/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvilken antivirus virker grati
Fra : lham
Vist : 683 gange
100 point
Dato : 24-12-06 10:25

Har haft en AVG gratis ,men uden uden mulghed for at få regelmæssige opdatareringer Nu er jeg blevet anbefalet en AVAST gratis version og her er jeg lige så meget på den .
Avast databasen er opdateret i JUNI !!!!! og jeg og andre kan ikke finde ud af om den bare står og tester i fortiden uden relevans.

Anbefal mig ikke AGV -der den erfter sidende forfalder gratis princippet i 2007

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-12-06 10:29

http://www.download.com/Active-Security-Monitor/3000-2092-10545561.html?part=dl-AOLActiveSec&subj=dl&tag=button det gør den her med garanti

fravælg toolbaren den er ikke til nogen nytte.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-12-06 10:32

http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/index.adp? måske mere overskueligt her

den er "powered by kaspersky" og bedre vil jeg nu påstå du ikke kan få det når det skal være gratis - den er i top !

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-12-06 10:33

Trend Micro Pccillin bruger jeg. Napper det hele.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-06 10:40

Mystisk med AVG
Jeg har gennem de sidste par år brugt AVG uden problemer med (daglige!) opdateringer.

Har du brugt/opdateret til seneste version 7.5 ?

http://free.grisoft.com/freeweb.php/doc/2/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 24-12-06 10:42

Hej lham

Bladet "Komputer for alle" har for nyligt lavet en test af gratis antivirus programmer og der ble "Avast" en klar vinder, derfor gik jeg ind på www.virusfri.dk og downloade avast nu får jeg opdateret virusdatabasen hver dag.
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : leob

Dato : 24-12-06 10:48

Du kan gdt fortsætte med AVG i gratis udgaven. Den fik også en fin omtale - det var udseendet, Kfa var utilfredse med.
AVG har skrevet, at de holder op med at være gratis fra januar, men hvis du
går ind på http://free.grisoft.com/doc/1 kan du downloade den nye gratis AVG. Den ligner den gamle
leob

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-06 10:49

Ps. Læs om installation/reinstallation her: http://free.grisoft.com/doc/5465/lng/us/tpl/v5

Det er altid sikrest at fjerne den 'oprindelige' installation i fejlsikret tilstand (= ...tryk F8 ved opstart af computeren FØR windows indlæses).

..og evt. rense registreringsdatabasen med f.eks. TweakNow RegCleaner Std. før en geninstallation:

http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html (..brug den gratisk version: http://www.download.com/TweakNow-RegCleaner-Standard/3000-2094_4-10616938.html )

1.) Installér og start programmet.
2.) Vælg 'Scan Now'.
3.) Klik på 'View details' ud for 'Safe to delete'.
4.) Vælg i menuen øverst : 'Delete'.
5.) Afslut/Luk programmet.
6.) Genstart computeren.

Derefter geninstallerer du AVG

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-12-06 11:32

tjahhh active virus shield er ikke blot usædvanlig god - men beskytter mod spyware osv samtidig i realtime - så hvorfor hænge sig fast i noget man bare er vant til ????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-12-06 12:02

En sjælden gang holder jeg med Miritdk for jeg bruger også ........... ActiveVirusShield

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-12-06 12:50

også jeg holder med miritdk
Har selv brugt AVG og sågar også Avast og begge er gode men AVS finder mere end de 2 andre. Jeg har for nyligt hjulpet en arbejdskollega med at rense en bærbar der var godt og grueligt befængt og der var det helt klart Active Virus Shield der var bedst. Jeg måtte dog have sti_s herindefra til hjælp da han nu engang er bedre end alle Antivirus programmer tilsammen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-06 14:36

Så lad mig benytte lejligheden hér, til at ønske jer en glædelig jul

...også til stl_s, miritdk, e.c, Fijala ...samt alle I andre kandu'er

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-12-06 15:01

Tak Molo........................hvor er gaverne.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-06 15:09

e.c -> I år gi'r jeg ikke
Jeg modtager kun!

..altså; alt andet end virus

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-12-06 15:26

Jeg vil også sige til alle og undskylder selvfølgelig lham for at jeg bruger dette spørgsmål til det.

Kan i alle nu have en god aften og få lidt ondt i maven for så bagefter at spæne rundt om træet og skabe ny appetit.

Mern pas på med at gå ud i kulden bagefeter, så kunne det jo være at man kunne redde sig en VIRUS

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-12-06 15:41

Snak om antivirus kan hurtigt blive næsten en "religionskrig". Har man været godt tilfreds med et mærke igennem lang tid, så holder man ved det, og anbefaler det gerne til andre. Både AVG og Avast er "habile" antivirus, som altid kan anbefales, og som vil gøre det godt i det daglige.

Jeg mener dog at to andre skiller sig ud, mht beskyttelsesevne. Det ene er AOL, som allerede har været nævnt, og så det gratis Avira http://www.free-av.com/antivirus/allinonen.html Hvilket man vælger er næsten underordnet, da begge er så gode, at man faktisk ikke en gang kan købe noget der er bedre.

Komputer for alle`s såkaldte "test" må man altså ikke lægge for meget i. Der er slet ikke focuseret på hvor godt programmerne beskytter. Seriøse tests finder man her http://www.av-comparatives.org/ Klik på "Comparatives" for at se de forskellige tests. Her ses at Kaspersky(AOL) og Avira ligger i top. Avast ca i midten af feltet, og AVG er "bundskraber". Testeren bemærker dog at alle antivirus som har fået en klassificering, er værd at bruge, så ingen skal fortvivle .

Må i allesammen få en rigtigt glædelig, hyggelig, og også "virusfri" jul .

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 25-12-06 10:18

Jeg er ikke computernørt..men har AVG free installeret og kan godt modtage opdateringer, hver dag..Det er rigtigt at der sker noget indenfor AVG til nytår, men jeg har fundet ud af at der er et AVG free 7,5 der stadig er gratis..