/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Skifte tændingslås
Fra : jlbendtsen
Vist : 5154 gange
300 point
Dato : 19-12-06 22:07

Hey

Har endelig fået en ny tændingslås til min peugeot Headache (speedake)

Hvordan skifter jeg den så.. jeg ved at der sidder to knækbolte men er der et godt trick til at få dem ud??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-12-06 23:42
Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 20-12-06 06:15

ØH??? forstår ikke helt hvor du vil hen med at linke mit tidligere spørgsmål

Kommentar
Fra : knallert_crazy14

Dato : 20-12-06 17:53

jlbendtsen
Jeg tror godt jeg ved hvorfor pallebhansen linker til dit gamle spørgsmål, det lader da til at det er ham der har hjulpet dig ret godt med hvad du før skulle gøre og så har du fulgt hans svar, men du har kun givet ham en uselt stjerne for det gode svar!? Det var sørme ikke meget..
Han har før hjulpet mig og han er sku god til at forklare det hele og tager sig tid til det, men jeg kan da godt forstå han ikke vil hjælpe nu hvis du giver så dårlige stjerner ud. Han er da den bedste til knallert herinde..
Jeg vil da heller ikke hjælpe hvis jeg får 1 stjerne for et godt svar..

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 20-12-06 20:22

Nej ok det var måske unfair men spørgsmålet lød jo hvordan man kortsluttede den så den lige kunne køre midlertidigt. havde da selv fundet ud af hvor man kunne finde tændingslåsen..
Ved også at Palle er nr 1 herinde hvad det angår

Palle Please hjææææælp.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 300 point
Dato : 20-12-06 21:34

Der er ikke nogen nem løsninger, så det kan godt tage nogen tid.
1. En mejsel eller en kørner er god til at dreje dem med, hvis man har håndelaget, og efter en hel omgang kan de pilles ud med fingrene.
2. Andre borer et hul, (ret hårdt stål) og sætter en ornepik (SKRUEUDTRÆKKER) i, som har læns gevind, så kan den trække dem ud.:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9213&n=20100&KundeID=
3. Andre filer/saver/sliber en rille til en fladskruetrækker.

Men bare hovedet kommer af, så kan tændingslåsen trækkes ud, og en vandpumpetang kan tage resten af bolten.
Så monteres bare alm bolte igen, eller bolte med umbrackohoved.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : jlbendtsen

Dato : 20-12-06 22:04

Sådansen Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen