/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Andet udvikling / Spørgsmål
10  pallebhan.. 320
Logoff script, Auto install af
Fra : 75653
Vist : 314 gange
100 point
Dato : 09-12-06 14:02

Dette er et Q jeg har flyttet fra http://www.kandu.dk/spg96975.aspx

X Jeg er ved at scripte mig et backup program i AutoIT v3, og for at få det til at virke som jeg vil have det til, skal jeg "installere" det som et logoff script da jeg det er meningen at det skal køre når computeren lukker (det er der det genere mindst .

Mit problem er at jeg ikke ved hvordan jeg kan lave en "AUTO" installation af et logoff script, jeg ved hvordan jeg manuelt ligger et LogOffScript.

Er der nogle her der kan hjælpe mig så jeg kan få mit backupprogram til at "auto" installere sig som et logoff script????

/Rex

PS:

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-12-06 20:27

Altså et program som selv indstallerer sig når du sender det.
Og så kan det lave autobackup ved nedlukning.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 09-12-06 20:32

Nope ikke når jeg sender det.
Det er KUN hvis man vællger at "installere" det som et logoff script.

/Rex

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 09-12-06 21:53

Ok men stadig lige til at lægge ind, når det hentes/modtages.
Lyder smart så jeg følger med her.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 10-12-06 05:48

@ E.C
Det vil jeg også

For nu har jeg prøvet i 4 forskellige forums for at få hjælp, og ingen steder har der været noget at komme efter

/Rex

Kommentar
Fra : dk

Dato : 10-12-06 11:03

hmmm. først torde jeg det var noget i stil med man logger på, der køres en logon script
hvori der mappes div. drev mv, når der så vælges logoff/luk fortsætter scriptet fordi der er lagt
en pause ind, ligesom man kan med f.eks norton ghost i dos tilstand.

hvis det er fra server du kalder, burde du kunne lave/køre en gruppe politik som kan afvikles
når der logges af.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 10-12-06 15:57

Det er ikke fra server at jeg køre programmet, det køres lokalt på en windows xp eller 2000 - via logoff script.
Her tjekker scriptet selv om computeren lukker eller genstarter.
Hvis det er en genstart køre scriptet ikke, hvis det er en nedlukning poper scriptet op med en meddelse om at det vil starte backupen, hvis ikke brugeren annulere kørslen.

/Rex

Annuller spørgsmålet
Fra : 75653

Dato : 27-12-06 16:56

Der sker ikke en meter her..... Vi lukker sq og slukker