/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Autoreply
Fra : OlleBoller
Vist : 1520 gange
370 point
Dato : 09-12-06 19:10

Jeg satte, i forbindelse med en ferie, autoreply på mine Emails, problemet er nu at jeg ikke kan fjerne det igen. Hvordan fjerner jeg denne autoreply?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-12-06 19:39

Har du sat den inde i webmail
Er det Outlook
Er det Outlook Express
Er det i MSN/hotmail browseren

Eller hvor.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 10-12-06 18:20

Jeg havde sat det i outlook express!

Kommentar
Fra : OlleBoller

Dato : 10-12-06 18:52

Jeg bruger Outlook Express og havde selv lavet en tekst, som ikke er helt aktuel mere, det var i forbindelse med min sommerferie, så jeg kunne vældig godt tænke mig at slippe ud af dette igen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-12-06 19:14

Start Outlook Express
funktioner > indstillinger
fanen kvitteringer > der er lidt muligheder

Ud over dette kan jeg ikke finde autoreply i Outlook Express 6 som jeg har.

Kommentar
Fra : OlleBoller

Dato : 10-12-06 19:20

Jeg bruger OE 6 nu . . . og jeg forstår ikke en ski'mann.
Ovennævnte er forsøgt tidligere, men der er ingen muligheder der.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-12-06 19:35

Jeg har også en gmail som kan benyttes i Outlook Express og der i gmail har jeg muligheden for at lave "feriesvar"

Kommentar
Fra : OlleBoller

Dato : 10-12-06 19:37

1) hvad er gmail
2) kan jeg fjerne min autoreply i OE 6?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-12-06 19:44

gmail er en gratis mail fra google.

Nu har jeg fundet det:
Funktioner > meddelelsesregler > post > og du er i ny postregel.
Du har sikkert sat hak i "for alle meddelelser" i den øverste rude
Og så sat hak i "svar med meddelelse" i den midterste rude
Og sat teksten ind i den nederste rude.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-12-06 19:46

"for alle meddelelser" ..................ligger i bunden af øverste rude.

Kommentar
Fra : OlleBoller

Dato : 10-12-06 20:02

HMMM!! De omtalte ruder kommer ikke frem når jeg går ind i 'ny postregel'. Mystisk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-12-06 20:16

Er det denne
Funktioner > meddelelsesregler > post > og du er i ny postregel.

Der skulle gerne komme et vindue med 3 ruder

Kommentar
Fra : OlleBoller

Dato : 10-12-06 22:15

Jeg får et vindue op med 3 faneblade, 'Postregler', 'Nyhedsregler' og 'Blokerede afsendere' er det dem du mener? der er ingen af disse som jeg umiddelbart kan rette mit problem i . . . så vidt jeg kan se.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-12-06 08:38

Det er den der hedder post som du skal bruge.
Og den viser et vindue med Ny postregel
Hvor der er 3 ruder
I den øverste rude skal du rulle med pilene ned til [ ] "alle meddelelser" hvor der vil være et hak i
Eller om der er hak andre stader.
(Det er den der bestemmer om der skal ske noget automatisk)
Lad høre når du har fundet dette.

Kommentar
Fra : OlleBoller

Dato : 11-12-06 19:15

Nu kom den ind på lystavlen, men det er bare ikke der at problemet ligger, da der ikke er flueben i ovennævnte regel, jeg har kun brugt disse regler til sortering af post. Så desværre kunne det ikke løse mit problem.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-12-06 21:11

Stadig i den postregel

4. Regelnavn
[Ny postregel 1............................................] < er der en pil her så du kan vælge flere postregler

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 11-12-06 21:12

Har du flere identiteter "kørende" i outlokk express

Kommentar
Fra : OlleBoller

Dato : 11-12-06 22:30

Jeg får mails for 2 id'er (2 mail adr.), nej der er ingen pil i 4. regelnavn og jeg har kun autoreply på den ene mail adr.
Nu har du jo arbejdet en del for sagen så mon ikke det er tid at få lidt flere point på , jeg øger med mine eneste/sidste point.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-12-06 22:42

jeg ville da gerne vide med sikkerhed hvordan du har sat autoreply i OE ????

jeg tror du har sat autoreply via din webmail nemlig

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-12-06 07:17

Du skal ikke sætte flere point på...........det er ikke nødvendigt.

Ja Miritdk - det gætter jeg også på.

