/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Glædelig jul!
Fra : Camillasmoster
Vist : 1827 gange
100 point
Dato : 20-12-06 23:28

Hejsa

Jeg vil benytte denne lejlighed til at sige:

Glædelig jul og godt nytår!

Hvis nogle har lyst til at fortælle om glæder og sorger ved julen og nytåret, traditioner, irritationer, hygge/uhygge, skal de være så welkommen da!

Ingen slagsmål, svinen til mv. - men en tråd, hvor man kan lufte sit julehjerte stille og roligt - gerne med masser af humor.

Med empati - det er ikke alle der synes, at julen er en god højtid.

Men et lille smil er godt for alle!

Mostermandel

Kommentar
Fra : thecool-boy

Dato : 20-12-06 23:33

hey god jul og godt nytår/tuborg til alle det er en nice tid vi går i møde ...........nogle der har fået julegaver på forhånd altså før jul..
hvad skal vi skrive om det er jo en nice tid og jeg elsker livet konstant i denne tid så godt så...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-12-06 00:00

Dét lyder jo bare cool!

Skønt!

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 21-12-06 00:06

hejsa allesammen

jeg vil da også gerne ønske alle en glædelig jul og et godt nytår. vi skal samles hele familien , med mænd, koner og børn hos vores far ude på landet på en bondegård og så skal vi have en nabo med som ellers ville sidde alene og en kollega som også skulle sidde alene og det kan vi ikke have så dem tager vi med som man siger " hvor der er hjerterum er der også husrum " , det eneste der mangler er SNE det ville være prikken over i´et.
mange julehilsner fra chicapigen

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 21-12-06 00:07

jeg glemte at alle vores hunde skal selvfølgelig også med, så der bliver 6 stk store dejlige hunde der skal rende med rundt om juletræet.

hilsen chicapigen

Accepteret svar
Fra : sabelfisk

Modtaget 110 point
Dato : 21-12-06 00:15

stakkels lille mig skal læse til eksamen her i julen... det er hårdt når man kan høre sin familie hygge.... heldigvis er det bare så dejligt bare jeg kan få lov at høre dem.. for når man er en fattig studerende i københavn med familien på bornholm er det ikke så tit man lige triller forbi... derfor er jeg alligevel en smule lykkelig..

Kærlighed til alle... smil i jeres hjerter.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-12-06 00:15

hvis jeg ikke må slås og svine til vil jeg ikke være med

på forhånd rigtig glædelig jul retur til dig hanne

chicapigen - det lyder ret morsomt med vovserne - jeg har i hvertfald dannet mig et sjovt billede ... ingen problemer der med at nå rundt om træet

nat til natteravnene herfra

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-12-06 04:46

Uha, 6 store hunde - så er det da den med "Så' det jul igen og så' det jul igen.............ud og ind af alle stuerne med hundene lige i hælene eller omvendt eller i en skøn blanding

sabelfisk - bette pus - godt, at du kan nyde lyden af familien! Det er noget af det bedste, der findes - lyden af liv og glæde!

miritdk - husk, at det er kun jul én gang om året - alle andre dage tér du dig jo, som du plejer

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 21-12-06 04:59

Vi er 4 søstre, der efter vores fars død skiftedes til at holde jul, da vores mor ikke længere havde lyst

Meeen nu er vores børn jo blevet voksne, har sågar selv fået børn, så det begyndte at blive en anelse uoverskueligt

I år vil vi så begynde at lave vores helt egen juletradition hver for sig, kun med egen familie, altså børn og børnebørn

Og vores mor, ja hun må jo så gå på skift

Den gamle tradition bibeholder vi, blot som en julefrokost 2. juledag

Jeg glæder mig helt vildt

En glædelig jul og et godt nytår til dig osse Camillasmoster

Må du få mange klejner

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 21-12-06 08:36

ok, en anelse sne er acceptabelt for os herude på landet, meen så er det det.

her er vi klar til mødet med den store julemand, hvis han skulle komme forbi.
desværre kommer mine bio-unger ikke, men et stik. bonus er da i sigte.

jeg har en stille drøm om et par unger juleaften, men desværre vil ungernes forældre fejre hjemme, og manden her i huset har det lige sådan.
men så går det løs 1.juledag med pakkeleg osv.

men lad det blive en ægte hjerternes fest - hvadkanjeggørefordig - i stedet for gaver, som flår håret af folk økonomisk. gavekort på : vinduespudsning, køretur i det blå, buket af de første anemoner, passe unger, to nybagte franskbrød, osv.

lad os sprede glæde for hinanden....

aase

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 21-12-06 11:02

Julen er en mærkelig fisk.
Men jeg kan da hilse fra Colerado og sige at det sner vildt !
ca 30cm ligger der nu,efter 5-6timer.
Og de elsker den danske jul, så flæskestegen kommer på bordet i store mængder .

Nytår er kedeligt, fyrværkeri er forbudt

Kommentar
Fra : farai

Dato : 21-12-06 11:36

hej camillasmoster
dette er vedrørende empati for hjemløse i København (der er vist ca. 6000)

"Indre By: Juleaften kl. 18-21 inviterer Café Sommersko ,Kronprinsensgade 6, i samarbejde med Kapernaumskirken, Nørrebro, til juleaften for Københavns hjemløse.

Har man lyst til at sponsore en julegave i form af varmt tøj, opfordres man til i løbet af juledagene at kigge forbi Café Sommersko med en indpakket gave; gaver kan afleveres i baren."

Så kan man også slippe af med alt det hjemmestrikkede!
god jul

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-12-06 12:04

farai - alletiders initiativ!

Jeg bor desværre laangt derfra, men jeg vil så sende en varm tanke istedet.

"Hanne, hun kan bare strikke"

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-12-06 13:41

God Jul til dig også.

