/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
ingen accept
Fra : scarlets
Vist : 821 gange
170 point
Dato : 14-12-06 18:20

Har haft en Lexmark multi dims til min pc. Den kan nu kun scanne, da jeg har knækket en lille dims på en blæk-patron ved påfyldning.
Så forsøgte jeg at tilslutte en HP, det gik godt, med at printe, men den ville ikke acceptere scanneren.
Nu har jeg to apperater, som ikke engang i alt kan det. én kan.

Hjææææælp !

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-12-06 19:05

Har du kigget i enhedshåndtering om der er gule markeringer.
Højreklik på denne computer > vælg egenskaber > hardware > enhedshåndtering.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-12-06 19:10

Hvordan er de tilsluttet ?????

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 14-12-06 19:23

Lige nu har jeg pillet begge to fra, så nu kan jeg ikek finde noget om dem under denne comp. ???

De sad med ledninger.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-12-06 19:26

Først lige en genstart uden nogen printer i
Så skal du starte med at indstallere fra din CD som hører til.
Genstart og så sætte printeren til.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-12-06 19:29

Ledninger er sgu da et vidt begreb.....

Er de monteret på printerport eller via USB..

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 14-12-06 20:16

Bliver alt ikke væk, hvis jeg genstarter ?

Har ikke installationsdisk. da det er aflagte printere.

Leningerne er bare sat i de huller, de ku komme i

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-12-06 20:29

Find en kammerat der har forstand på det

Når du ikke ved hvad du laver skal du lade være med at pille

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 14-12-06 20:31

Suk !
Hvis jeg havde en ven, der ku det her - skrev jeg ikke.
suk !
Livet er hårdt for de udvalgte...

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 15-12-06 05:55

Det er jo fordi din HP står som standard printerså du kan ikke benytte begge printer på en gang.

dr.dem

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-12-06 09:33

Vi vil gerne hjælpe dig.
Derfor stiller jeg nogle spørgsmål nu.
1. Hvilket styresystem bruger du .............Win 98 / Win ME / Win 2000 / Win XP
2. Har du nogen CD som hører til din comp.
3. Har du nogen CD som hører til dine printere
4. Hvad hedder dine printere (eks. HP nr et eller andet)
5. Lexmark multidimsen .........er den med et ca. 5 cm bred stik bag på printeren
......................................................................eller et lille USB stik
............................................eller begge

6. HP multidimsen .........er den med et ca. 5 cm bred stik bag på printeren
......................................................................eller et lille USB stik
............................................eller begge
7. Har du diskettedrev på din computer.

8. Hvis du går i start > indstillinger > printere > har du nogen printere stående i det vindue

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 17-12-06 14:22

prøver for 7. gang, det hele forsvinder igen og igen

xp

2 ikke umiddelbart, det er en medion
har en cd med application og support til ?

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 17-12-06 14:26

3 en til hp psc 1500 og 1600 serien
4 den ene er en hp psc 1610
5 ikke nogen til lexmark x 1130
6 de bruger det samme type stik, et lille fladt firkantet et med en trefok på

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 17-12-06 14:29

7 diskettedrev ++++

8 det kan den vist ikke, men under denne computer er der ingen printer lige nu.
De er begge taget fra og står i hvert sit hjørne og skammer sig

tusind tak for ikke at lade mig i stikken EC !!!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-12-06 15:02

Jeg har fundet en driver til din lexmark:
http://downloads.lexmark.com/cgi-perl/downloads.cgi?ccs=58:4:0:406:0:0&searchLang=da&os_group=WinXP&target=
Og en rettelse til samme printer:
http://downloads.lexmark.com/cgi-perl/downloads.cgi?category=Patches&ccs=58:4:0:406:0:0&os_group=WinXP&searchLang=da

Men det skal du ikke bruge endnu.

Vi starter med din HP som du har driverCD til.
Ingen printer tilsluttet.
Start comp.
Sæt din CD ind og kør de programmer som er på den CD.
Luk din comp ned og genstart.
Når den er startet op så:
Sæt dit printerstik til (det er USB du har)
Først nu skal du tænde for strømmen din printer.

Så er jeg spændt på hvad der sker, og om den fortæller noget.

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 17-12-06 15:11

Det er HP disketten, du meneer, ikke ?

Genstart - mener du bare slukke og starte igen ? Sådan helt almindeligt ?

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 17-12-06 15:12

Den kan ikke fordrage den diskette - det er åbenbart en macintosch.
Suk !

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-12-06 16:05

Genstarte er:
start> luk > vælg genstart

så findr jeg lige driveren til din HP

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 17-12-06 18:33

hvor er du altså sød og dejlig

Der forsvinder ikke noget ved genstart vel ?
Eller jeg skal kende en kode ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-12-06 19:06

En genstart er det samme som at lukke comp og så starte igen.
En driver til eks. en printer som er lagt ind i comp ligger faktisk og venter på at blive brugt.
Når vi lægger en ny driver ind som passer eller passer bedre til eks. en printer vil comp. bruge denne driver.

