/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Overførsel af billeder
Fra : Katka
Vist : 537 gange
100 point
Dato : 21-12-06 20:47

Jeg har købt en ekstra harddisk og overført mine digitale billeder på den. Nu vil jeg overføre dem på min nye pc Windows XP. Men kan ikke, hvordan gør jeg, den er installeret? Den hedder
My Book Essential Edition.

Med håb Katka

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-12-06 20:58

Citat
Jeg har købt en ekstra harddisk og overført mine digitale billeder på den

Kan du se den under___
START-DENNE KOMPUTER-ADMINISTRER-DISKHÅNDTERING_______??
Ellers gå op i menuén HANDLING, og opdater.

Og du havde vel formateret den først, ellers er det en OMMER.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-12-06 21:15

Du sætter den til din computers USB forbindelse, og åbner "denne computer" så kan du se den optræder som et drev
Så dobbeltklikker du på drevet, og kan makere alle billederne, højreklikke på en af dem, og kopiere dem.
Så højreklikker du på din computers "billeder" og vælger sæt ind.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-12-06 23:54

Hvis det er programmet du har installeret på den anden disk og vil flytte hele programmet....

Forget it

Så skal det installeres påny og billederne importeres.....

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 22-12-06 00:38

Jeg har været rigtig uheldig. Formaterede den nye disk som "disken" sagde og alle billederne
forsvandt .Så prøvede jeg igen at overføre billederne fra den gl. pc med W. 98, og nu bliver den
nye nye disk ikke akcepteret på den gamle pc selv om driveren til w.98 er downloaded og ligger der. Hvad skal jeg dog gøre?

Hulk Katka

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-06 01:48

Er det fra den nye PC du har formateret ? Du har sikkert formateret til NTFS som Windows 98 ikke kan håndtere, du skulle have formateret som FAT, det ligner en ommer

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 22-12-06 08:11

Snak med www.diskhelp.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-06 10:46

Filer på en NTSC formateret harddisk kan reddes/genskabes med programmet : Recover My Files

http://www.recovermyfiles.com/

På denne side finder du flere programmer til formålet: http://format-recovery.qarchive.org/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-06 10:49

Ps. VIGTIGT: Du skal IKKE installere programmet/-erne på den formaterede disk, men f.eks. på samme disk som du har Windows XP liggende på. Derefter kan du forsøge et data-recovery på den formaterede disk.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 22-12-06 11:41

Hvorfor skulle jeg formatere den nye eksterne harddisk. Jeg vidste ikke at der var softvare i den,
det er "disken " jeg spørger? Men min gamle PC med windows 98 vil ihvertfald ikke have noget
med den nye eksterne harddisk at gøre nu. Før ville den dog installere driver og overføre billeder.
Det værste er at jeg en af dagene ikke kan komme på nettet med den gamle, fordi aftalerne er sagt op.Jeg må kigge på alle de gode råd jeg har fået og se om jeg kan finde ud af det.

Hilsen til alle fra Katka

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-06 12:34

Hvis ikke du har formateret den? (Det er vi vist flere som har fået forståelsen af du har?)

..så er der skam 'håb' endnu

Hvorledes er din disk sat op mht. Master/Slave konfiguration.

Internt installerede harddiske skal opdeles i master/slave par på hver kontroller. Dette stilles med mogle 'lus' (små sorte lakridser) monteret på 2 benede stik bagpå selv harddiskene/CD-ROM/DVD drevene.
Citat
Hardisk jumpere :

Controller 1 (fladkabel 1) enhed 1 = Master = c:
Controller 1 (fladkabel 1) enhed 2 = Slave = d:

..eller :

Controller 1 (fladkabel 1) enhed 1 = Master = c:
Controller 2 (fladkabel 2) enhed 2 = Master = d:

...eller :

Controller 1 (fladkabel 1) enhed 1 = Master = c:
Controller 1 (fladkabel 1) enhed 2 = Slave = d:
Controller 2 (fladkabel 2) enhed 3 = Master = e:

...eller :

Controller 1 (fladkabel 1) enhed 1 = Master = c:
Controller 2 (fladkabel 2) enhed 2 = Master = d:
Controller 2 (fladkabel 2) enhed 3 = Slave = e:

...eller :

Controller 1 (fladkabel 1) enhed 1 = Master = c:
Controller 1 (fladkabel 1) enhed 2 = Slave = d:
Controller 2 (fladkabel 2) enhed 3 = Master = e:
Controller 2 (fladkabel 2) enhed 4 = Slave = f:

Hvis din harddisk er tilsluttet externt vha. en harddiskcase og USB porten skal disken være Master.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-06 13:44

Jeg går ud fra Katka mener denne: http://www.dataworld.dk/index.php?sideid=shop&vare=2405 hvorfor kommer i med kommentarer om programmer og indbyggede/tilsluttede diske

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-06 14:07

Denne skulle kunne restore en raid-formateret disk

http://www.downloadjunction.com/product/software/106893/index.html

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-06 15:29

o.v.n. -> Jeg havde forstået det 'anderledes', nemlig sådan:

1.) En disk med billeder skal kopieres til en computer med XP.