Og så er der kun et År igen, til næste.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 21-12-06 15:26

Ja, jeg er bare super-klar.

I år holder vi jul herhjemme, 3 børn, min mor og min ene storebror og så min mand og jeg.

For 35. gang skal vi have hakkebøffer af blandet kalv og gris. Dét er vores traditionelle julemad, som ingen af os kan undvære. Børnene elsker det og oldemor (da hun stadig levede) kunne tygge det med hendes forlorne tænder. Og det bedste er, at man ikke behøver bekymre sig om blød svær.

Glædelig jul til Moster og alle Jer andre.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-12-06 16:27

Glædelig jul til jer allesammen, så har jeg vist ikke glemt nogen

Vi fem skal for første gang i flere år ikke holde jul hjemme, men hos min bror sammen med hans søn og vores forældre, det bliver garanteret hyggeligt. Og kender jeg min bror ret, vil han igen insisterer på at vi synger - idag er det Jesus fødselsdag hurra hurra hurraaaa,- og min far vil brumme, for det er da ikke en julesang

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-12-06 17:00

Tak disken! - ja....

KarenD - Hakkebøffer jammen jammen???

Heller ikke ris á la mande?

Nordsted1 - Din bror lyder frisk! hi hi - I synger vel også alle de andre?

Jeg er spændt på, om vi skal synge!

Men jeg skal i kirke! Så får jeg da sunget dér.

Hvert år (og på alle andre tider) kikker vi også til min lillebror og mormor og morfar på kirkegårdene - sætter lys og blomster - juletulipaner og min mors flotte hjemmelavede krans.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-12-06 20:04

Camillasmoster, jow selvfølgelig skal vi da oss synge alle de andre sange, dvs vi vælger en sang hver, den yngste begynder.

Min bror ER skam en frisk fyr, måske lidt for frisk syntes min mor det ene år. Det var kun mine forældre, min bror og hans søn der fejrede jul sammen det ene år. Min bror syntes der skulle ske bare lidt, så han havde hjemmefra skoldet en håndfuld mandler, og lagt dem forskellige steder i menuen, da min far fandt den første mandel i sovsen, undrede han sig lidt, men mor dog osv, men min mor er begyndt at blive lidt glemsom, så der blev ikke snakket mere om den, men da der så også begyndte at dukke mandler op i kartofler/rødkål og hvad der ellers var på bordet, begyndte min mor altså også at undre sig, stakkels mor ti hi, så brød min nivø sammen af grin, og de "unge" måtte tilstå...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-12-06 20:55

Herligt! Det kunne jeg sq osse finde på!

Apropos at tage fusen på andre:

Hver jul, uden undtagelse drager mine forældre af sted til min moster og onkel, kusine og fætter i Thyborøn. Jeg er altid med (der var lige en smutter, da jeg var ovre på djævleøen hos min daværende kærestes store familie).

Vi spiller altid pakkespil efter julefrokosten.
Jagten er dermed gået ind, og alle vil have de største og flotteste pakker.

Så jeg havde pakket nogle bagekartofler ind i en skotøjsæske, flot papir og bånd i lange baner, glimmer og je' ska' gi' dig!

Og selvfølgelig! Især de "voksne" mænd.

Henne i det ene hjørne af skotøjsæsken lå "tingen", som oprindeligt var pakken.....

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 21-12-06 23:56

Takker

Jeg skal hjem til min mor juleaften, kun os to. Men det skal nok blive hyggeligt, i kirke klokken 3 og hjem julehygge bagefter

Ja, sne ser det ikke ud til at vi får, det må vi jo tænke os til

Glædelig jul til jer alle

- Anden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-06 06:41

Hér må jeg altså lige indskyde en 'negativ' kommentar!

Jeg finder det decideret 'ulækkert', når en yuppie-café som Sommersko slår reklameplat på de hjemløse. De er nemlig ikke velkommen dér resten af året og har iøvrigt slet ikke råd til at komme sådanne steder.

I sommers var der flere Caféer som slog sig op på en kop gratis kaffe til en hjemløs. Lige så 'ulækkert'.

Vi som til dagligt arbejder blandt de gadehjemløse i København (ca. 500, de 5.000 andre bor på herberger el. 'til låns') har svært ved at se et sådant arrangement hjælper med andet end en forventet positiv omtale af Caféen. Denne skal IKKE komme herfra!

Det var 'gylpet' for denne omgang, men jeg vil da gerne benytte lejligheden til at ønske alle jer andre en god jul og et godt nytår herfra lorteøen Ama'r.

</FRIVILLIG SOCIALARBEJDER>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-06 06:47

Ps. Vil man hjælpe en hjemløs?

Så er der muligheder her:

1.) http://www.kofoedsskole.dk/

2.) http://www.kirkenskorshaer.dk/

3.) http://www.udenfor.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-06 06:58

Pps. Er man juleløs?

Så ses vi i 'Den Grå Hal' på Christianinia

..og lige et link mere: http://www.husforbi.dk/

..og lidt information:
Citat
Familie- og Arbejdsmarkedsudvalget har netop givet økonomisk støtte til en række julearrangementer. På mødet onsdag aften blev der uddelt næsten 300.000 kr. til ca. 30 forskellige julearrangementer.