OlleBoller - hvad er det for en mailtype du har. (du skal ikke skrive din mail-adresse bare typen)
hotmail
TDC mail
eller en anden.

Så er spørgsmålet om det er den rigtige mail vi kigger på.
Hvis du har 2 mail i Outlook Express kan det være den anden vi kigger på.
Prøv lige:
Funktioner > konti > den ene mail står som standard
marker den anden mail og tryk på ................................... ["Benyt som standard"]
Og så kigge på meddelelsesregler

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-12-06 09:45

Citat
marker den anden mail og tryk på ................................... ["Benyt som standard"]

behøves vel da ikke hvis det er oe - det er bare at skifte mellem dem

jeg har stadig en fornemmelse af at der er tale om autoreply i webmail - eller måske en misforståelse hvor det er kvittering der bliver brugt (en del der tror det er autoreply) - og så er det bare med at sætte prik i send aldrig osv under fanebladet kvittering.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-12-06 09:50

har du brugt meddelelsereglen svar med er det blot at fjerne fluebenet - forresten

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-12-06 09:55

Ja der mange muligheder.

Kommentar
Fra : OlleBoller

Dato : 13-12-06 18:42

mandag aften kiggede jeg mine meddelelsesregler igennem og fik ryddet (b)lidt op, jeg tjekkede hver enkelt regel og fandt ikke umiddelbart noget 'fordækt'. Jeg havde ikke min PC tændt i går, (derfor ingen svar til alle jer ihærdige hjælpere). I dag har jeg så igen gennemgået meddelelsesreglerne, efter ovennævnte indslag, og mener at alt ser fornuftigt ud, derefter sendte jeg to mails til min 'problematiske' mailadresse, men jeg fik ikke den sædvanlige autoreply, så noget må der være hændt nu skal jeg så bare have fundet ud af hvordan jeg sætter autoreply på næste gang jeg skal på ferie. Første gang brugte jeg 'HJÆLP' funktionen, men her kan jeg ikke finde noget mere, måske der er sket nogle opdateringer som jeg ikke har været på det rene med . . . jeg opdaterer altid når MS sender nye, hvilket ikke altid er så heldigt
Nu ser jeg lige tiden an et par dage så vender jeg tilbage med det endelige resultat.

Kommentar
Fra : OlleBoller

Dato : 02-01-07 19:15

Jame så lykkedes det i det mindste at komme på KanDu igen, men jeg får/sender desværre stadig autoreply på mine e-

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-01-07 19:57

DU får autoreply på dine mail ????? er der et sted du har bedt om at få tilsendt kopi at dine mails ???

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-01-07 21:29

Hvis du får fjernet den autoreply og skal på ferie igen, så kan du måske bruge gmail til at gemme alle de feriemail.
Metode:
Opret en gmail (den kan du få af mig)
videresend din mail til gmail
lad gmail lave autoreply (i dit normale mailnavn)
lad gmail gemme dine mail
gmail med din mail kan håndteres fra Outlook /Express
Alt sendes modtages i det oprindelige mail-navn

Kommentar
Fra : OlleBoller

Dato : 04-01-07 14:20

Til Miritdk,
Forklaring: Jeg sendte en mail fra min ene mailadr. til den 'befængte' og fik så en autoreply, min kone prøvede det samme og fik så også en 'reply'.
Det med at videresende til en anden mailbox er lidt for 'avanceret', efter min mening.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-01-07 14:48

hmmm har du nu ikke modtaget et råd om at oprette autoreply via webmail siden du uvilkårligt ikke kan finde reglen ?????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-01-07 14:59

I din Outlook Express har du en konto i
funktioner > konti >
opret en ny konto mage til den der driller
Tilføj > post og følg guiden og så kan du slette den dårlige når kopien virker

Accepteret svar
Fra : olarsen

Modtaget 370 point
Dato : 05-01-07 15:41

Hmm, ser ud til at du stadig roder med dit problem. Jeg har 'lukket' outlook express ned og er begyndt at bruge Outlook. . . så har jeg også en kalender samtidgt. Man skal jo så 'bare flytte sine postadresser over i Outlook, det er ikke så svært!

Kommentar
Fra : OlleBoller

Dato : 09-01-07 16:59

Jeg vil da godt prøve at bruge outlook, så måske der kommer nye spørgsmål igen

Godkendelse af svar
Fra : OlleBoller

Dato : 11-01-07 14:43

Tak for svaret olarsen. Ser ud til at det virker