/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ekstern harddisk
Fra : boro23
Vist : 467 gange
100 point
Dato : 14-12-06 11:35

Jeg vil gerne give min søn noget mere lagerplads på hans computer, så jeg tænker på at give ham en ekstern harddisk som den nemmeste løsning.
Nu spørger han mig, om man kan installere spil og programmer på en ekstern hardisk, og efterfølgende kan tage den eksterne harddisk med under armen og tilslutte den en anden computer så han kan spille og bruge de installerede programmer.

Jeg bliver ham et svar skyldig. Kan det lade sig gøre???

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 14-12-06 12:23

Nej det kan man ikke.
Når et program lægges ind på computeren kan man vælge hvor programmet skal ligge.
Men..........der lægges også noget på C: drevet i registreringsdatabasen for at programmet kan køre.
Så umiddelbart kan det ikke lade sig gøre.
Er det et meget hurtigt spil, så er det ikke sikkert at en USB harddisk kan følge med.
Samme harddisk kan også monteres i den eksisterende comp, hvis hastigheden bliver et problem.
Som USB HD skal jumperen stå til MAster (fabriksindstilling)
Som ekstra HD i comp. skal jumper måske flyttes.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-12-06 17:44

e.c har simpelthen svaret på det der er rigtigt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-12-06 18:46

Tak Fijala......

Kommentar
Fra : boro23

Dato : 15-12-06 08:42

Ærgeligt, hvis man indstallerede win XP på den eksterne harddisk, ville det så kunne lade sig gøre?
Jeg har hørt at man godt kan have 2 styresystemer på samme pc.

Hilsen boro23

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-12-06 08:49

Hvis computeren kan sættes til at starte/boote på USB (stilles i bios) så kan det måske lade sig gøre.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-12-06 10:22

Man kan godt have 2 eller flere styresystemer på sin pc. Det har jeg fx. Vista og XP Pro. De er installeret på 2 forskellige hd og jeg kan selv vælge hvilket jeg vil starte op på. Hvis ikke jeg vælger starter den selv op på det styresystem der ligger på c drevet.
At have styresystem på en Usb disk kan gost lade sig gøre men er ikke en god løsning da den er utrolig langsom i forhold til den anden.

Godkendelse af svar
Fra : boro23

Dato : 07-01-07 14:16

Tak for svaret e.c.