Hjælpen bliver hvert år givet til institutioner, boformer, organisationer, grupper og foreninger, som afholder julearrangementer. Der indkom i år 30 ansøgninger, og alle har fået støtte. - Der er mange mennesker, der ikke har nogen at dele julen med eller ikke har ressourcer til at gøre noget. Det er flot og prisværdigt når organisationer, væresteder og frivillige holder åbent og inviterer til julehygge. Vores bidrag kan forhåbentlig være med til at gøre julen lidt bedre for de mennesker, som ellers ikke ville holde jul, siger Frank Hedegaard (SF), fungerende Familie- og Arbejdsmarkedsborgmester. Når beboerne på Krattet og Ellehjørnet i Valby mødes til julefest står den på gule ærter, flæsk og medisterpølse. Beboerne er folk der har haft et hårdt liv med misbrug og hjemløshed, nogen har været hjemløse i 5-10 år, inden de fik deres måske første bolig. Pengene fra årets julehjælp går til en julepakke lillejuleaften. En kurv der skal indeholde kolonial, grønt, kaffe, godter, en pakke smøger eller to og kød til de mange juledage, hvor butikkerne er lukkede. På Værestedet Reden på Vesterbro vil der også være julestemning, her kan de gadeprostituerede komme forbi til bl.a. julebanko med gevinster, julefrokost 1. og 2. juledag, og en gave under puden til de piger, der overnatter i Redens nathjem selve julenat. Reden har plads til 12 overnattende piger, som er gadeprostituerede med misbrug og kvinder der ikke har andre steder at bo. HIV-Pensionatet i Valby er et bo- og værested, som giver støtte og omsorg til HIV-smittede. Her holder de på andet år en traditionel jul, hvor der bliver både julefrokost, juleaften og nytårsaften. For de fleste beboere og brugere er HIV- Pensionatet en slags familie, måske det tætteste netværk de har, og mange ville ikke holde jul, hvis ikke det var på pensionatet. Der er 10 værelser, som giver midlertidigt ophold, ofte til personer der lige har fået konstateret HIV, derudover er der dagbrugere, som typisk er tidligere beboere. Pengene fra årets julehjælp skal bl.a. gå til gaver, personlige gaver, valgt til hver enkelt af de ca. 15-20 mennesker, der holder juleaften i pensionatet.

Liste over arrangementer, der har fået støtte:
<*>Ældrerådet Sundbyøster v/ Carl Rasmussen- Juleaften f. pensionister/ensomme
<*>Dansk Blindesamfund - Juleaften f. enlige blinde og svagsynede Værestedet Stefanna v/ Henning Rask- Udflugt til Tivoli f. psykisk syge
<*> Nabonetværk v/ I. Nielsen-Pensionister, Juleudflugt til Tivoli f. psykisk syge
<*>Distrikspsykiatrisk center Lyongade - Juleaften f. ensomme psykisk syge
<*>Babaylon/DK-Filipinske kvinder – Julearrangement
<*>Kirkens Korshær, Stengade 40- Juleaften f. hjemløse
<*>Kirkens Korshær Herberg, Hillerødgade 64, v/ Bjørn Bendorff - Juleaften f. hjemløse
<*>Mændenes Hjem v/ Robert Olsen- Juleaften f. hjemløse <*>Pårørendeforeningen af 1998- Pårørende til sindslidende
<*>De Hjemløses Hus v/ P. Voigt - Arr. i december for hjemløse
<*>På Sporet v/ J. Hansen og H. Høyer - Julekurve til beboere
<*>Julefest for førtidspensionister v/ L. Legind - Jul for førtidspensionister med anden etnisk baggrund
<*>Krattet v/ H. Larsen - Julekurve til beboere
<*>Ældreboligerne Engholmen Nord v/ Helen Jeppesen- Pensionister
<*>Familieambulatoriet Thoravej v/ Pia Merete Korshin - Julearrangement for misbrugere med børn
<*>Reden, Redens Nathjem v/ Mette Rasmussen- Arr. for prostituerede
<*>Egmontgården v/ Marianne Brøndberg- Udflugter i dec. og julestue for beboere/børn
<*>Juleløses jul i Den Grå Hal, Christiania v/ Ulrich Grønkjær - Juleløses jul
<*>Alexandrakollegiet v/ Charlotte Storgaard- Unge mødre med børn
<*>Hjemmevejledere i lokalcenter Brh./Husum v/ C. Gjettermann - Julehygge og Tivolitur f. psykisk syge
<*>Frelsens Hær v/ Heidi Nielsen- Hjemløse/enlige ensomme- "Hotellet" v/ Jannie Petersen- Juleaften for stofmisbrugere og tidligere stofmisbrugere
<*>HIV-Pensionatet v/ Marianne Linér- Julefrokost og juleaften for beboere
<*>Hyltebjerg Kirke v/ Eva Zangenberg- Julefrokost / julefest f. frivillige og enlige
<*>Projekt Udenfor v/ Brian Sørensen- Jul i Ørstedsparken
<*>Sidelinjen v/ Therece Rasmussen- Julefrokost f. psykisk syge
<*>Strandgården v/ Kim Hertel- Julearr. for beboere i stofmisbrugsbehandling
<*>Kirkens Korshærs, Drejervej 6 v/ Inger Marie Warncke- Enlige mødre, pigeklub, varmestuebrugere. Julehjælp, Julearrangementer i dec. Kontaktpersoner for yderligere oplysninger
<*>Familie- og Arbejdsmarkedsforvaltningen, Pressekonsulent Lisbeth Armand tlf. 2617 2450 / 3366 2450
<*>Leder af HIV-Pensionatet, Marianne Linér, tlf. 3630 5150

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-12-06 09:40

Uuups- dér kan man se, molo dear - jeg kommer ikke tit på café i kbh-strup

Reklamefremstød på bekostning af hjemløse er er er er - jeg mangler ord!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-06 11:01

Man kan mistænke et 'person/interesse sammenfald' i dette projekt, da Kapernaumskirken, Nørrebro, jo kunne have søgt midler hos Familie- og Arbejdsmarkedsudvalget for at få økonomisk støtte til julearrangementet i stedet for at henvende sig til en af byens dyreste og mest fasionable caféer.