2.) Disken kunne ikke findes/genkendes og man blev bedt om en formatering og denne blev udført.

Derfor henviste jeg til programmer som evt. kunne redde de slettede/formaterede data.

Hvis problemet er; at billederne STADIG ligger på Win98 computeren, men at de ikke kan kopieres over på det 'nye' externe drev efter formateringen til NTFS?

Så er løsningen da; at sætte det externe drev til XP maskinen, højreklikke på drevet i stifinder, i menuen vælge: formater ...og så bede om at det skal formateres i FAT 32 filsystemet. Derefter kan det sættes til WIN98 maskinen. Billederne kopieres over. Sættes til XP'eren igen og så kopieres over uden probs.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-06 15:46

Citat
Jeg har købt en ekstra harddisk og overført mine digitale billeder på den

Billederne ligger vel allerede på den oprindelige RAIDformaterede disk - der nu er blevet formateret i et andet format......

Eller hvad.....

Er du med endnu "katka"

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-06 15:51

Nemlig molokyle, du kan jo godt jeg har forstået spørgsmålet sådan
Citat
Hvis problemet er; at billederne STADIG ligger på Win98 computeren, men at de ikke kan kopieres over på det 'nye' externe drev efter formateringen til NTFS?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-06 15:58

Vi er gode til at gætte

Nu mangler vi kun den rigtige løsning.....

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 22-12-06 20:26

Ja molokyle billederne ligger stadig på den gl. PC med windows 98.. Det er den som o.v.n har angivet www. adr. på. Filsystemet er NTFS men det er vel indbygget i den. Sådan har det vel været hele tiden. Jeg har kigget på egenskaberne. Jeg kan ikke engelsk nok til at finde ud af
hvad jeg skal downloade af div drivers osv. Aner simpelhen ikke hvad jeg skal nu. Den gamle
pc vil ikke ha noget at gøre med den nye eksterne harddisk så jeg kan ikke få overført mine billeder

ØV ØV

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-06 21:37

Det er sandsynligvis som jeg skrev igår, Windows 98 kan ikke håndtere NTFS, gør som molokyle foreslår, sæt din disk til din XP computer og formater den, vælg denne gang FAT32 så kan du bruge den sammen med Windows 98

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-06 21:38

Der er noget der ikke stemmer.....

Den gamle pc kører med win 98
Der kan IKKE være NTFS filsystem på ?????

Hvad er der på den externe - er den tom - formateret eller hvad

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-12-06 21:43

Du skal sandsynligvis bruge denne driver til din Windows 98 SE: http://support.wdc.com/download/?cxml=n&pid=18&swid=38

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 22-12-06 22:41

refi den er formateret og gennegået for fejl, der var et link til det som jeg gennemførte idag.
Den er klar til at overføre billeder på, bortset fra at det ikke kan lade sig gøre. Men hvorfor
kunne den igår? Og driveren ligger på PC en med W.98 og det virkede igår.

Hilsen Katka

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 22-12-06 22:44

hej o.v.n. det er den driver jeg har downloaded, som ligger på PCen

Hilsen Katka

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-06 23:04

Glem nu lige alle de der drivere

Ligger dine billeder på den maskine med win98 ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-06 23:07

Og det har du så sagt de gør....

Den kan IKKE være NTFS formateret

Så du må kunne se dine billeder på den maskine hvor de ligger...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-12-06 23:10

Den externe skal bare formateres af den gamle pc - så bliver den automatisk FAT32 - og så kan du flytte billederne..

Derefter kan den læses af både win98 og XP

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-06 23:35

Er der overhovedet oprettet en partition på den 'nye' externe disk?
...eller røg den ud med badevandet i et 'forsøg' på at formatere disken?

I så fald skal du først oprette en primær DOS partition på disken før den kan formateres igen.

FDISK: http://www.wintip.dk/guides/fdisk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-12-06 01:14

Hvis den er formateret er der jo også en partition på den.
Er det ikke bare sådan at du kan overføre de billeder med en USB-pen?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Katka

Dato : 23-12-06 17:52

Jeg opgiver, det er alt for avanceret til at jeg kan klare det.
Prøver med et nyt spørgsmål.
Tak for alle jeres forsøg

Hilsen Katka

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-12-06 18:34

Citat
Jeg har købt en ekstra harddisk og overført mine digitale billeder på den. Nu vil jeg overføre dem på min nye pc Windows XP. Men kan ikke, hvordan gør jeg, den er installeret? Den hedder
My Book Essential Edition.

http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=219
Den er på MANGE GB, og har du ikke Service Pack 2 kan du garanteret IKKE finde den.
ELLER USB 2.

Intet står der om en Win 98/ FAT.
Men at du har købt en en extra disk, og er den NY, skal den formateres før den kan bruges.
Er dine billeder og andet røget sig en tur, så prøv dette, eller smid en PM.
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm