/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Forbud mod julemandens billede
Fra : maj_britt
Vist : 830 gange
500 point
Dato : 13-12-06 15:07

i hvilket land udenfor europa er det ikke tilladt at ophænge billeder af julemanden ? hvornår blev det forbudt ?

En forespørgsel fra en på min msn, og jeg kan ikke finde svaret, men det kan I

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-12-06 15:21
Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 13-12-06 15:45

Er Østrig uden for Europa??!!!!!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-12-06 15:48

julen i det hele taget var forbudt i rusland indtil 1992 - så det kan da være det der menes ??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-12-06 15:52

klemme jeg kan desværre kun æde ordene - - så ikke ordentlig efter

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 13-12-06 16:20

Det kunne jo være Rusland, men hvornår kom forbuddet mod julen derovre?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-12-06 16:36

Er det i forbindelse med en reklame, hvor julemanden optræder, så er det forbudt at vise billeder med julemanden, hvis der reklameres for øl i USA

http://avisen.dk/julemanden-maa-drikke-oel-031206.aspx

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-12-06 16:43

Måske har det noget med dette at gøre

Citat
Forbuddet kommer, efter at anti-julemands-kampagner i både Tyskland og Østrig har protesteret mod den amerikanske udgave af julemanden, som oprindeligt er designet af Coca-Cola. I stedet vil de have forretningerne til at bruge den traditionelle europæiske julemand, Sankt Nikolaus.

Jeg tror ikke, at det er forbudt at vise et billede af julemanden, men det kommer nok meget an på hvordan han ser ud. Der er nogle, der ikke vil have at han ligner "Cola-Julemanden"

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 13-12-06 16:45

Ans, udenfor Europa.

Kommentar
Fra : jakobzpige

Dato : 13-12-06 16:47

der står at det er udenfor europa og bare hvilket land er det ikke tilladt og sætte billeder op af julemanden? og hvornår det blev forbudt ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-12-06 16:51

I dette link er der nogle af de forskellige juletraditioner, så vidt jeg kan se under Rusland, er der tre forskellige perioder

http://homeworkhelp.aol.com/default/_a/christmas-around-the-world-history-and/20051215105409990001

Kommentar
Fra : jakobzpige

Dato : 13-12-06 16:54

oki jamen mangler bare den dato eller året ?? kan ik selv finde noget har prøvet hele dagen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-12-06 16:55

maj_britt + jakobzpige det har jeg forstået!!!!!!

USA er jo også uden for Europa Men drejer det sig generelt om et billede af julemanden eller er det også en reklame????

Rusland tror jeg ikke det er

Citat
Selv store lande, som Rusland og Grækenland har ligefrem adopteret ham

http://www.jule-aften.dk/julemanden.htm

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-12-06 16:57

Hvem er det nu der spørger ???????

Er det maj_britt eller jakobzpige

Kommentar
Fra : jakobzpige

Dato : 13-12-06 16:58

det er bare et billed af julemanden man ikke må hænge op i det enklte land

Kommentar
Fra : jakobzpige

Dato : 13-12-06 17:03

det er majbritt som spurgte for mig ska på arbejde nu men kigger ind senere håber i kan hjælpe mig

Accepteret svar
Fra : sverola

Modtaget 250 point
Dato : 13-12-06 17:26

jeg vil mene at dette kan være et svar...... http://www.iht.com/articles/ap/2006/11/08/america/LA_GEN_Venezuela_Christmas.php

Men det drejer sig jo nu kun om offentlige steder ...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-12-06 17:41

julen var forbudt i Rusland indtil 1992?

De 24 afsnit afdækker også, at det ikke er i alle lande, man holder jul – f.eks. i muslimske eller buddhistiske lande. Og så alligevel… For julen har efterhånden vundet indpas som fest mange steder, også hvor befolkningen ikke er kristen. Traditionerne er mangfoldige:

http://www.webavisen.dk/visartikel-24342.html

Godkendelse af svar
Fra : maj_britt

Dato : 08-03-07 09:08

Tak for svaret sverola.