Lidt ærgeligt da Kapernaumskirken ellers handler af et godt hjerte og er et af de steder jeg et par gange spiste, da jeg selv var hjemløs : http://www.kapernaumskirken.dk/hjemloese.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-06 11:15

Det kan også undre at arrangementet kun er for særlig indbudte:
Kode
Juleaften (Søndag 24. december) 2006 - særarrangement
Mad til de hjemløse - særarrangement (kun for særligt indbudte)
Sted: Café Sommersko
Tid: Kl. 18-21

..men det kunne jo være for de, som ikke engang ønsker 'hjælp' fra samfundet. Jeg ved det faktisk ikke?

De fleste hjemløse kan nemlig dokumentere at de virkelig er hjemløse, vha. af et midlertidigt sygesikringsbevis, hvori adressen er opgivet som: Københavns Kommune 2, 9999, ukendt.

Dette for at de overhovedet kan modtage hjælp fra det offentlige ifm. overgang til Nem-konto:
Citat
Borgere uden konto – hvem er de?Man kan dele borgere uden bankkonto op i to hovedgrupper. Der er dem, der ikke kan få en konto. Og så er der dem, der ikke vil have en konto.Det er usikkert, hvor mange personer i Danmark, der ikke har en bankkonto,men de fleste af dem kunne egentlig godt få en konto. Der er mange forskel-lige grunde til, at de ikke har oprettet en konto, men for de flestes vedkommende er det deres eget bevidste eller ubevid-ste valg.Denne gruppe omfatter især borgere,der simpelt hen ikke vil have en konto i en bank af principielle grunde, eller ikke synes de har behovet.Over for denne gruppe drejer det sig især om at påvirke vaner og bearbejde holdninger.Lille gruppe – men megetressourcekrævendeDen anden hovedgruppe omfatter de,som af forskellige grunde er blevet ude-lukket fra at få en bankkonto. Det drejer sig oftest om samfundets svageste og mest marginaliserede borgere. Mange af dem er misbrugere, sindslidende eller hjemløse.Nogle af dem er borgere, som har været ude i kriminalitet, og som derfor har et anstrengt forhold til banker og myndigheder.Rådet for Socialt Udsatte vurderer, at der findes mellem 50.000 og 70.000 men-nesker i Danmark, der falder ind under betegnelsen ”de mest udsatte og margi-naliserede borgere”. Af disse har hoved-parten dog en almindelig bankkonto.Den mest ressourcekrævende del af dem er de hjemløse og de dobbeltdiagnosticerede. Det er de mennesker,der f.eks. både har en sindslidelse og er misbrugere af alkohol eller narkotika.Det er ikke muligt præcist at sige,hvor mange borgere det drejer sig om,men Rådet for Socialt Udsatte skøn-ner, at det drejer sig om mellem 10.000 - 15.000 borgere.Det er denne lille gruppe af dobbeltmarginaliserede borgere, det kræver flest ressourcer at håndtere, når Nem-Konto skal indføres. Her skal der tænkes i alternative løsninger – måske i sam-arbejde med pengeinstitutterne og politiet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-06 11:39

Ikke særlig 'julet', men systemet virker således: Med et midlertidigt sygesikringsbevis kan man oprette en post restante på posthuset. Derved kan en check tilsendes den hjemløse, som kan hente denne på posthuset. I banken/posthuset kan man så dokumentere med check og midlertidigt sygesikringbevis at man skal have udbetalt pengene. Dermed behøver man ikke konto i banken for at kunne modtage offentlige ydelser 'udenom' Nem-Konto.

Visse socialforvaltninger udbetalte tidligere direkte til den hjemløse, men nu er disse kontorer pengeløse. Alt vdr. udbetaling overgår pr.1.1.07 til en særlig økonomisk afdeling i AF regi, som slet ikke er gearet til at hjælpe hjemløse økonomisk. Nu om dage er socialpolitik nemlig af regeringen blevt udskiftet med arbejdsmarkedspolitik i et forhippet forsøg på at få ALLE i arbejde. Bare prøv at spørge Claus Hjort Frederiksen (V), beskæftigelses minister.

Gad vide om det er fordi, at julemanden er kommet af dage?

http://www.sitecenter.dk/liina/nss-folder/temp/santafinland.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 22-12-06 11:40

Citat
KarenD - Hakkebøffer jammen jammen???

Heller ikke ris á la mande?

Jow da, Moster! Med kirsebærsovs til manden og mormors karamelsovs til vi andre.

Molo! Man kan virkelig mærke, at emnet står dit hjerte nær... og en god reminder for alle os, der vælter os i overflod til daglig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-06 12:24

Tak karenD.

Desværre er der ikke så mange af de der har rigeligt overskud, som reflekterer over tingenes tilstand som du

...tværtimod er flere bedsteborgere af den overbevisning at arbejdsløse er dovne, alle narkomaner er forbrydere, hjemløse selv har valgt deres situation og at de svage bare må dø for at de rige kan bevare deres privilegier.

Øv... hvis jeg kom til at 'ødelægge' den gode julestemning her i Camillasmosters tråd. Dét var bestemt ikke min mening. Ordene løb bare af med mig

Selv nyder jeg denne juletid med Blodpølse, Æbleskiver, Risengrød, Figner, Nødder, Dadler og anden juleguf. Jeg er sgu nået helt op på min julevægt: 66,6 kg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-12-06 13:11

Molo - du er hjerteligt velkommen med, hvad dit hjerte brænder for!!!

Det er bl.a. dét, denne tråd er til!

Julen er ikke fryd og gammen for alle!!!

