/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Egen lyd til XP
Fra : lham
Vist : 552 gange
200 point
Dato : 20-12-06 06:47

Det irriterer mig med de heksehylslyde der kommer når man starter XP op . Kan man ikke erstatte dem med en bedsked man selv indtaler ( feks "god morning Dave " ? og så tilfælde hvordan ? ( ved godt jeg bare kan skrue ned for lyden /mute den )

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-12-06 07:28

Kontrolpanel->Lyde og lydenheder, vælg fanen: 'Lyde'.

Vælg den lyd du vil skifte (Start windows) og klik [Gennemse...] og find/indsæt den lyd du ønsker.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-12-06 07:30

Ps. Vil du indtale en lyd?

http://cando.dk/spg27915.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lham

Dato : 20-12-06 08:56

molokyle
Ja -jeg forestillede mig at indtale en "sætning" har en Dell inspiron 6000-der skulle vist være indbygget mic.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-12-06 09:16

start - programmer - tilbehør - underholdning - lydoptager - her kan du indspille din egen stemme (for eks) - gemme i wav og finde og sætte ind under lyde i lyde og lydenheder

Kommentar
Fra : lham

Dato : 21-12-06 07:46

mirit dk og molokule

virker fint med med jeres råd-jeg har skiftet "start windows" lyden ud med med egen optaget lyd , men efter start windows lyden "afslutter" windows opstarts- proceduren ( lige før timeglasset forsvinder ) med et ordentligt heksehyl ! hvad hedder denne lyd i windows righoldige katalog den vil jeg også meget gerne have skiftet ud

PS kan man dele pointene til jer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-12-06 08:41

egenskaber for lyde - ind i lyde igen - marker en af lydene og lyt dig frem - klik på rullepanel og sæt den til ingen - så burde den være væk - hvis det ikke lige er dine højtalere der hyler

nej du kan ikke dele point

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-12-06 08:42

ps - når du klikker på gennemse kommer du direkte til media hvis det er windows lyde -

Kommentar
Fra : lham

Dato : 22-12-06 13:03

miritdk
Ja når jeg klikker på gennemse går jeg til media-men jeg kan ikke herfra få nogen lyd på ( og det kan jeg heller ikke inde i lyde før jeg trykker gennemse ) så jeg famler stadig i blinde for at genkende de lyde jeg gerne vil have erstattet/slettet-jeg nærmer mig pensionsalderen så det er nok der fejlen ligger

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-12-06 17:30

du skal være opmærksom på at det er wav filer - måske skal du lige bruge rullepanelet når du bruger gennemse

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-12-06 17:31

og vælg ingen der hvor du ikke vil have lyd - der skal du ikke bruge andet

Annuller spørgsmålet
Fra : lham

Dato : 22-01-07 07:23

Jeg har desværre ikke modtaget et fuldgyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål