/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Ang. tippet fra Pultera
Fra : 1stanley1
Vist : 851 gange
100 point
Dato : 19-12-06 11:23

Det var da en ubehøvlet måde at modtage indsenderen fra Malawi på.

Jeg syntes at indholdet er meget fint og OK. Det er noget man bør holde øje med.

Og held og lykke med siden.

Til alle de "eksperter og specialister"
der blev bedt om en vurdering af indhold

IKKE design og typografi.

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 19-12-06 11:28

Hej stanley

1. Jeg mener ikke det var ubehøvlet, at man sagde, at han skulle starte et spørgsmål for at vi kunne lave en dialog

2. Jeg mener at det er en knaldgod idé bag siden. Og jeg synes at han skal fortsætte det gode arbejde. Nu ser jeg bort fra typografi og design.... Men en god idé er dog at adskille to sprog, således at man ikke blander engelsk med dansk.

p.s. Iøvrigt nogle søde tvillinger han har

Moltov

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-06 11:31

I store træk ening 1stanley1.

Jeg synes altid man skal byde nye brugere velkommen i en go' og sober tone

Man skal dog påregne at vi andre brugere har vores opfattelse af, hvad et brugbart tip er.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 19-12-06 11:33

Der er dog også en sammenhæng mellem udseende og indhold synes jeg. Hvis farvevalg m.v. virker for "billigt" så kan det jo være at man måske ikke gider se resten af siden og det er jo synd - i hvert fald i dette tilfælde.

Jeg synes som moltov også at det er en god idé at adskille sprogene, så virker det ikke for langt (=uoverskueligt)

Kommentar
Fra : pultera

Dato : 19-12-06 11:39

mange tak for jeres svar. alle sammen.

jeg ved at min side ikke er perfekt, og designet ikke er i top, jeg prover at arbejde med det, men som sagt sidder jeg paa en internet cafe i blantyre malawi, og prover lige nu forst og fremmest at faa nogle flere billeder paa siden, en anden ting er at naar jeg arbejder paa pultera.webbyen.dk saa vil hele siden overgaa til engelsk og ikke dansk, hvor malawis-venner, vil kun vaerre paa dansk, problemet er at jeg ikke har en computer til raadighed hele dagen, har f.eks ingen laptop og alt mit arbejde forgaar paa internet cafe, jeg bruger min side som vindue til danmark,men jeg lytter gerne til gode raad.

mnage tak

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 19-12-06 11:45

Lige et 'tip' pultera -> Du kan skam sagtens have både en engelsk og en dansk version af sitet på samme adresse. Det er slet ikke ualmindeligt at sider der henvender sig internationalt har dette ...inkl. franske, spanske, tyske, italienske osv. versioner. Et stort arbejde, javel, men meget 'nemt' at implementere som include filer, landekodedetektion mm.

http://www.netsteder.dk/raad/international/index.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 19-12-06 11:46

Jeg synes i hvert fald det er et godt initiativ - og jeg tager hatten af for dit engagement. Det er jo ikke ligesom os andre der bare kan gå hen og kigge på den altid kørende skærm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-06 11:59

Ps. For det ikke skal være løgn, så kan du også have flere designs af samme side på samme adresse:

1.) http://www.webdesign101.dk/design/styleswitch.php
2.) http://www.alistapart.com/articles/alternate/
3.) http://www.csszengarden.com/ ( Prøv de forskellige designs af siden i menuen til højre )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pultera

Dato : 19-12-06 12:09

mange tak for hjaelpen, jeg vil prove at aendre noget paa siden naeste gang jeg kommer paa nettet, men bliver nod til at slutte for nu, da jeg ikke har mere tid, men hvis i har flere gode raad, saa mail dem endelig direkte til min mail. pultera@webbyen.dk.

hav en rigtig god dag.

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 19-12-06 12:11

Hej 1stanley1

Jeg skal være så høflig at sætte link til tippet, hvis nogen skulle være i tvivl om hvad vi diskuterer når tråden en dag ældes.

Ingen tvivl om, at det er et fint initiativ, og der lå hverken i mit eller f.eks. Molokyles svar nogen negative implikationer overhovedet. At kodningen er jævnt dårlig er vel det pæneste man kan sige når det virkelig er <strong> og Frontpage-lignende koder der implementeres.

Lad os få én ting på det rene: selv Microsoft har nu til dags forstået, at der er nogle standarder for internettet. Disse er åbne og tilgængelige på www.w3.org - det er deres egen version 7 af MS-IE et stort bevis på. Nu implementeres f.eks. fixed menus i CSS ordentligt, hvilket ikke var tilfældet i version 6, selvom både HTML og CSS validerede på ens egne sider.

**************************************************************

Når det så er sagt, så er der en pointe i din kritik jeg godt kan forholde mig til:
==================================================

Jeg beklager, at jeg ikke kigger på om det er en ny eller gammel bruger. Heck, jeg er også "ny bruger" fordi jeg ikke mere kunne logge ind på min gamle profil [det vil du kunne læse af profilteksten.... ], men jeg vurderer alle tips ens.