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 22-12-06 14:20

Glædelig Jul til alle her på KANDU
KISSAN og MANDEN

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-12-06 15:18

Heiiii kissan. Du glemte jo helt julesolen =

Husk det danske vejr er Julevejr... </ http://frip.dk/molokyle/temp/gojul.jpg >

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 22-12-06 15:31

HEJJJJJ Molo,tak for pastillerne,godt at have med i tasken

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 23-12-06 00:06

Herfra skal der også lyde en glædelig jul til Grønland, søens folk og alle i andre
Vi HAR holdt jul, altså med vores dejlige unger, da de skal holde jul med ders far i år.
Vi fik: dyreryg med hasselbagte kartofler og fløde/rødvin/vildtsovs, dertil syltede pærer med ribsgelé og ærter. Til dessert fik vi ris á la mande.
Dertil skal skrives en lille note:
Normalt får Søren (min kære husband) altid mandlen..så i år ville jeg lave en lille sjov ting.
Jeg købte et par lange underbukser, som mandelgave. Søren er murer og de gamle lange underbuker var snrat kun pjalter....så jeg ville være rationel og købe dem.
....havde dog en lille nødgave i form af en æske chokolade....
Da jeg så lavede ris a la manden...tog jeg mig den frihed at lægge 2 mandler i skålen..uha ooh skræk!!!!!!!!!
.................ja som i jo nok har gættet!
Søren fik ikke nogen af mandlerne

Men derimod, min svigerdatter og min datter på 12 !!!!!!!!!!!

Så måtte, en meget træt moder tænke hurtigt *fnis*

Den ene fik chokoladen og den anden ( min svigerdatter) fik en pose "dadelguf", som jeg havde købt som guf til kaffen.
Gudskelov, var det hendes yndligsguf..pyyhh!

Derefter spillede vi pakkeleg...selvom jeg var hamrende træt og lidt stresset, så blev det bare en fantastisk dejlæig og hyggelig aften, for alle var bare glade og hyggede sig ..og det er det bedste man kan opleve som mor.."juleaften"
*suk*...ikke et øje tørt ............

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 23-12-06 07:35

tænk, mango, at du havde overskud til at dele en dejlig beretning med os andre.

jeg kom til at tænke på, at mens vi havde vores højskoleliv, skete det gang på gang, at nogle svenske eller norske elever ikke kunne nå hjem. de blev så indlemmet i vores 4 pers. familie i julen.
det var smadderhyggeligt, det syntes vi forældre, men en dag sad der en seddel på yderdøren :
ikke flere ubrynde gæster!! vores datter på 5 var forfatteren. hun mente, at når vi også i det daglige tog imod elever i vores hjem ( i rigelig mængde), så var det på tide kun at tage imod indbudte gæster.

molo nævner christiania. for mange år siden blev vi på højskolen indbudt til et besøg på christiania.
det var ret festligt, men da vi skulle sove (vist nok ude på dyssen), betød det bl.a. at jeg fik så ondt i den ene side af at slæbe en forbandet tung gulvbas med den lange vej derover, at jeg måtte søge læge bagefter.
det hjalp ikke meget på humøret, da vi vel ankommet fik at vide, at vi skulle dele hus med en BJØRN!! vi overlevede alle, men vi sov ikke meget den nat.
siden den gang for mange år siden, har vi holdt meget af christiania og har besøgt stedet ofte, dog uden at se en bjørn.

lægebesøget kostede en del grinen. jeg mente, at jeg havde raget al landsens ulykker til mig i mit bryst (ja, brystkræft var dog det mindste), indtil lægen spurgte, om jeg havde haft hårdt /tungt arbejde i week-enden. så gik der et lys op for mig, og jeg måtte berette om bassen. det kom til at stå i journalen erfarede jeg senere.

god lillejuleaften til alle herinde

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-12-06 11:19

Jeg kan godt huske bjørnen ude ved Fakirskolen. Det er dælme mange år siden aasenissum

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-12-06 11:28

Også en Glædelig jul fra mig til jer alle

Rå hygge jul.
Manse Løbejul 9933

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 23-12-06 23:29

ja molo, minsandten hvor har du ret.
det var ca. på den tid, hvor vi vadede i plaskregn til barsebäck med barnevogne jowjow.

...aase

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-12-06 00:24

Og ellers kørte i 2CV

Kommentar
Fra : sabelfisk

Dato : 24-12-06 00:57

Forresten må jeg og fortælle, at på trods af at jeg er hele 23 år gammel, så er i år første gang i mit liv jeg skal prøve at holde jul... og jeg glæder mig i denne tid

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-12-06 02:58

sabelfisk - alletiders - jeg var 30 år, da jeg endelig fik lov til at holde jul....

Jeg havde også annonceret det mange år før - når jeg fik en lejlighed, ville jeg holde jul - så de kunne ikke blive overraskede, da det endelig skete og julestress er noget folk selv pådrager sig pga dårlig planlægning.

Min mor sagde til mig: "En husmor har sandelig ikke tid til at gå i kirke juleaften"..... så dét nåede jeg osse

Planlægning i oktober sammen med Camilla - hygge hele december med bagning og og og - juleaften var der styr på ALT.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-06 09:53

Jeg mangler STADIG at pakke de sidste gaver ind

..og at vaske tøj

..og at blive barberet

..og i det hele taget, at stå op

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 24-12-06 10:54

mine kroge i huset bliver rundere og rundere - la' dem!
i tankerne ville jeg gerne...og...og...og, nåh ja forresten... og det.
min tankevirksomhed i den retning er nu slået fra helt og aldeles.

nu ta'r vi en slapper, selv om ...... off.

så f.f. nu smak deer en bildør. æv.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-12-06 12:24

Jeg ville ellers have forladt køkkenet i skønneste orden - ingen opvask - meeen, mon jeg kan bestille en nisseopvasker?

Jeg skulle liiige lave Til&Fra kortene færdige i aftes, samtidig med en del andre SMÅTING. hmmmm .

Og hvad blev klokken så?

Men så er der styr på tingene!

Så det bliver nok jul alligevel

ps! Solen skinner her i Århus!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-06 14:31

Jeg ER stået op. Tøjet ER vasket. Jeg HAR været i bad. Jeg ER blevet barberet!

