisk væk.
Det er kun statsgælden, der er tilbage.

Aldrig mere oliekrise og Anker Jørgensen i samspil, uha....

http://www.dst.dk/Statistik/seneste/natregogbop/BetalingsbHov.aspx