Her driveren til din HP:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?softwareitem=oj-30564-1&lc=da&cc=dk&dlc=da&product=390315&os=228&lang=da

Rul ned til Download now og vælg gem
I ruden "Gem i" gå til skrivebord med pilen.

(jeg håber ikke du har en langsom forbindelse til internettet for filen er på 53 MB)
Har du en langsom forbindelse eller megabite afregning så kan det måske betale sig at få den tilsendt for 116 Dkr. https://sales.sitel.be/swdcd/Welcome.asp

Du skal også lige hente denne indstallationsvejledning:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/manualCategory?lc=da&cc=dk&dlc=da&softwareitem=oj-30564-1&os=228&product=390315&lang=da&

» HP PSC 1600 series all-in-one Installationsplakat

og evt senere denne
HP PSC 1600 series all-in-one Brugervejledning

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 17-12-06 19:32

de er der om 9 min

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-12-06 19:38

Ok

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 17-12-06 20:03

og hvad gør jeg så ?

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 17-12-06 20:12

den skriver, den allerede findes på pc, men det er nok fordi jeg lige ville åbne den ???

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-12-06 20:15

når du har læst indstalltonsplakat (nr 2 som du hentede)
så skal du køre/indstallere den store du hentede
og så genstarte
og så sætte din printer til

og håbe.................

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-12-06 20:28

hvis den allerede findes så skal den afindstalleres før den nye fine kan lægges ind.

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 17-12-06 21:20

YES
DU har fået den til at scanne og kopiere - ikek at kopierne duer til noget, det er bare en masse striber uanset om jeg kopierer tekst eller fotos ???
Jeg har forhøjet, men ikek med meget, da jeg ikke har ret mange points at gøre godt med.
Du er virkelig en engel, men har vi nu installeret en printer, som er færdig med at du ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-12-06 21:52

Det er ligemeget med point.........

Nu skal du lige ind i dit printerprogram.
start > indstillinger > printere og fax
Her står din printer og ved at højreklikke på den og vælge print testside skulle den printe.

Eller
start > programmer > HP printer > start programmet
Så bør der være mulighed for at indstille den.

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 17-12-06 23:02

Det er en sindssygt racistisk printer. Den nægter at fungere med alternativt blæk - laver striber, som om den vil bure det inde.
Er der intet at gøre ?

Har
renset patronerne - kun dér hvor man må
kørt renseprogram
bandet på forskellige sprog
og ædt en hel rulle lakridskarameller i desperat distraktion

Andre forslag ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-06 23:09

Køb en ny

Det er da fuldstændigt hul i hovedet at lave al den halløj for 2 gamle printere der ikke dur....

Uanset om du får en af dem til at virke mangler du jo enten scanner eller printer....

Hvad er logikken

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 17-12-06 23:23

Logikken refi ?

At der findes folk, som kan og vil noget, du ikke magter ?

Være venlige, tålmodige, hjælpsomme bl.a.

Og meget snart hjælpe mig over den sidste hurdle.

Så dejligt !

Kys kys kys

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-12-06 23:33

God fornøjelse

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-12-06 00:02

Det er ikke alle printere som kan li køre med uoriginale patroner.´
Men jeg lukker for i dag.

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 18-12-06 12:45

Tak for masser af support !
Nu har jeg vist lært, at installere en printer. Dejligt at få mere styr på det hér !
Kan det svare sig at købe nye patroner til denne all in one HP ? ( som nu scanner fint (det ku den ikek før) og printer pæne striber ud suk.)
Eller skal jeg nu opgive og købe en anden ?
I Refilshoppen = jyskdatasalg.dk siger de, de har en, som kan køre på al slags blæk med 4 patroner Brother dcp 115 til 648-
Den kan så fås andre steder på nette til under 500-
Men er det eller nye patoner eller ? løsningen ??

Det behøver ikke være dyrt.

Mange tak !

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 170 point
Dato : 18-12-06 13:21

Se det er lidt svært.
Det vil jo være ærgerligt at købe nye patroner, hvis den alligevel ikke vil printe.
Jo flere patroner der er i en printer, jo billigere er den i brug.
En brother ville jeg godt købe.

Måske ville jeg nok købe en anden printer.

Godkendelse af svar
Fra : scarlets

Dato : 18-12-06 23:17

Tak for svaret Kære tålmodige EC !

Rigtigt varmt tak for al din support !

Du har været ganske enestående og jeg er så glad for det.

Jeg véd godt, at når det drejer sig om alt med pc, print etc, tjah, så er jeg nok den sløveste kniv i skuffen, så det har været rart, at du virkelig har givet mig chancen for at fatte en bønne. Det var så fedt, at opleve at den nu kan scanne. En klar landvinding, da ingen af de tilkaldte har kunnet få den til det. Selvom det åbenbart en en lortemaskine. Vil følge dit råd og finde en brother.
Stort juleknus til dig !