De sidste julegave mangler dog STADIG at pakkes ind

...men jeg HAR skrevet navne på de fine julekort
.. som jeg købte af Camillasjul sidst jeg var i Århus

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-12-06 14:53

Neeej, herligt, søde molo!

Jeg er ved at lune min frokost mens jeg lakerer negle - johh, der skal ikke mangle noget en juleaften

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 24-12-06 14:55

Anden simrer i ovnen, de små kartofler er sat over at koge. Andefonden står også og simrer og risengrøden står inde i min seng..glemte sgu at lave den igår
Nå, den må få en lynnedkøling...det går sikkert også!

Perle har fået en lang gåtur med Søren og efterfølgende en tur til stranden sammen med min veninde og jeg..+ 2 hunde mere..så mon ikke vi har fred for hende resten af dagen/aften?

Ungerne er jo som nævnt tidligere ovre hos deres far og holde jul, så det er bare os 2...hyggeligt!

Nu må i alle sammen have en rigtig hyggelig aften og husk at fortælle jeres familie hvor meget i holder af dem

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-12-06 15:00

Mit hjerte og krop er hos familien snart, men mine tanker også hos jer

..og det var én gave mere pakket ind. Nu mangler jeg bare 2

Glædelig Jul

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-12-06 17:03

Ohh, molo, sikke poetisk

Jeg er lige kommet hjem fra juleaften-sove hos forældre-juledage i Thyborøn...

Nu skal jeg bare hvile mine øren.....

Glædelig bag(h)jul!

Moster Mæt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-12-06 18:45

Jeg overlevede også gårdsdagens julefrokostsceance med hele den pukkelryggede familie

Idag har jeg ædt mig gennem næsten alle resterne

^. -.^
=ˆ= \ </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-12-06 19:54

nu mangler vi kun 1 fødselsdag her i december ud af fem stk.

selv om det er skønt med familiebesøg å sår'n, så glæder vi os til at "holde næsten fri" i morgen.

så vidt vi ved på dette tidspunkt, kun en enkelt dukker op.

vi fla'er u' men sender jer herinde mange varme tanker.
...aase

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-12-06 21:35

Ja, det er fordelen ved at holde arrangementet - resterne!

Nøj, hvor er det smovs at få de lækre rester i dagene efter.

Vi hjalp min moster med at udrydde ris á la manden ...... efter at vi havde indtaget stuvet hvidkål med flæsk.

Uhm, al den gode mad - nytårsaften vil jeg lave en rigtig god salat til et rigtigt godt stykke kød!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-12-06 10:31

Nytårsaften kommer i den kulinariske afdeling kun til at bestå af en let frokost:

Stegt rødpætte.
Hjemmelavet leverpostej m. champinon.
Sylte m. sennep & hjemmesyltet rødbede.
Svensk rugbrød med norsk myse ost og et par vindruer til.

Resten af dagen/aftenen bli'r det den uundværlige kransekage (..fra bageren selvfølgelig) øl, whisky og champagne

Nytårsbraget bli'r fejret med nogle venner på Woodstock CA

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-12-06 11:59

Jeg er inviteret til Sønderborg i nytåret, men tager lige en slapper med det renderi - vil være frisk lidt længere i det nye år!

Tager sikkert over til en børnefamilie, som skal sidde hjemme og hygge sig med mad, som bliver lavet af en dygtig kok (fruen i huset)! Det forlyder, at vi skal have hummersuppe og fisk. Måms!

Salaten og kødet må så vente til næste dag

Måske vil jeg gå i barndom og ligge på gulvet og fjolle rundt midt i al legetøjet sammen med to søde tøser. (Jeg lader høreapparatet blive hjemme og tager måske høreværnet med istedet)

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 28-12-06 12:26

herligt med alle de gode og forventningsfulde ideer.

her er vi inviteret til naboen. så menuen kendes ikke.
underholdningen heller ikke, da fruen der i huset er angrebet af alzheimer i fremadskredet stadium.

vi har selv vedtaget, at har vi sagt a, så følger b efter. så det er ikke fordi vi vil ynkes, blot en lille tilføjelse til, hvor forskelligt en nytårsaften kan forløbe.

vi må tage os nogle grinere sammen, da humoren heldigvis er nogenlunde i behold.

vi sætter alle sejl til, da det nok kan forventes, at det er den sidste festaften sammen.
håret sat op til narrestreger med fjer og det hele.
og jeg glæder mig til at høre om I andres udskejelser.
...aase

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-12-06 13:39

Aase - ja, det er trist med ham Alsheimer - han er en grimme karl!

Og ja, at sidde og hænge med skuffen hjælper jo ikke noget.

Man kan håber, at hun kan opfange den gode stemning, trods alt.

Du er et dejligt menneske, Aase!

God fornøjelse!

Moster Medføler

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 29-12-06 11:16

Åh ja, og krudtet er også købt ind til den store aften. Det går "galt" hvert år, når manden og jeg får fat i krudt-katalogerne. Vi elsker bare fyrværkeri. Jeg måtte have to af drengene med til at slæbe, da turen i går gik til den lokale murers fyrværkeriudsalg...

Godt nytår, eder alle!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-12-06 12:21

KarenD - så er der mere for os andre at kikke på, uden at det koster os en rød reje!

På forhånd tak

Også godt nytår til eders fyrværkerimesterinde & Co.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-06 17:21

KarenD -> Spildt (vådt) krudt på Balle-Lars

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-06 17:23

Nytår'et byder vist kun på våde knald

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-12-06 17:25

...øeh vådeskud ...hedder det vist?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 29-12-06 17:39

Citat
Nytår'et byder vist kun på våde knald

Tja, hvis vi er uheldige...eller heldige...hvad snakker du egentlig om Molo? (uskyldig smiley)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-12-06 20:26

ja, jeg har ihvertfald ingen idé om, hvad molo mener.......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-12-06 09:28

Hvad præcis er det I ikke forstår?

