/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Niels Hansen, Silkeborg -
Fra : odderbo
Vist : 547 gange
145 point
Dato : 14-12-06 15:37

Er der nogen som kender til eksistensen af ovenstående Niels Hansen, Silkeborg.
Han blev født 01 feb 1875, på Holme Mark, Tranbjerg Sogn, Ning Herred, Århus Amt.
I papirerne i en fadderskabssag, skulle han på et tidspunkt have boet i Silkeborg, på Mejerivej, men der er den hage ved sagen, at Mejerivej i Silkeborg ikke eksisterer, eller har eksisteret, iflg. oplysninger fra Arkivet i Silkeborg.
Er der nogen som ved noget??????
med venlig hilsen bo eriksen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-12-06 18:37

Og du er sikker på, at han ikke er født 2-3 år tidligere?
"
HANSEN, Niels      Birth Date:   15 Oct 1872
   Christening Date:   1 Jan 1873   Recorded in:   Holme, Aarhus, Denmark
   Father:   Henrik HANSEN
   Mother:   Karen MIKKELSDR
"
Bemærk Holme, svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-12-06 19:11

Iøvrigt mener jeg at kunne huske
at nogle af vore førende mejeri maskiner kom fra netop Silkeborg,
så det undrer mig, at der ikke er et mejeri lignende gadenavn der, Svend

Kommentar
Fra : steenvin

Dato : 15-12-06 09:05

Hej Bo

Prøvede Kort og Matrikelstyrelsen - historiske kort. Men som du allerede ved findes/fandtes vejen ikke, men der var en Mejerivej i Århus amt. Måske har han boet på Mejerivej i Århus (måske ved barnets undfangelse) og så være flyttet til Silkeborg.

Mvh Steenvin

Kommentar
Fra : steenvin

Dato : 09-02-07 16:01

Hej Odderbo

Er du kommet videre i din søgning efter Mejerivej??

Med venlig hilsen Steenvin