/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
efter dyrelægebesøg
Fra : pablo2005
Vist : 551 gange
100 point
Dato : 13-12-06 06:49

hej med jer

det er lang tid siden jeg har skrevet her sidst...min kat har ikke været syg i lang tid...men ak, igår gik det galt, og det endda efter et dyrelægebesøg.

Jeg havde ham nede for at blive vacineret. Og han fejlede intet da jeg tog ham derned. Han fik sit årlige helbredscheck, og det var alt som det skulle være. Han fik også sin vacination imod kattesyge, influenza, og clamydia.

Da vi kom hjem var han da nogenlunde sig selv igen. Men, ak ved 18 tiden igår gik det galt. altså et par timer efter dyrelægebesøget.

Og idag samt i nat, har han været helt apatisk. Han opfører sig som om han har influenza. Han vil hverken spise eller drikke, og han ligger der bare. Han reagerer ikke på noget som helst, ikke engang mad. når jeg rører ved ham piber han. Han er en meget snakkesaglig kat, men siden igår har han ikke sagt et my. Hvad pokker er der sket med ham. Kan den vacination have gjort ham så syg.

Nu tager jeg væk fra ham nogle timer, for at give ham lidt fred og ro, men skal jeg ringe til dyrelægen, hvis ikke han har det bedre ved 16 tiden. Jeg er mest bange for at han dehydrerer.

hvis der er nogen af jer der har prøvet det samme med jeres kat, må i meget gerne fortælle mig, for jeg er meget bekymret. Han er kun 2 år.

med venlig hilsen

ulla og pablo

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 13-12-06 07:37

jeg ville omgående forhøre mig hos dyrlægen om evt. bivirkninger ved vaccinen. det er trods alt et fremmedstof, som er påført katten - hele tre ting.
jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at I ville blive afkrævet ekstra gebyr og i hvert fald kan I være sikre på, at I ikke bliver til grin.
altså grib knoglen, og lad os høre, hvordan det går.
bekymret hilsen
aase

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 13-12-06 08:47

Rign dyrlægen nu!

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 13-12-06 09:28

hejsa

du skal ringe eller tage ned til din dyrlæge, det kan være en reaktion på medicinen den har fået . men derfor er det meget vigtigt at den får noget vædske og lige bliver kigget på. jeg ville ikke tøve

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : cjaab

Dato : 13-12-06 09:45

Ja for dælen da, afsted afsted!
Og for at han ikke dehydrerer, så find en engangs-sprøjte og sprøjt lidt vand i munden på ham...

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 13-12-06 10:11

Du kan få en plastiksprøjte på apoteket og bruge til at give ham vand. Det har jeg nogengange gjort med mine, de skal bare lige prøve det et par gange så vil de gerne. Jeg stikker den ind i siden af munden over tungen og en hånd på den anden side af hovedet og trykker ikke hurtigere end de kan nå at følge med at synke. Tillad den at gøre lidt modstand i starten til den ved hvad det drejer sig om.
Og ring til dyrlægen eller dyrlægevagten. Mål evt hans temperatur. Normalt for katte er ca 38,5.
God bedring!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-12-06 11:27

Citat
Nu tager jeg væk fra ham nogle timer, for at give ham lidt fred og ro, men skal jeg ringe til dyrelægen, hvis ikke han har det bedre ved 16 tiden. Jeg er mest bange for at han dehydrerer.

Jeg håber din kat stadig er i live når du kommer hjem igen.

En kat der ikke reagerer på noget og bare ligger og piber når man rører ved den er syg.....meget syg.

Og nogen katte kan ikke tåle vaccinationer og kan faktisk dø af en allergisk reaktion.
Den dehydrerer ikke så det er alvorligt fra i aftes og til i dag, men hvis det er vaccinen den ikke kunne tåle er det alvorligt.

Så hvis katten lever når du kommer hjem, så er det fat i dyrlægen øjeblikkeligt, det kan ikke gå hurtigt nok, og du burde have reageret og henvendt dig til dyrlægen allerede i aftes da katten begyndte at opføre sig underligt.

mvh dova

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 13-12-06 12:32

tilslutter min 100% alle de andres svar....KAN DU SÅ SE AT KOMME AFSTED. alt andet er totalt uforsvarligt....katte kan blive noget så allergiske overfor vaccine, ligesom mennesker at de blir som din er nu....hvad søren skulle det elelrs være, hvis den var rask og rørrig mens den var der.
håber det går godt for den stakkels lille misser....
miau fra min missers søde mor miss.j,

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 13-12-06 14:44

uha da lyder ikke godt. se at få ringet til din dyrlæge - eller endnu bedre KØR DERNED med det samme. Det lyder til, at din kat overhovedet ikke har kunnet tåle den vaccine og som andre siger, så kan den gå hen og dø af det.

SÅ AFSTED med dig.

Skriv hvordan det gik.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 13-12-06 15:11

Det lyder som om den reagerer på vaccinen. Vandmangel er ikke det katten dør af inden for 24 timer, og en livstruende allergisk reaktion ville have udviklet sig hurtigere.