Et tip skal for at være et tip:

- kunne hjælpe andre i stedet for at bede om hjælp

Hvis det skal være et rigtig GODT tip:

- skal det bringe noget nyt

og så fremdeles....

Jeg beklager hvis det kan ses, at jeg til daglig roder med design og farver, men netto-effekten af skrigende gul og sort har jeg kun ét at sige til: Netto har stor succes med det, men vi andre skal nok undlade lige præcis dén kombination.

***********************************************************************

Når alt dette er sagt, så lad os ikke kappes om hvem der havde mest ret i den diskussion. Der kan læres af de vurderinger af tips man får. Dette gør så enten at man skriver rigtig mange tips, eller at man begrænser sig til når man har noget rigtig godt at byde på.

Rigtig Godt Nytår 2007 til alle.

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 19-12-06 12:12

Glemte sørme linket. Sorry guys.

http://www.kandu.dk/tip15249.aspx

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 19-12-06 13:29

hej 1stanley1 og jer andre
tak 1stanley1 for dit indlæg , jeg er Henriks mor og bestyre malawis-venner www.malawis-venner.webbyen.dk og jeg har lige skrevet andet indslag her på siden om der er en der vil donere tid til at hjælpe med hjemmesiden så den kan blive flot en af grundende til at vi gerne vil have den godt op at køre er at DR kommer til malawi og laver et program om Henrik Pulteras arbejde i malawi, derfor ville det være rart med 1 hjemmeside som er god og ser godt ud , at henvise til.
Det håber vi at der er en der vil hjælpe med ,vi prøver at holde omkostningerne nede derfor arbejder vi gratis allesammen og betaler selv tlf ovs så hjælpen kan gå ubeskåret til hjælpen.Henrik arbejder sammen med sin familie også gratis han får ikke løn
glædelig jul allesammen
ladies(medlem et par år)

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 19-12-06 14:22

Jeg har desværre ikke ekspertisen til at hjælpe, men med sådan et initiativ I lægger for dagen, håber jeg sandelig der er andre der har - held og lykke.

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 19-12-06 18:35

Det må være det her indlæg I hentyder til http://kandu.dk/Tip15249.aspx ?

Han skulle nok have formuleret det bedre for jeg syns ideen er skidegod og jeg syns det er et fantastisk arbejde I udfører - ,,,men så vidt jeg kan se skriver han ikke at det er indholdet/ideen der skal vurderes?

Under alle omstændigheder syns jeg at webside kritikken på Kandu er altfor hård og ubarmhjertig - Der bliver lagt for meget energi i at tale dårligt om andres websider.

Jeg lavede selv www.juleoensker.dk som i princippet også er et godt formål og som frivillig - og blev nærmest slagtet i forummet - hvor der kun blev lagt vægt på negative ting og det har jeg lidt svært ved at forstå og acceptere hvad formålet egentlig er med det.

Jeg har desværre ikke tid lige nu til at lave en færdig side til jer til januar (men overvejer om jeg kan gøre noget ) - ellers ville jeg meget gerne hjælpe og skal prøve at høre dem jeg kender om de har lyst/tid -

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 19-12-06 18:44

hejsa DannyBoysen
jeg er henriks mor som passer foreningen www.malawis-venner.webbyen.dk
optagelserne til DR bliver i januar så udsendelsen sendes først til foråret/sommerda det er den sidste i udsendelserækken så det ville være dejligt hvis du eller en du kender kan hjælpe min mail er kristinas@mail.dk kender godt juleoensker.dk rigtigt godt
hilsen ladies

Kommentar
Fra : dannyboysen

Dato : 19-12-06 19:04

Jeg forventer snart at starte op som delvis selvstændig indenfor omr. It og netværk. Jeg er ikke webdesigenr og de ting jeg har lært indenfor hjemmeside design er få kurser og resten selvlært.
Men jeg skal prøve at se om der er noget jeg kan hjælpe med - men kan ikke binde mig til en færdig hjemmeside lige pt. - men jeg prøver at høre omkring om andre kan hjælpe jer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-12-06 19:28

Hør nu "Mor&Søn", pultera, ladies m.fl. :

Vi som er her på kandu.dk er her for at hjælpe, så langt evnerne rækker
( I behøver ikke bruge mange point )
Hvis der mangles hjælp til Layout? Design? Kode? ..eller ALT andet end indhold på jeres side?
(...selvom mange sikkert også kan komme med gode og velmenene råd om dette?)

Så kan I med garanti få al den ekspertice og hjælp I søger, ved at stille spørgsmål i en af de relevante kategorier:

HTML, XHTML, CSS, Javascript, Java, PHP, ASP, Andet udvikling osv.

Ganske GRATIS

..og uden at kompromitere jeres personlige oplysninger eller blande sig i indholdet.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : 1stanley1

Dato : 20-12-06 06:45

Tak for svaret molokyle.