Det kommer jo til at blæse en hal' Tulipan, medens himmel og jord står i eet, så det derserns fyrværkeri bliver da vist lidt af en fuser?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 30-12-06 10:01

næh, det flyver da nærmest ad h.. til.
så vi mødes der, og beundrer i flok.
hende, der har kapret den største raket til hjemturen, er miiiiiig.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-12-06 11:10

Hvor kán du "se" uskyldig ud, dear molo

Aase - hvor kunne det være hyggeligt og skægt, hvis vi alle mødtes til fyrværkeri lige midt i Danmark!

Pas på, du ikke får en kost istedet

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 30-12-06 12:31

hanne - gerne, så har jeg lidt flere at vælge imellem.
da den ene godt kunne trænge til at få skiftet halefjerene. de blev svitset sidste gang, jeg var på de kanter. jeg ku' ikke løsrive mig fra det muntre lag i tide.
men ku' da godt ønske mig en med plads til en blaffer eller to. gerne oplagt til skæg og ballade.

vi knalder derudad
...aase

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-12-06 13:38

Aase - din skælm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-12-06 13:55

Jeg har såmen hele 3 knald på eng. : bed (= bud/seng) dnsk ( = -ding) til nytår

1.) VesterBronx
2.) innerBy
3.) ..og ca.

</ >

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-12-06 13:56

Nåeh... nej: Bud staves på engelsk med 't' = bet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-12-06 13:58

..men det er da altid bedre end: Butt (...kommer selvfølgelig an på; hvem man er ! )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-12-06 13:59

Jeg har i hvert fald ikke lyst, at få enden på komedie

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-12-06 16:24

Molo, din festoriginal - din 13.55 fatter jeg ikke en brik af

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 30-12-06 22:48

Ja, det er vel nok et festligt lau, det her..

Vi skal hygge os med alle vores skønne unger.
Her står menuen på Raclette, med alt hvad der kan findes..
Der er købt alt muligt skørt og festligt ind, så det er kun det gode festhumør der skal leveres..
Så en superfestlig nytårsaften er så absolut i sigte.
I ønskes alle et fantastisk nytår..

Efter at have forberedt alt til imorgen..har jeg taget et lille forsping...

SKÅL!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-12-06 23:46

Mango - kan I hygge jer rigtig rigtig meget!

HanneMoster

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-12-06 07:11

Nu har jeg sovet i 13 timer

..så mon ikke jeg sku' være klar ...efter en lille middagslur, til de 3 våde knald i aften/nat?

Til ære for fattesvage Caminanteskloster. De 3 fester jeg har på bedding:

1.) Frk. Uro + Finse på Vesterbro kl. 18 - 22
2.) Floss i indre by (Pisserenden) kl. 22.10 - 23
3.) Christiania sammen med Oline, Ivanhoe, Lars Hjemløs, Erik indkøber, Lille M, Madam X, Svulst og grønlænderne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 31-12-06 07:42

molo, det er vist for de indviede og du må gerne kalde mig FATSVAG (det er jegr såmænd jævnligt, forstå det, hvem der kan, høhøhø)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-12-06 12:06

Hold kæft, hvor lyder de hyggelige alle sammen

Moster Med igen

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 31-12-06 13:53

Mangarossa! Raclette styrer for vildt!

Paptanten medtager hendes "indendørsgrill" (det kalder børnene den). Hun selv er hverken lavet af pap eller er vores tante...men det lyder bare bedre end mors-single-veninde...

og mormor kommer også... og indstiller hendes kolestorol-venlige adfærd for en aften...

Godt nytår!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-12-06 14:05

Hvor gammel er PAPilotten?

Hvis hun er 'til noget' ...behøver hun da ik' være single ret længe !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 31-12-06 14:41

Jeg må sige, du er frisk, Molo...

Jeg skal da hilse hende, og hvis det ikke går mellem Jer, så kan det det da være, at hun kan præsentere dig for nogle af hendes andre single Indre missionske veninder

Det kunne nok blive nogle interessante møder mellem Oline, Ivanhoe, Lars Hjemløs, Erik indkøber, Lille M, Madam X, Svulst og grønlænderne.
(men nu er jeg vist lidt fordomsfuld)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 31-12-06 15:12

Indre Mission og molo

Ja, forskellige kulturer mødes sådan en nytårsaften....

PapHanne

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-07 10:56

KarenD -> Nyt job? Intet galt med en missionærstilling

Kære Bodil.

Hyggelig aften hos Frk. Uro i festligt lag med musik, dans og øller.
Floss holdt lukket, men så gik vi på 'Centralen' i stedet. (Det er grønlændernes stamværtshus på Gasværksvej i Kbh.)
Derefter et super flot fyrværkeri uden for Wood'en (CA.)
Hilste på alle 'tosserne' i Stjerneskibet (Christianias grønlænderhus), hvor jeg fik kys og kram af gamle Emil og en lille balle 'hø'. Vi var der alle sammen. Fulgtes slingrende usikkert hjem på cykel til Ama'r med Oline kl. 4.00 Nu er jeg lige vågnet med en smule hoved på, men jeg kunne se på SMS'en fra Caravellensmotor at der var andre som hyggede sig denne aften rundt omkring i landet

Godt 1987 til jer alle

</MOSTER HENRIK>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-01-07 19:40

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 01-01-07 21:48

Godt nytår..vi havde en dejlig aften..
Dog fik jeg en af mine meget sjældne dep-aftener...ved sgutte hvad der sker med mig, men det få jeg faktisk ofte nytårsaften...
Sku måske prøve at arbejde lidt med hvad dælen det skyldes.

Ja Raclette, det var bare så skønt...dejligt at blive fri for al den fede julemad..NU skal der spises supersundt.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-01-07 23:05

Nytårs-dep-aften - kender jeg godt, mango

I mange år blev jeg trist, når klokken slog nytår.

