/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Forvirret angående Vista...
Fra : Jesper84
Vist : 604 gange
100 point
Dato : 23-12-06 03:48

Jeg vil gerne købe Windows Vista, men når jeg går ind på edbpriser og skriver windows vista kommer der 97 resultater.

Se her: http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=179&Parent=6&Sort=&Gallery=&Producent=360&Rating=&Max=&Soegeord=windows+vista&Equal4=&Equal190=&Equal215=&Submit.x=0&Submit.y=0

Der er nogle af dem der kun koster lidt over 200 kroner. Og så er der nogle der koster over 4000 kroner!!!!

Hvad for jeg ud af at give så mange flere penge for det? Hvad er forskellen på dem?

Da jeg købte 98 og XP kan jeg huske at jeg sørgede for at det skulle være den proffesionelle, er det den der i dag hedder business? Hvad er OEM så for noget? Jeg har hørt at man kan få en version KUN med CD'en og ikke bruger-vejledning og alt muligt andet skrammel til som der alligevel bare ryger i skraldespanden...Hvad hedder den version?

Findes der evt. et link der udspicificerer forskellen på de 96 forskellige versioner der findes?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-12-06 07:30

Der er 5 udgaver af Vista:

http://www.microsoft.com/danmark/windowsvista/info/default.mspx

OEM bliver leveret med en ny pc og kan være en af de 5...

God Jul

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-12-06 08:35
Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-12-06 11:32

OEM er en udgave der bliver leveret med en hardware - det behøver ikke være en PC,
men kan være en MUS.

Du behøver ikke købe dig fattig for at få den til at virke, kan du køre en almindelig Xp,
kan du også køre en Vista, men måske ikke så hurtig som hvis du har mindste kravene.
Har selv prøvet Vista med kun 128 Mb ram og det kørte fint.

Der er forskel på om du har en 32 Bits processor eller 64 Bits.
Men Vista fåés til begge.
Ihvert tilfælde den engelske udgave.

Angående http://reviews.cnet.com/4520-3672_7-6671810.html
kunne den ikke se at jeg kørte med en Vista, og den tjekker ''kun'' om du har
en 64 Bits processor og rigelig med ram.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-06 13:18

På Vista DVD er der alle versioner. Du gårt ind og vælger hvilken version du vil installere. Sådan virker det hos mig.

Og som disken siger så er der en 32 og en 64 Bit version

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-12-06 13:44

Inden du køber.
Kan din comp følge med Vista.
Har du drivere til alt dit grej som skal tilsluttes.
Kan dine programmer køre under Vista.

Vista har en del drivere med i lommen...................til nyere grej.

Advarsel - pas på de mails som cirkulerer om hentning af Vista og office 2007 - det er snavs.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-06 13:55

Drivere til nyere grej og også ældre. Jeg har i lang tid søgt efter en driver til mit tv kort uden held. Så installerede jeg Vista og pludselig virkede det

Kommentar
Fra : Jesper84

Dato : 23-12-06 17:56

Jeg kører en beta version af vista lige nu, så jeg burde kunne køre den fulde version også. Jeg har en alm 32 bit prosessor, Intel Pentium 4, 2,6 GHz, 1 GB Ram...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-12-06 18:00

Fijala___
Hvor mange har du på din Dvd - min har 7 udgaver.

e.c____ troede ikke de blev sendt ud med mail.
Medmindre man ville gøre andre en tjeneste.
Den jeg har, kommer direkte fra MS, så der kan ikke være pillet ved.

Men har du en 64 Bits processor, går du ikke helt galt af denne,
og prisen er enda til at forstå.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255979

Har prøvet alle udgaverne, og kan ikke lige få fat i den STORE/lille
forskel, men den er der helt sikkert.
Ville tænke at der er samme forskel, som en almindelig Xp / pro/ corp/
men bare med det nye design.
Personligt, ville jeg vente, med at skifte det ''gamle'' ud.

GO
Jul herfra til alle.

Kommentar
Fra : Jesper84

Dato : 23-12-06 18:03

Hvad er dette her?: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=258064

Hvorfor er den så billig?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-12-06 20:59

På min version er der også 7 forskellige og min pc er en P4 2,2 m. 1 GB ram (har lige opgraderet fra 512 og det kunne virkelig mærkes specielt i Vista) )og den kører super fint med Vista Buisness. Dedt var den version der blev foreslået da jeg kørte guiden. Grafikkort er et Geforce FX 5900XT m. 128 DDR 2 ram og et NOName 1,3 MP webkcam som dog skal have lidt hjælp fir at komme til at virke når Vista vil tage over. Vista tror det er et helt andet camera og installerer en Bison driver som overhovedet ikke virker dertil.

Jeg har andre pc men har endnu ikke afprøvet med Vista.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-12-06 22:07

Citat
Hvad er dette her?: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=258064

Hvorfor er den så billig?

Tror det er SPECIEL - licens, til en af dem ALLE, har en, - der
kaldes STARTER, går ud fra der er en opgradering af en
''EKSISTERENDE LICENS'' den virker bare ikke, selvom det hele er lovligt.

Har forsøgt at TALE/ SNAKKE med MS i forbindelse med aktivering
af en SIMPEL XP HOME sp 1.

Og damen KENDTE INTET til en DK udgave, eller for den sags skyld andet,
der har NOGET med XP/ VISTA.

Hun vidste ikke engang, at den skulle aktiveres.

Men prøv på 44890111 og håb på den er ÆGTE_
opgraderingen ELLER EJ.

Og ALT dette kan/ kunne du have hentet fra MS´s hjemmeside.
Til evaludering___ men nogle tager HELE skridtet, OG SÅ FÅR DU LUS.

Hvis det overhodet virker

Gider IKK mere Vista, da det efter min mening er spild af penge
og din PC bliver ikke hurtigere,
da der er ENDNU mere der skal være i START.

Har prøvet mange udgaver, men er tilbøjelig, til at g tilbage til en
GAMMEL XP home sp1, den står i det midste ikke og lytter
for meget MED i åbne porte og andet skidt.
Og så er den så nem at vedligeholde.

Men som sagt, et spørgsmål om ??? du vil være den første i skolen
der har det sidste NYE-----kan ikke betale sig-

Tilbage til gammelt skidt, det VED man hvor man har henne.
Kendte fejl og mangler.

Men Pøj/Pøj med det.