/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Hvorfor???
Fra : zikki
Vist : 710 gange
10 point
Dato : 07-01-03 13:12

Hejsa alle,sammen jeg har et 52 L akvarium, med ca 25 fisk.
men mine fisk vil ikke yngle?

bevoksningen er rimelig tæt..pumpe fungere fint og jeg renser det ca hver 14 dag.

Jeg har også et problem med nogle alger af en slags.. de sætter sig på mine planter og mit slot. (ligner duske)

Vil blive meget glad.. hvis nogle kunne hjælpe mig..

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 07-01-03 15:03

Hej zikki

Jeg ved ikke om det kan bruges men du kan jo lige kigge på det

http://www.1klik.dk/familie/pets/021199_002.asp

http://www.dyrebrevkassen.dk/html/spoerg/frmsp.html?svandr1.html&2

Med venlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 07-01-03 15:08

Hvis du nu havde skrevet: "Mine fisk vil ikke yngle" istedet for "Hvorfor???" så kunne det være der kom nogen flere og hjalp

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 07-01-03 15:10

bare en ide

Accepteret svar
Fra : Babe2009

Modtaget 10 point
Dato : 07-01-03 15:16

hejsa..... en af de helt store ting er hvis der er for mange fisk i dit akvarium......

det kan også godt være at de yngler, men hvis du har store fisk i dit akvarium og dine unger ikk akn gemme sig bliver de for det meste spist inden man når at se dem...

men tror du enten skal af med nogle af fiskene... eller ha et større akvarium...!

Annette

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 07-01-03 16:04

Fortæl lige hvad det er for fisk du har. Nogle fisk føder levende unger, andre lægger æg. Nogle er lette til få yngel af andre er svære eller meget svære.
Det er nu også mange fisk i et så lille akvarie.

M.v.h. - Frank

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 13-01-03 22:59

Hej
Hvis du ikke har fået løst problemet/fået svar på spørgsmålet ville det være fint hvis du kunne deltage i dit eget spørgsmål, og skrive det.
Har du fået løst dit problem, så tag lige og luk det ved at acceptere svaret, eller tryk på "accepter som svar" over den kommentar som løste dit problem, eller var bedst medvirkende til dette.

Der er personer der sidder og går gamle spørgsmål igennem, og når der ikke er accepteret et svar, så spilder disse personer sin tid hvis du ikke har et problem mere

Kommentar
Fra : banankage

Dato : 14-01-03 13:58

hejsa Jeg vil give uffe helt ret...

Godkendelse af svar
Fra : zikki

Dato : 14-01-03 21:20

Tak for svaret Babe2009.

Kommentar
Fra : markhansen

Dato : 15-04-03 14:48

hej grunden til du har alger er for meget lys fra dine rør du skal købe et tænd/sluk ur og sørge for fiskene ikke for mere end max 11 timers lys ,så undgår du algerne,sæt din bestand af fiks ned til det halve

hilsen mark