Jeg tror, det handler om de ting, der betyder noget for en, som måske ikke er lykkedes i det forgangne år.

Men selve aftenen inden midnat var jeg til fest og ballade - når det lykkedes at få stablet en fest på benene med folk, der godt gad at feste med en single og ikke kun par.

Og ikke havde tradition for at være sammen med de samme folk hvert år - par.

Jeg ved ikke med jer mænd - bliver I inviteret til par-fester? Single-piger er ihvertfald ikke ret tit velkomne - tror det er en kvinde-kvinde ting vi singlepiger render jo alle deres mænd [himmelvendte øjne-smiley]

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 01-01-07 23:30

Ja, jeg tror at jeg forventer at der er stor fest og ballade og når det så ikke sker.bliver jeg sgu så skuffet...
Nej , jeg fortryder ikke noget...hvis der er noget jeg vil gøre, så gør jeg det sgu...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-01-07 01:19

Det blev jeg også i mange år.

Hár kapitulleret for mange år siden.

Prøver at undgå alt for mange forventninger - er blevet skuffet for tit.

Det er straffen, når man er født optimist...

Sweet dreams boys and girls

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-01-07 07:44

forventninger og skuffelser .....

det har jeg oplevet så tit, at jeg besluttede at forsøge en anden tilgang.

har, når det var muligt, medbragt en eller anden form for underholdning.
senest til vandgymnastikkens jule"frokost" en samling af :hvad børn dog siger, som jeg havde kopieret nogle sider af. delte siderne rundt, hvorefter vi skiftedes til at læse højt.
16 kvinder, som virkelig præsterede oplæsningslkunst, det var hylende skægt.

jeg forstår ikke helt mango og moster mht. invitationer.
de profiler - hvis opfindsomhed og humor som vi herinde har lært at kende - ville være et kæmpehit at få med til festen. ville tro, at værter ville stå i kø.

forventninger er en underlig størrelse, for er det ikke for det meste sådan, at vi forventer noget fra andre, men tænker ikke over, at andre har en forventning til - ja mig/dig.

lidt rodet formuleret, men jeg har sovet længe i dag og endnu ikke set morgenmaden i øjnene.

det vil jeg råde bod på nu.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-01-07 10:56

Sovet længe, Aase? jeg går stadig rundt i nattøj.....

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 02-01-07 11:47

Jo, Camillamoster, det er nøjagtigt det samme for single-mænd med "modsat fortegn",
der er det bare mændene der tror man løber med deres koner.

Hilsen seipe

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-01-07 16:33

Utroligt!

Der er ikke noget at sige til, at der er opstået så mange singleklubber!

Er mange mænd virkelig begyndt at opføre sig, som mange kvinder?

Verden er af lave.....

Jeg kender heldigvis et par par, der ikke spekulerer i "den slags" - hø, om jeg så skal tage det som en kompliment eller fordi, jeg ikke vurderes som "farlig"

Nå, men hvis der ikke er flere, der vil ytre sig omkring jul og nytår, vil jeg få afsluttet "spørgsmålet".

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-01-07 19:19

KærneMoser ->

Citat
Jeg ved ikke med jer mænd - bliver I inviteret til par-fester?

Næeh...?

..men nogen gange bli'r vi inviteret til et par fester !

</SKUFFE-JERN HENRIK>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-01-07 20:33

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-01-07 20:51

inden du lukker af for denne gang (som du har truet med), vil jeg bare sige tak for nu.
herlige kommentarer, som det hænder, at man kan blive klog af - det kan nu osse kun gå fremad for mig

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-01-07 21:51

Åse, du er en sjælden gave..tak for dit råd og din opmuntring.
Jeg er nu blevet "god" igen...tror sgu bare jeg skal leve med, at jeg nytårs aften bliver eftertænksom og så droppe forventningerne til mig selv om at jeg skal feste og være glad...
Tror egentlig ved nærmerere eftertanke, at det er det der er galt.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-01-07 00:05

Det lyder sandsynligt, kære mango.

Aase, det er da godt, at du er ved at forstå, hvad folk snakker om herinde! AUTJCH

Jeg lader jer liige få en chance - lukker tråden op ad dagen i morgen.

Moster

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 03-01-07 07:54

jowjowbettehanne, men træerne vokser jo ikke ind i himlen, i hvert fald ikke når jeg er i nærheden.
men så tar jeg en tur på kosten - for ovenoveralting stråler moder sol -

og jeg øver mig

...aase

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 03-01-07 07:56

jowjowbettehanne, men træerne vokser jo ikke ind i himlen, i hvert fald ikke når jeg er i nærheden.
men så tar jeg en tur på kosten - for ovenoveralting stråler moder sol -

og jeg øver mig

...aase

og mango selvtak. ihvertifalds

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 03-01-07 07:59

hov, her gik jeg og troede, at man ku' tilføje et par glemte ord, når man gik baglæns, undskyld for dobbeltkonfekten

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-01-07 12:17

Aase, har du allerede lavet konfekten? Og dobbeltportion - kan den fryses?

Du er ikke en skij bejre end e.c. .......

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 03-01-07 12:30

det kan du da se, hannepanne.

ecwhoooo?

nåehja. tak, mig en glæde.

aase

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-01-07 12:43

e.c. snakker hele tiden om julen 2007 - hvor lang tid, der til....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-02-07 13:39

..ja, for så er der måske en chance for at du lukker dit spørgmål julemoster?

..inden kandu gør det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 11-02-07 16:04

høh....

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-02-07 21:12

Jaw jaw, ska' nok ;oD

Det ska' da ikk' kom an på dét!

Bare luk!

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-02-07 21:14

Tak for svaret sabelfisk.

Hvis du er ovre eksamensræset, håber jeg, det gik godt!?

Ellers pøj pøj!

HanneMoster