Men kontakt da dyrlægen, hurtigst muligt. Jeg havde nok allerede ringet igår. Og jeg havde IKKE givet katten fred ved at tage fra den et par timer. Dem havde jeg hellere brugt hos dyrlægen.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 13-12-06 19:37

til taliskoko...
dt ville jeg godt nok heller ikke turder gøre...jeg ville være så skidehamrende nervøs or at den ville dø af det at jeg ikke et eneste sekund ville være i tvivl om hvor jeg skulle rende hen..
har prøvet det der med en kat der blev akut syg og ikke kunne få luft og bare rallede og nærmest bad mig om at gøre et elelr andet...det kan katte nemlig sagtens give udtryk for, på den måde de ser på en elelr henvender sig til en på..hvis altså man kender sin kats måde at resgere og henvende sig på...dengang var der ingen tvivl, den bad om hjælp...og to timer efter var den aflivet.
nu har jeg heldigvis en ny sød misser der er tre år efterhånden og ligeså sød som den anden men halt anderledes i opførsel.
miau fra min missers søde mor...miss.j

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 13-12-06 19:37

til taliskoko...
dt ville jeg godt nok heller ikke turder gøre...jeg ville være så skidehamrende nervøs or at den ville dø af det at jeg ikke et eneste sekund ville være i tvivl om hvor jeg skulle rende hen..
har prøvet det der med en kat der blev akut syg og ikke kunne få luft og bare rallede og nærmest bad mig om at gøre et elelr andet...det kan katte nemlig sagtens give udtryk for, på den måde de ser på en elelr henvender sig til en på..hvis altså man kender sin kats måde at resgere og henvende sig på...dengang var der ingen tvivl, den bad om hjælp...og to timer efter var den aflivet.
nu har jeg heldigvis en ny sød misser der er tre år efterhånden og ligeså sød som den anden men halt anderledes i opførsel.
miau fra min missers søde mor...miss.j

Kommentar
Fra : pablo2005

Dato : 13-12-06 19:50

hej igen

tak for alle jeres svar. Jeg har nu observeret pablo nogle timer. Og han er begyndt at spise og drikke. Nærmere sagt har han spist nogle gange. Men han virker stadig lidt groggy. han reagerer på lyde, og han har også været ude. Han har fået sit miav tilbage, men jeg er stadig ikke helt sikker på om han er ok. Men hvis det skulle være en allergisk reaktion, burde han så ikke være mere syg.

mvh ulla

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 13-12-06 20:13

hej igen

nu lyder jeg måske nok lidt hård..............men har du overhovedet ikke kontaktet dyrlægen ???? du skriver herinde at du er MEGET bekymret for din kat og får nogle fantastiske svar fra brugere der er meget bekymret for pablo , og nu lyder det ihverttilfælde i mine ører at du ikke har foretaget dig andet end at opservere katten er det korrekt ??? du kunne da ha ringet til dyrlægen og fået afvide om det din kat gør er normalt jeg syntes du har været lidt for længe om det.
jeg håber at pablo får det godt igen det er trods alt ham det handler om. og så husk du har valgt katten og ikke omvendt derfor er det også din pligt at reagere når der er noget galt.
venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 13-12-06 20:22

ja du må sku meget undskylde...du fortjener ikke at have husdyr, når du ikke gider gå til doktoren med den....lille stakkels mis....hvad nu hvis det var et barn, ville du så også BARE observerer og se tiden an....du burde aflevere den kat til en der vilbruge tid og resurcer på den og ikke bare lade stå til.
når men vælger at tage et dyr til sig, så forpligter man sig dælme også til at sørge for at den har det godt..alt andet er i mine øjne dyremishandling. du aner ikke en fis om, om den har fået varige mén eller noget som helst af den vaccine og ikke alle levende væsner resgerer ens på allergi, heller ikke mennesker, så det kan vi herinde ikke give dig et fornuftigt eller korrekt svar på. det kan udelukkende en der er uddannet til at have med dyr at gøre når de er syge, nemlig en dyrlæge.de er dure de læger ja, men det er dyrt at have dyr og hvis ikke man gider ofre det det koster, så skild dig af med den!!! den fortjener bedre.stakkels stakkels mis.
godt min misser har en fornuftig mor der gider tage sig af den.....miss.j.s mor.
hun skal også snart stikkes.....au?

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 13-12-06 20:28

sådan missjosephine. jeg har det også sådan har man dyr følger udgifterne med. jeg har lige betalt en dyrlægeregning på 6800 kr . av og så lige i jule måneden men min hund kommer frem for gaverne

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : pablo2005

Dato : 13-12-06 22:33

jeg har haft lægen idag. Endvidere snakkede jeg med dyrelægen igår, og han sagde at jeg skulle vente og se tiden an, og det er hvad jeg har gjort. Det fik jeg bare ikke med inde på mit første indlæg. Men nu har jeg haft dyrelægen, fordi pablo igen blev lidt sløj. Nu har han fået antibiotika, og han er så god som ny. Lægen mente at det var fordi han måske havde været lidt forkølet, at immunforsvaret var gået ned, og at vacinationen så havde gjort at han blev syg. Men nu sidder han og miaver foran mit vindue, fordi han vil ud. Men det må han ikke førnd i morgen. Så pt går det godt med pablo.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 13-12-06 22:50

det var godt, du kom afsted,så nu kan alle vi katteelskere sove roligt i nat.
det er noget møg, når de levende væsener vi påtager os ansvaret for, mistrives.
håber, at I må få rigtig mange gode år sammen.
aase

