/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
program vil ikke starte
Fra : briseogstorm
Vist : 544 gange
100 point
Dato : 13-12-06 09:29

Har et prg. som har fungeret i flere år, pludselig ville det ikke starte, lagde den org. disk i cd-drev da den starrtede kom den frem med, vil du afinstall. hele prg.?.
Jeg sagde ja.
Ville genindlæse prg. fik denne:
der findes en låst fil, install. kan ikke fortsætte.
Fik prg. afinstall. prg via kontrol panel.
Kan genindlæse prg.
Men det vil ikke starte stadigvæk, der sker bare ingenting, når jeg klikker på ikonet.
Nogen forslag til løsning?
Mvh B&S

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 13-12-06 09:40

Nu skriver du ikke noget om det er ældre program eller et nyt som skulle virke under virker WinXP, men prøv at gå i egenskaber og sæt kompatibilitetstilstand til win98/ME.

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 13-12-06 10:35

det er fra 2003/04 har kørt i xp hele tiden. B&S

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-12-06 11:41

Gå til denne computer - lokal disk - programmer
se om der ligger en mappe der hedder det samme som dit program.
**eventuelt geninstaller for at se,hvor mappen ligger**
Der skal du slette alt, det kan være der er skjulte mapper = gå til kontrolpanel -
mappeindstillinger - vis - sæt flueben ved vis skjulte mapper.
ELLERS:
Slet alle din cookies og temp filer og eventuel dine prefetch filer.
----------------------------------------------------------------------------
Cookies = hvis programmet har været på nettet for at opdatere -
DENNE COMPUTER - Documents and Settings - ADMINISTRATOR - COOKIES

Temp filer = DENNE COMPUTER - lokal disk - windows - temp.

Prefetch = DENNE COMPUTER - lokal disk - windows - prefetch

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-12-06 11:43

UPS glemte at skrive at dette skulle gøres, FØR DU INSTALLERER PÅ NYT.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-12-06 11:46

Sletter du COOKIES, kan alle dine adgangskoder ryge sig en tur....

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 13-12-06 12:56

Tak Disken men der er ikke nogen skjulte fil, det har aldrig været på nettet for opdatering, der er ingen updateringer, mvh B&S

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-12-06 13:08

Kan måske lyde skørt, men har du tilladt POPUPS på din egen pc, i din firewall.
Hvis du har en ?
Har til tider selv oplevet dit problem, og har det stadig med et par små programmer,
som BARE ikke vil køre.

En anden ting, du har vel installeret programmet på drev C:
ellers kan det give problemer.

Ellers prøv at gå til mappen, hvor programmet ligger, og klik på programmets EXE fil,
det kan muligvis få det til at køre.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-12-06 13:16

Citat
Har et prg. som har fungeret i flere år, pludselig ville det ikke starte, lagde den org. disk i cd-drev da den starrtede kom den frem med, vil du afinstall. hele prg.?.
Jeg sagde ja.
Ville genindlæse prg. fik denne:
der findes en låst fil, install. kan ikke fortsætte.

Der ligger altså en fil, et eller andet sted og hygger sig, når du får denne meddelse.
Har du slettet din ''temp''.
Hvad hedder programmet.

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 100 point
Dato : 13-12-06 13:27

Det kan være du har rester i din regbase, og skal have det fjernet derfra først.
Prøv en tur med dette.
http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-12-06 13:54

jeg tror ikke du får ryddet ordenligt op efter dig når du har afinstalleret programmet.

Prøv at afinstallere igen (evt må du installere og afinstallere igen) - når det er gjort går du i start - kør - skriver regedit - klikker ok - finder så HKEY_LOCAL_MACHINE - herunder finder du programmet under software og sletter det.
Kør så dette lille program http://www.downloadcentral.dk/file.php?fileid=735 - delete alt der er safe to delete

Gå i IE og slet cookies - filer (også alt offline indhold) - og ryd oversigten - genstart din maskine

Efter genstart gå i stifinder og find mappen der har navnet på programmet - slet mappen - og kør en tur med regcleaneren igen på samme måde som før - genstart maskinen og der skulle ikke være rester tilbage

(for en sikkerheds skyld kan du gå i start - søg - og søge efter navnet på programmet)

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-12-06 16:11

Syntes det ligner hvad jeg har skrevet.!
Ville hellere bruge Microsoft´s program til at slette rester med.

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 13-12-06 18:57

Auccush!) Jeg kan bare ikke slette alt ofline indhold, der ligger alt for meget jeg ikke kan undvære til daglig. Surt Show. Mvh B&S

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-12-06 19:07

sortér det fra du ikke skal bruge

Godkendelse af svar
Fra : briseogstorm

Dato : 13-12-06 19:25

Tak for svaret disken.jeg kørte det lille samrte program, det fandt ikke mindre end 302 dysfunktioner, så kørte jeg diskfrag. og nu virker det igen. 1000 tak mvh B&S

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-12-06 20:33

Ikke FLERE, mit DAGLIGE_____antal af ubehageligheder.

Men når det kommer fra MS, og du har en lovlig udgave af Xp
render du ikke helt forkert...

Og TAK, for at du lige gav mig min ½ stjerne tilbage.