/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Kortslutte
Fra : jlbendtsen
Vist : 6083 gange
200 point
Dato : 14-11-06 12:26

Har været så dygtig at knække nøglen i min pegeout speedake.
Har boret låsecylinderen ud for at bryde ratlåsen.. så kommer det tricky spørgsmål..nogen der ved hvilke ledninger jeg skal sætte sammen så jeg midlertidigt kan sætte en kontakt imellem.. og hvordan skifter jeg senere tændingslåsen??
Bare rolig det er MIN knallert og det er ikke noget jeg har tænkt mig at misbruge.

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 14-11-06 16:17

altså starte den uden nøgle?
du tar frontskjoldet af, og der inde bagved sider der et "multi-stik" der skulle så bidt jeg husker være 6 ledninger i dette stik.

alle ledninger har hver sin farve, og vis du klipper det røde, kan du kickstarte scooteren, og den starter, er ikke sikker på det er den røde, men ellers kan du skille stikket i to, men så virker hornet langt lys osv ikke.. men er ret sikker på det er den røde ledning du skal klippe over.

også kan du jo bare købe en ny tænding og lås..

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 14-11-06 16:18

altså starte den uden nøgle?
du tar frontskjoldet af, og der inde bagved sider der et "multi-stik" der skulle så bidt jeg husker være 6 ledninger i dette stik.

alle ledninger har hver sin farve, og vis du klipper det røde, kan du kickstarte scooteren, og den starter, er ikke sikker på det er den røde, men ellers kan du skille stikket i to, men så virker hornet langt lys osv ikke.. men er ret sikker på det er den røde ledning du skal klippe over.

også kan du jo bare købe en ny tænding og lås..

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 14-11-06 16:24

jeg skal have så jeg midlertidigt kan sætte en kontakt imellem..
og ja køber en ny tændingslås når jeg får råd men hvordan skifter jeg den

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 14-11-06 16:27

Skynd dig at købe en ny lås, og lad være at klippe noget.:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=774457564&n=1709674190&pn=1709675584
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 14-11-06 16:30

Du skifter den ved at tage stikket fra og sætte den nye på. Det er virkeligt nemt.
Du behøver ikke kortslutte noget på din Speedake.
Bare tag stikket ved tændingslåsen af og så skulle den kunne starte.
For at stoppe den igen, så sætter du din kontakt/afbryder mellem den sort/hvide ledning og en ledning som går til stellet.

Kommentar
Fra : kandu01

Dato : 30-11-06 14:12

Jeg har en tændingslås hvis du vil købe den .
c",)

Mvh Martin

Godkendelse af svar
Fra : jlbendtsen

Dato : 14-12-06 11:59

Tak for svaret pallebhansen.Er jo nok nødt til at punge ud for en ny lås