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 13-12-06 23:30

hejsa

det var dejligt at høre , det skulle du jo bare ha skrevet i indlægget før så havde jeg ikke skældt dig ud . så er alt jo i skønneste orden .
venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : pablo2005

Dato : 14-12-06 06:40

god morgen

ja, det håber jeg. For han spiser som en tøndetærsker, og han miaver og vil ud. Det må han så ikke før i morgen for dyrelægen. MEN. Han er altså ikke meget for at drikke. Jeg har kommet vand i hans mad for at få ham til at drikke. Men er der nogen her der har et godt tip. For han han det ganske udemærket. Men hvis han ikke drikker går det jo galt igen.

mvh ulla

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 14-12-06 14:02

HEJSA IGEN

prøv den med en engangs sprøjte , som der er en bruger der har skrevet tidligere , det lyder som en god ide

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 14-12-06 14:31

det fint det med at spæde hans mad med vand....det gjorde jeg også dengang min forrige kat var syg og ikke gad drikke.så puttede jeg vand i hans vådfoder.men sprøjten er også rigtig god, lige bortset fra at katte hader det....
pas nu på din kat....det er så trist at miste de kære dyr og vi har påtaget os et ansvar....
missers mor...miss.j

Kommentar
Fra : pablo2005

Dato : 14-12-06 19:11

tak for alle jeres svar.Jeg blev selvfølgelig noget ked af at høre det der blev skrevet, da jeg netop er meget glad for min kat, og efter alle andres mening værner meget om ham. Derfor ringer jeg også omgående til lægen når der er noget med ham som ikke er som det skal være. Min kat er lidt skrøbelig. Han blev fundet i en baggård på et tidspunkt ,og kom tll mig radmager. Men jeg fik ham op på højkant, og siden har han ikke viget fra min side. Men selvfølgelig kan jeg godt se at jeg skulle have skrevet i mit første indlæg at jeg altså havde opsøgt lægen.

Fortsættelsen er lidt blandet. For han spiser og drikker, vil meget gerne ud, men da jeg ville lege med ham var han ikke så vildt begejstret. Han er stadig noget groggy, men katten kan vel også godt blive sløv af både behandlingen og samtidig også de antibiotikapiller han får. Ikke

med venlig hilsen

ulla

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 14-12-06 19:38

hej pablo2005

jo din kat sagtens blive sløv af behandlingen, og det er sikkert også derfor han ikke gider og lege, men det er rigtig godt han både spiser og drikker og vil ud det er da tegn på at han fungerer som han skal og når han bliver helt frisk og er kommet på dupperne vil han også lege igen. du må ha lidt tålmodighed
venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 15-12-06 12:45

min kat gider heller ikke drikke, og den er nu ikke syg. Det eneste tidspunkt han gider at drikke af sin skål er hvis jeg holder den - hehe underlig kat.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 15-12-06 13:16

ja nogle katte har underlige vaner.kender flere katte, der kun gider drikke deres vand, hvis det står i et rigtigt glas på bordet eller andre steder.min lille prinsesse elsker at drikke fra vandhanen.har optaget det på video...sjovt.
har oplevet en kat, der drak sin vand fra et dryppende rør fra håndvasken på badeværelset.
min far havde engang en garfield, der kun ville drikke sin vand fra et helt bestemt glas, der skulle stå et helt bestemt sted på køkkenbordet...meget præcest sted....elllersingen vand til ham.
hejsa fra miss j.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 15-12-06 14:59

ja de katte er nu nogle sjove nogle

Kommentar
Fra : pablo2005

Dato : 15-12-06 17:59

glædelig nyhed. Pablo er helt sund og rask, og hans snakkesaglighed er vendt tilbage. Nu sidder han konstant henne ved døren for at ville ud, men dyrelægen har sagt at jeg skal vente til i morgen, når det bliver lyst igen. Men han har drukket, leget og spist, så alt er ved det gamle igen, gud være lovet. Jeg ved ikke hvem der er mest syg når katten er syg, pablo eller mig. Jeg har snart ikke lukket et øje i de sidste to nætter. og vågnet med mavepine...ja, de dyr er jo egentlig også vores børn. især når man ingen har.

rigtig god katteweekend, siger en glad ejer.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 15-12-06 18:33

hejsa allesammen

rigtig god weekend til jer også og god jul til alle os dyreelskere

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 15-12-06 23:45

dejligt at høre at Pablohar det godt - tillykke

Kommentar
Fra : zantzippe

Dato : 16-12-06 17:27

dejligt med sludrehovedet er rask igen, og nu er han jo frisk igen, prøv det der med at stille vandskålen et stykke fra madskålen